Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
För att vara någon som påstår sig hysa sån ”omsorg” om födda och ”ofödda barn” och tjatar hål i huvudet på folk om hur farligt det är för barn hos ensamstående mödrar utan ekonomiska resurser så är det märkligt hur du strukturerar in sånt elände för just födda barn i din politik.
De ska tvingas stå utan fader, eftersom plötsligt! så blir män ”farliga fäder” om de är ogifta, men plötsligt superfarsor om de är gifta. Märkligt det där, man kan ju undra vilka krafter som sitter i en vigselring.
Samma med den ekonomiska stöttan, när barn har en gift fader, DÅ plötsligt har de stora behov av lite extra pengar, men utan farsa, tvångsfödd av en kanske ljusfattig tonåring utan minsta intresse av barn så tycker du att de ska klara sig ändå.
Som sagt INKONSEKVENS.
Finns ingen lika barnovänligt samhälle som din variant.
Om någon är inkonsekvent så är det Du. Jag vill ha kärnfamiljer med mor, far och barn. Endast i de undantagsfall när skilda föräldrar inte kan komma överens om delad vårdnad, så bör barnet i första hand hamns hos modern.
Citat:
Skitsnack! Det ”antyder” betydligt mer att män inte tar samma ansvar för barn som kvinnor, pga att vi fortsatt lever i efterdyningarna av ett gravt patriarkalt samhälle, som just hyser dina fåniga ider om kön.
Män kan utmärkt ta hand om barn.
Och bland kvinnor så finner du även där individer som absolut inte ska vara i närheten av barn.
Ingen! är ”lämplig” som ensamstående förälder eftersom få orkar detta.
Barn behöver man vara flera om.
Ja, om man accepterar anekdotisk bevisföring. Verkligheten ser ut som så att kvinnor har ett betydligt högre intresse för barn, både som mödrar och i yrkesroller.
Citat:
Och vad var det här svar på??
Du pladdrade något om att något skulle vara bra för kriminella pappor, har jag för mig...
Citat:
Och exakt VAR har jag någonsin lagt påståendet att ” samhällets ALLA relationer skulle bygga på tvång och straff???
Berätta din fjant till debattör.
Eller sluta fan och bygg halmdockor, ska du göra det så gör det med lite jävla finess åtminstone.
Den ENDE av oss två som seriöst VILL att människor ska tvingas mot sin vilja ha relationer till andra med hjälp av tvång och straff är DU.
Jag vill att relationer ska vara ömsesidiga och frivilliga.
Ingen ska tvingas mot sin vilja ta hand om barn, ingen ska mot sin vilja heller tvingas tvåbgsutveckla celler till icke önskvärda barn, de inte kan ta hand om ens.
Ingen ska heller tvingas gifta sig mot sin vilja för att kunna försörja ett barn och ingen ska sättas i fängelse för att de inte vill ha icke önskvärda relationer.
Du har helt snöat in på tvång. Få använder formuleringen "mot in vilja" så ofta som Du. Det är inte tvång att man undviker att abortera ett foster - det är den naturliga biologiska utvecklingen och den etiskt rimliga linjen.
Citat:
Hur de uppfattar det var inte frågan, utan hur ”bekvämt” din politik via lagar och tramsiga normer som bygger på rena lögnar försöker ordna det för just män, och hur satans ovärdigt, inhumant och direkt hälsofarligt de försöker ordna det för kvinnor.
Du kan räkna med att hur de uppfattar saken är av stor betydelse. Men, i grunden är bland det viktigaste vi kan göra att stärka familjen, så att vi samtidigt stärker både män och kvinnor och inte ställer könen mot varandra, som Du envisas med.
Citat:
Så lille Arnold på 2 månader ska krypandes ta sig till socialkontoret för att förnedra sig och tigga sig till pengar till blöjor och välling?
Eller VEM hade du tänkt dig ska tvingas till detta för Arnolds räkning i 18 år ?
Pappan?
Så märkligt hörrudu då att just DIN typ av samhällen där frodas verkligen just fattigdom, hemlöshet och svält.
Jag tror att lille Arnold inte heller idag hämtar ut "sitt" barnbidrag själv. Barn skall ha vårdnadshavare, helst sina föräldrar, eller i alla fall en av dem. Möjligheterna till detta ökar om vi stärker de ekonomiska incitamenten för kärnfamiljen.
Citat:
Men lille gubbe, människor GÖR INTE SÅ, har aldrig gjort, kommer aldrig göra.
Din politik har däremot, och kommer göra om den återinförs i Sverige just! ”Ta av daga” massa födda barn.
Dvs DIN ansvarslösa politik kommer skada levande EXISTERANDE barn.
Allt för nått trams om ”ofödda barn” .(...i verkligheten
ännu ej färdigdelade och färdig”organiserade” mänskliga celler. ) s.k. rättighet att få utvecklas ostört.
Sån okunnigt ignorant sentimentalt idioti.
Din "lösning", som vi har idag, bygger på gigantiska offentliga utgifter där familjerna är instabila och alls inte den grundläggande byggsten som samhället behöver. Istället vill Du har mer av splittrade familjer, avlivade foster och demografisk nedgång.
Citat:
Återigen, VAR ”uppmuntrar” jag till massaborter???
Jag är för sjukhusvård, socialbidrag och bilbälten också betyder det då att jag ”uppmuntrar” till allvarliga sjukdomar, fattigdom eller trafikolyckor också?
Du är en sån enfaldig debattör.
Den enda politik som verkligen går säga ”uppmuntrar” till aborter är ju patriarkal misogyn skitpolitik som din.
Vad kan ”uppmuntra” kvinnor så mycket till att välja abort före att föda än det samhälle som arbetar så hårt på att göra möjligheterna för att klara ta bra hand om barn, men ändå kunna få lov till en gnutta eget liv som dina idéer?
-Du ska TVINGAS göra det helt själv utan hjälp från den andre lika involverade parten.
- Du ska tvingas göra det mesta helt själv, även! om den andre parten och omgivningen är med på noterna. Bara DIN lilla ”livsuppgift”, inte hans eller andras.
-Utan ekonomiskt stöd.
-Med socialt skam
- Utan möjligheter till andrum etc etc.
DÄR Uven kan du snacka om ”uppmuntran”.
Och ja jag har exempel från verkligheten. Japan och Italien båda exempel på länder med din typ av ”uppmuntran” som får kvinnor att sky barnafödande.
Du framlägger aldrig förslag för att få ner aborterna, vare sig genom att hindra att oönskade aborter uppkommer eller genom att fler kvinnor föder sina barn. Du vill bara fortsätta med massaborter och vägrar svara på om det finns någon övre smärtgräns för hur stor andel aborter Sverige kan stå ut med.