Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Att du vill få uttalandet "det finns inga belägg" som en universell sanning, då kontexten är "det finns inga belägg som vi känner till och som är relevanta för denna diskussion".
Det är ungefär som någon frågar "har alla förstått?". Då menas det inte som "har alla som någonsin existerat i universum förstått?", utan "alla som deltagit i den aktuella situationen".
Om du för ett ögonblick kunde se förbi denna meningslösa diskussion och återvända till ämnet vore det bra. Hade du något belägg för att bibelns påståenden om gud är sanna?
Jag börjar misstänka att jag får fortsätta att leva i ovisshet, på samma sätt som det skulle vara om det inte fanns några belägg.
Men du har ju en fin flickvän och dotter ifall ja inte misstar mig i min synskhet..
(Aldrig hänt tidigare.)
Det finns viktigare saker i livet än att slösa på tro relaterade frågor när inte ska utöva mirakel eller hjälpa mänskligheten borde du väl istället fokusera på det och lämna himmelska relatera frågor till himmelskt folk som verkligen har Gud med sig dygnet runt?
Blir alltid fel när någon som inte har "behörighet" eller "födelserätt" ska försöka förstå någonting som kräver visa genetiska förutsättningar för att kunna lyckas med..
Varför någon skulle vilja ha bevis på att dom döda går runt i rummet för att sedan se visioner av framtiden och endast folk med sjätte sinnet som kunde det.
Varför någon skulle vilja ha bevis på att Gud finns när ändå inte kan se höra och förstå detta allsmäktiga ande väsen som rör sig i hemligheten?
Varför någon skulle vilja bli övertygad att Gud finns när det finns saker i livet som ännu inte har blivit bearbetade för den "tragiska" eller "jobbiga" uppväxten i ens liv.
Offtopic:
Herregud, jag finner sympati för dig på grund av din barndom.. Borde jag ens det? Din kämpe.
Vet inte hur du tolkar min detaljerade kunskap om ditt liv som bevisvärdigt eller beläggvärdigt.
Ska vi säga hittepå cold reading så du får rätt kanske eftersom det inte spelar någon roll för mig?
Du får inte fråga mig saker eftersom jag är konungen och lever i ständigt förtryck och häxjakt för dom förmågor försöker dölja för min omgivning.