Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det låter som ett argument för blodshämnd och klankultur. Men, det handlar inte om att förvägra skilsmässa utan om minska dessa.
Nä det är ett argument för att låta de saker som rättstaten inte bör lägga sig i skötas av människor själva ex. vem och om de ska vara gifta eller skilda, eller om de ska ha barn eller inte.
på så sätt slipper rättsväsendet lägga dyra resurser på att lösa sådana problem som bäst löses av människor själva.
Och näää visst! vi ska ha massa krångliga juridiska striktare regelverk för skilsmässa som kommer kosta rättstaten och näää det är ju inte alls! att försöka förbjuda skilsmässa. Lik alite som ett abortförbud ärt ett förbud för kvinnor att göra abort..eller hur Uven?
Citat:
Att årligen abortera ca 20% av alla graviditeter är defintivt inte värdigt ett välfärdssamhälle värt namnet. Att abortera bort ett folks demografiska framtid är inte bara ovärdigt - det är direkt fientligt.
Vi har de aborter som nu behövs, att tillfredställa detta behov hos befolkningen ÄR det värdiga.
Att som du försöka begränsa, tvinga och skjuta ansvar för reproduktionen på kviunnor är inte värdigt.
Vill du öka barnafödandet så finns det andra vettigare vägar att ta, ex. att män tar 50% av kostnaderna, arbetet och ansvaret.
Men det tycker ju du vore "vulgärt".
Citat:
Har Du inga substantiella synpunkter på källorna? Jag är höger - varför skulle jag inte använda högermaterial?
Många av dina källor är extremhöger.
De är också vinklat material. dvs artiklar skrivna av höger folk för högerfolk för att betona just högerns ideer.
Är ungefär som om jag skulle länka röd press eller dylikt. Det gör jag inte, om det inte finns skäl att just påvisa s.k. vinklat material.
Citat:
Intressant exempel. Jag är rätt säker på att det är väl beforskat att medan svenskar till stor del byggde Chicago så ägnade sig italienarna i samma stad åt att bilda kriminella ligor. Bl a därför undvek många så långt möjligt att anställa italienare. Irländare var kända som bråkstakar, så de fick också problem. Svenskar däremot kunde arbeta, och som själve

också, om det behövdes. Känt är uttalandet av den store järnvägsmagnaten James J. Hill, som byggde järnvägar över den amerikanska kontinenten:
"Give me snuff, whiskey and Swedes, and I will build a railroad to hell."
Så, ja det är stora skillnader i kultur, inte minst när det gäller kriminalitet och arbetsförmåga, vilket mitt länkade underlag också visar.
Svenskar var ungefär lika illa sedda i USAs tidiga invandrar historia som irländarna.
Och låt mig gissa att det inte var nån speciell skillnad i supandet och våldsanvändandet ex. som uppkom ur det mellan svenskar och irländare.
Citat:
För all del. Här är ett mer seriöst svar: Nej, jag är inte kvinna.
Nu undvek du svara igen.
Citat:
Barn blir tryggast att födas och växa upp i en stabil kärnfamil. Då är det detta vi skall uppmuntra och befrämja. Undantagen bör så långt möjligt minimeras.
Och trygga och stabila kärnfamiljer får du inte via tvång!
begrip detta någongång.
Inte heller föds alla barn i kärnfamiljer, och speciellt INTE!! med din politik av abortförbud.
Din politik gynnar alltså rejält osäkra, otrygga och instabila barndomar för födda barn.
Citat:
Synnerligen, särskilt om man betänker att vi ligger nästan längst bort i världen och 2020 präglats av coronarestriktioner. I Sverige har dessvärre massimmigrationen blivit en del av den post-moderna religionen.
Klotet är runt finns inget "längst bort".
Sverige har s.k. massinvandring då kriserna är så stora i världen så människor måste fly.
Och ibland har vi det då vi behöver arbetskraft.
Citat:
Inte när det gäller sex och reproduktion.
Tror faktiskt inte Syrier är omedvetena om hur mänsklig reproduktion fungerar.
Du gnäller över ett annat lands befolkningsökning, som just kör din typ av politik och förtryck av kvinnor.
Fattar du hur pinsamt undermålig resonemang du för?
Citat:
Välj då att ha sex med rätt män. Det är rätt stora skillnader i kvalitet på olika män. Kvinnor också.
Varför inte kräva att män tar ansvar för sin fertilitet istället?