Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det skall männen göra för att det är deras plikt och ansvar. Därför bör vi ha lag om bristande föräldraskap och ekonomiska incitament för äktenskap.
Det ska inte vara någon ”plikt” att gifta sig, hur sjukt är inte den synen.
Och det är ju inte männen du riktar varken ditt tvång eller dina ekonomiska incitament mot då du lägger enskild vårdnad enkom hos kvinnan.
Herregud Uven du är sanslöst förvirrad.
Gifter sig män i ditt samhälle så FÖRLORAR de pengar, gifter de sig inte så åker ju kvinnan eller samhället ut för huvudkostnaferna för barn.
Ett barn beräknas kosta 1,4 miljoner, hälften av detta som alltså BORDE vara mannens kostnad i ditt samhälle är Betydligt mer än underhållsbidrag i 18 år.
Så var ligger mäns ekonomiska incitament?
[quote]Eftersom Du tjatar, så upprepar jag mig också:
”
Eftersom du inte fattar något så upprepar jag igen att det spelar ingen roll hur många ggr du uttalar dina fantasier, det gör inte att de händer bara för att du säger dem högt.
Män kommer inte gifta sig med kvinnor de gör på smällen av misstag av nån ”plikt” eller pga ekonomi.
De kan skita i oönskade barn de skapar eftersom din politik inte har nått tvingande riktat mot dem, och din sort bara är intresserade av att ägna er åt att försöka tvinga kvinnor hit och dit.
Citat:
Vilket alltså helt motsägs av ovanstående.
Oh verkligen?
Berätta igen HUR ska män tvingas gifta sig med kvinnor de inte vill gifta sig med?
Oh vad händer med den där ”plikten” i de fall han redan är gift?
Hmm?
Citat:
I alla tider har man hjälpts åt inom familjen och släkten bl a med varandras barn om kärnfamiljen kollapsar, vilket hänt rätt ofta förr pga tidiga dödsfall bland föräldrar. Barn har välkomnats av farbröder och morbröder, farfäder och morfäder. Jag är städse redo att rycka in om något av mina syskon råkar illa ut och deras barn behöver ett nytt hem. Så gör man i familjer och släkter. Men, vilka det blir som åtar sig uppgiften måste alltid bero på omständigheterna.
Nej Uven, man har aldrig i ditt samhälle ålagt män att ta hand om barn, de har på sin höjd ålagts att betala för maten och hyran.
De man ålagt detta arbete har varit kvinnor.
Kvinnor har fått fixa jobbet, och de har fått göra detta utan ersättning från samhället och de har fått betala ett enormt pris för detta.
Citat:
Att tappa sexlusten förefaller vara en utmärkt preventivmetod. Jag vill minnas att Cornflakes en gång marknadsfördes för att de hade den egenskapen.
Säg det till män.
Citat:
Jag anser att p-stav för män borde marknadsföras mer, men då måste också kvinnor efterfråga män som tar sådant ansvar. En del av problemet torde ligga där.
Verkligen? Problemet med att män inte använder preventivmedel ligger alltså hos kvinnor? så oväntad slutsats hörrudu kommer från dig och din världsbild att allt är kvinnors fel och ansvar.
Citat:
Du är ibland svår att ta på allvar.

Det är ett särdrag hos Dig att Du gör anekdotiska berättelser om enstaka händelser och transformerar dem till ett samhällsproblem. Jag emottar gärna empiriskt underlag som visar att medvetet saboterande av kondomer förklarar en stor del av de ca 20% av graviditeterna som begås årligen.
Prata för dig själv, den ende här rejält svårt ta på allvar är du med din inkonsekventa och idiotiska förslag och argumentation.
Kvinnor har i alla tider ”pålurats” oönskade graviditeter de inte velat ha. Det stavas våldtäkter, grooming, sexhandel, utnyttjande och lögner ex.
Finns tom ett namn för att lura tjejer att man bär kondom fast man inte gör det.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/883012-tjejer-berattar-tog-av-kondomen-sex
Citat:
Vill Du bli tagen på allvar, så får Du börja diskutera mera betydande händelseförlopp och scenarion.
”Betydande”
Nä just kvinnors erfarenheter och liv är ju inte något ”betydande”.
Citat:
Fast det är inte sant. För det första är det inte sant att männen inte har något ansvar, varken juridiskt eller moraliskt, för det andra så har vi den inte betydelselösa faktorn att det är kvinnan som blir gravid, men inte mannen. Du tenderar att bortse från detta grundproblem.
Män har inget juridiskt ansvar idag att ta praktiskt omsorg om oönskade barn.
Män i ditt samhälle får heller inget
juridiskt ansvar till detta, du vill väl heller inte att de överhuvudtaget ska behöva befatta sig med omsorgsarbete för barn, vare sig vis juridik, moral eller något annat, det är ju någon annans lilla
”Livsuppgift”.
Citat:
Jag är inte teolog, så att i alla avseenden förklara Herrens mening är nog bortom min förmåga. Emellertid konstaterar jag igen att det inte är sant att hon åker dit på rubbet. Det är emelelrtid, som jag förklarat sedan trådens början, klokt för båda parter - men mest för kvinnan - att hålla sina sexuella aktiviteter inom en fast relation. Jätteklokast!
Och exakt vad är en ”fast”? Relation Uven?
Sitter män ”fast” med handklovar i sina mänskliga relationer?
För din information Män är människor, de kan dra, ångra sig, göra slut, bli idioter, dö, etc etc.
Finns inget ”fast” i någon relation.
Där finns förhoppningsvis en ömsesidig tillit här och nu, men den kan faktiskt ändras imorgon utan att du har gjort ett skit fel.
Där måste alltså finnas utvägar för alka människor i alla eventualiteter.
Vänligen ta in fakta i skallen istället för känslobaserat snömos.
Citat:
Om man gör abortfrågan främst till en aspekt av hushållsekonomi, då är man ute på farliga vägar, ty då kommer det inte att stanna vid det ofödda livet. Snart kommer man att diskutera de ekonomiska förutsättningarna för de födda; hur lönsamma är barn, handikappade, lågbegåvade, lösaktiga, åldringar. Man kan istället vända på saken och framhålla att fortplantning är en del av meningen med livet och att det är för detta vi överhuvud skaffar oss en ekonomi.
Vem är det som pratar om ”ekonomiska incitament” för att försöka tvinga kvinnor att gifta sig nu igen?
Och VEM vill ta bort barns ekonomiska grundtrygghet i form av barnbidrag för att försöka tvinga morsorna att gifta sig?
Så VEM av oss gillar att använda pengar samt barns trygghet för att utöva makt på andra?
Bara DU Uven, så dra fan inte in mig i ditt svineri.
Citat:
Att gifta sig är ett viktigt sätt att ta ansvar, även om det inte är synonymt i alla delar. Idag håller samhället ihop hjälpligt för att det är män som till huvuddelen vill bevara äktenskapet. Män som uppoddrar sig i relationer som kanske inte alltid är så positiva för mannen. Du fokuserar enögt på kvinnorna, men bortser helt från männens situation. Du betraktar dem som en sorts husdjur för kvinnor att fritt förfoga över, oavsett om det gäller som dragdjur eller sällskapsdjur. Det förefaller som att det inte slagit Dig att män kan må dåligt, kan bli sårade, kan fara illa i dåliga relationer, kan bli lurade och utnyttjade, kan ratas skamlöst. Din enögda feminism är skadlig för relation och för samhället, och Du begriper det inte ens.
Snälla Uven.
Det är du inte jag som vill försöka tvinga människor att stanna eller ingå i dysfunktionella och icke önskvärda relationer. Eller ursäkta, du vill tvinga kvinnor till detta.
Idag ( med ”min” politik) behöver INGEN lida eller fara illa i ett äktenskap eller relation som inte fungerar.
Även män kan alltså skilja sig eller göra slut. Han sitter inte mer fast änvad kvinnor gör idag.
Detta eftersom vi har ett samhälle där alla människor ges valmöjligheter att ordna sina liv som de behöver göra för att de och deras barn ska må bra.
Juridiskt, ekonomiskt, socialt och sexuellt.
Detta vill du förstöra.
Du vill skapa ett samhälle där vissa ska garanteras att fara illa, som ett slags varning/ hot riktat mot andra så de ska hålla sig på mattan.
Äckligt Uven och otroligt idiotiskt.
Samhället håller heller inte ihop pga äktenskap.
Det håller ihop pga arbete, solidaritet, tillit och kärlek.
Det går precis lika bra visa kärlek och omsorg om ett barn UTAN ring på fingret.
Att som du offra vissa barns faktiska trygghet med argumentet:
För deras trygghets skull.
För att du är så fanatiskt inställd på att institutionen äktenskap, FAST dessa kan vara direkt farliga för allt vad trygghet heter.
Fattar du ens hur korkat detta är?