2021-04-27, 14:20
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Jag behöver inte bevisa - för normalt funtade människor - att inte all litteratur är skönlitteratur och sagor.
Därmed inte sagt att en och annan särling inte rabiat kan kräva just det.
Vilket också händer här i tråden, ad nauseam.
Nej, du behöver bara kräva att vi motbevisar det du aldrig bevisat. Fullständigt logiskt, från en troendes perspektiv.

Citat:
gäsp + var är Bogomil
Han har svarat på mitt meddelande och verkar knalla på. Inte vad du ville höra?
Citera
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Undra hur stark korrelationen mellan sekularitet och fridfulla välmående länder är... Hmm..
Berätta mer om det landet där det inte fanns någon ateism och dess välstånd och välmående.
Vad en särling menar med "välmående" och "välstånd" är ju materialistiskt färgat, och fostermorden räknar han bort, och alla som mår pyton psykiskt och knaprar på psykofarmaka och så.
Jag tar lite övergripande statistik om särlingarna från Wikipedia ("Demographics of atheism"):

"According to the Pew Research Center's 2012 global study of 230 countries and territories, 16% of the world's population is not affiliated with a religion, while 84% are affiliated. Furthermore, the global study noted that many of the unaffiliated, which include atheists and agnostics, still have various religious beliefs and practices."

Det är därför en supermajoritet skulle säga att våra hårdföra ateister ordbajsar ner denna tråd (eller rentav har orddiarré).
Det är en liten klick bara, men förvisso med ett synnerligen dåligt fungerande tarmsystem (metaforer!).

They don't have a case. So they just keep on yelling and ranting all day long.
Citera
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Texten är där.
Tror du texten i sig är bevis?
Vet du vad, då har jag en bro att sälja dig.
Citera
2021-04-27, 14:22
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
...
Han har svarat på mitt meddelande och verkar knalla på. Inte vad du ville höra?
Har han gjort avbön på ålderns höst med de utsikter som erbjuder sig när själen börjar processen att slitas från kroppen, och mötet med Skaparen börjar vara nära? Bjud honom till en sådan avbön!
Citera
2021-04-27, 14:23
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Tror du texten i sig är bevis?
Vet du vad, då har jag en bro att sälja dig.
Texten är en text, så den belägger att den påstår det som den påstår.
Det är vad jag skrev.
Citera
2021-04-27, 14:24
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad en särling menar med "välmående" och "välstånd" är ju materialistiskt färgat, och fostermorden räknar han bort, och alla som mår pyton psykiskt och knaprar på psykofarmaka och så.
Så inga svar på frågorna och lite mer handviftande undanflykter? Vad oväntat!
Citat:
Jag tar lite övergripande statistik om särlingarna från Wikipedia ("Demographics of atheism"):

"According to the Pew Research Center's 2012 global study of 230 countries and territories, 16% of the world's population is not affiliated with a religion, while 84% are affiliated. Furthermore, the global study noted that many of the unaffiliated, which include atheists and agnostics, still have various religious beliefs and practices."
Vilket bevisar vad? Mer ad pop? Du verkar ÄLSKA logikfel. Visserligen inte förvånande att det tilltalar dig.

Citat:
Det är därför en supermajoritet skulle säga att våra hårdföra ateister ordbajsar ner denna tråd (eller rentav har orddiarré).
Det är en liten klick bara, men förvisso med ett synnerligen dåligt fungerande tarmsystem (metaforer!).
Visst är det IRRITERANDE att vi ifrågasätter när du inte har några svar?

Citat:
They don't have a case. So they just keep on yelling and ranting all day long.
Vem är det som gapar egentligen?
Citera
2021-04-27, 14:24
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Har han gjort avbön på ålderns höst med de utsikter som erbjuder sig när själen börjar processen att slitas från kroppen, och mötet med Skaparen börjar vara nära? Bjud honom till en sådan avbön!
Varför skulle han? Demens?
Citera
2021-04-27, 14:25
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Texten är en text, så den belägger att den påstår det som den påstår.
Det är vad jag skrev.
Och i sammanhanget besvarade du en fråga om BEVIS.
Av vilket du inte har några.
Citera
2021-04-27, 14:27
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
...
Vilket bevisar vad? Mer ad pop? Du verkar ÄLSKA logikfel. Visserligen inte förvånande att det tilltalar dig.
...
Det är klart att de mentalt sjuka kan hävda att de är den friska delen av populationen.
Mutatis mutandis kan en ateistsärling säga att han och hans lilla flock är heeeelt normal men supermajoriteten globalt och historiskt (teisterna) heeelt gaaalna. Och skräna om "logiiikfeeel" för att överskyla det hela.

It must suck to be that dumb.
Citera
2021-04-27, 14:29
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Och i sammanhanget besvarade du en fråga om BEVIS.
Av vilket du inte har några.
Jag konstaterar återigen: all litteratur är inte skönlitteratur och sagor. Vill särlingen driva ett case att Bibeln, bevisligen litteratur, är skönlitteratur och sagor, well, then, go ahead, moron!
Citera
2021-04-27, 14:32
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det är klart att de mentalt sjuka kan hävda att de är den friska delen av populationen.
Mutatis mutandis kan en ateistsärling säga att han och hans lilla flock är heeeelt normal men supermajoriteten globalt och historiskt (teisterna) heeelt gaaalna. Och skräna om "logiiikfeeel" för att överskyla det hela.

It must suck to be that dumb.

Mycket gapande och beskyllande för att skyla din avsaknad av bevis. Trist.
Citera
2021-04-27, 14:33
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag konstaterar återigen: all litteratur är inte skönlitteratur och sagor. Vill särlingen driva ett case att Bibeln, bevisligen litteratur, är skönlitteratur och sagor, well, then, go ahead, moron!
Ja, det KAN ju ha hänt i verkligheten, om Gud trollade så Jona kunde överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in