Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Men herregud....
Nej, jag strukturerar inte om exemplet.
Du säger det, men vad du skrev från början var ju:
Nu ska läraren visst inte alls ha påstått detta, utan tvärtom argumenterat för att sexuell läggning inte är ett evolutionärt selekterat beteende. De här två påståendena är för fan direkta motsatser.
Citat:
Exemplet gavs för att exemplifiera en dogmatisk och obildad "woke-rörelse som dessutom alltmer äter sina egna kan jag lägga till.
Du säger det, men nu framgår det visst i exemplet varken vad som har sagts eller vem som hade rätt i sak. Tydligen har vi bara en "mening ryckt ur sitt sammanhang" att utvärdera exemplet på, och vi ska anta att lärarens perspektiv är det enda giltiga bara för att personen har en lärarexamen.
Citat:
Nej, barn skall inte ses som experter i frågan för att de regerat som de gör. En fil mag bara ett fåtal år gammal trumfar där och då läraren är synnerligen pålitlig i frågan är det naturligtvis läraren som skall bli betrodd.
Jag tror inte någon hävdat att skolelever ska ses som experter inom någonting. Det ska nog för övrigt inte en lärare heller. Och även om så är fallet, så är expertis inget som ska lägga locket på för diskussion. Den som nu är intresserad av "objketivitet" måste väl för fan acceptera att man kan diskutera ett uttalande och utreda dess sanningshalt oberoende av vilka de inblandade parterna är.
Det du vill ha är ju det exakt motsatta, ditt "argument" kokar ju fan ner till:
- Vi vet inte säkert vad läraren sa, men det ledde till kritiska reaktioner bland eleverna.
- Läraren har en lärarexamen.
- Alltså har läraren rätt.
Det du begär är ju att elever ska hålla tyst, inte ifrågasätta läraren oavsett om denne har rätt eller fel. Det är inte objektivt. Det är fan inte vetenskaplig metod. Det är ett jävla auktoritetsargument utan något som helst sakligt stöd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
”Ökänd kvinnohatare” är nog att ta i, men han har hävt ur sig massa sexistiskt och antifeministidkt strunt.
Ja, jag tror vi menar samma sak egentligen, men du vill vara lite snällare i ordvalet eftersom du gillar Dawkins. Och det är okej, vill man tycka att han gjort ett bra jobb med att förklara evolutionsteorin på ett pedagogiskt sätt etc. så får man göra det. Det är ju inget krav att avfärda allt han någonsin gjort för att man förstår att han också uttryckt en del problematiska attityder mot kvinnor och minoritetsgrupper.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Men jag har aldrig läst någon föra rimliga motargument, har det inträffat?? Att man försökt resonera med gubben?
Oj nej vet du, när jag tänker efter är det nog aldrig någon som har förklarat för Dawkins vad han gjort för fel, och han kan ju aldrig lista ut det själv den stackars gubben!
Det här "argumentet" är så jävla korkat. Naturligtvis har folk otaliga gånger förklarat i sak varför Dawkins har fel. Det är inte heller fucking svårt att få grepp om. Om folk reagerar negativt på något man säger har man för fan ett eget ansvar att försöka förstå varför. Ert jävla bjäbbande om "feminsier lindar inte in sin kritik tillräckligt och kommer inte med sylt och pannkakor när de förklarar varför någon kunde ta illa upp av vad jag sa" är bara en riktigt lat jävla ursäkt för att inte ta tag i sitt problematiska beteende. Den som har ett genuint engagemang i de här frågorna
försöker förstå, istället för att skylla på att andra inte förklarar tillräckligt fint.