2021-04-28, 16:28
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Det gjorde du visst. Du invände emot att han svaldes och ifrågasatte att jag skrev just "magen".
Alltså indikerade du en annan uppfattning än vad jag hade skrivit, annars skulle du ju inte ha ifrågasatt vad jag skrev.
Då påstod vidare att det var en val och att Jona då skulle ha kunnat andas när valen andades. Det skulle inte gå om Jona hamnade i magen. Valar andas inte med magen.

Det är alltså du som ljuger.

Gud kan inte ljuga, lägg ner skitsnacket istället med din micro analys fokusera på att bygga broar eller hjälpa mänskligheten med den fysiska kropp du blivit given istället för att analysera ifall Gud är en lögnare eller inte.
Citera
2021-04-28, 16:31
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Det gjorde du visst. ...

Det är alltså du som ljuger.
Appappapp, det där skulle du inte ha skrivit, för en egenskap med Flashback är att inläggen blir kvar.
Jag planerar att vid tillfälle visa hur det ligger till genom att citera inlägg av mig. Om jag gör det blir det ännu en skammens dag för dig, och belägg för att du har tappat greppet. När man försvarar osanning man farit med tidigare blir skammen dubbel.
En dubbel skams dag!
Citera
2021-04-28, 16:34
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Appappapp, det där skulle du inte ha skrivit, för en egenskap med Flashback är att inläggen blir kvar.
Jag planerar att vid tillfälle visa hur det ligger till genom att citera inlägg av mig. Om jag gör det blir det ännu en skammens dag för dig, och belägg för att du har tappat greppet. När man försvarar osanning man farit med tidigare blir skammen dubbel.
En dubbel skams dag!

Jag ska sätta dina fiender till skammen och ge dig rätt i alla dina slagfält.

All ära till Gud i fortsättningen, du är förbjuden att ta åt dig äran.

När vi ändå talar om bibelns sanningshalt, watch and see.

P.S svara i den under mig för kommer att dö i en olycka och aldrig få se himmelriket.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-04-28 kl. 16:37.
Citera
2021-04-28, 16:35
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Du har en gedigen lista där att gå lös på. Tar vi ett exempel kommer du att komma med ngn krystad förklaring till varför det är så. Men en sådan här väldigt omfattande lista går inte att bara vifta bort.

Anta att du när du växte upp fick tag i en bibel som någon manipulerat genom att plocka bort delar och stoppa in något egenförfattat. Skulle du märka att dessa delar var egenkomponerade? Hur i så fall? Om inte så visar det ju att din dogmatiska inställning till bibeln är livsfarlig genom att man kan lura sådana som dig som tror dogmatiskt på texten.

Citat:
.[/i]

Du glömde visst att svara på mitt tidigare inlägg! Så jag påminner!
Citera
2021-04-28, 16:38
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Gud kan inte ljuga, lägg ner skitsnacket istället med din micro analys fokusera på att bygga broar eller hjälpa mänskligheten med den fysiska kropp du blivit given istället för att analysera ifall Gud är en lögnare eller inte.

Du kan tydligen inte Bibeln eftersom Gud ljög till Abraham om hur Sara hade reagerat, så visst kan Gud ljuga enligt Bibeln.
Eller var det Bibeln som ljög om det?
Citera
2021-04-28, 16:40
Medlem
Smesos avatar
Citat:
En dubbel skams dag!

Exakt. Jag tittade tillbaka på vad du hade skrivit innan jag svarade.
Dina inlägg visar tydligt att det jag skrev stämmer och dessa inlägg finns kvar för alla att läsa.
Lögnare.
Citera
2021-04-28, 16:40
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Du kan tydligen inte Bibeln eftersom Gud ljög till Abraham om hur Sara hade reagerat, så visst kan Gud ljuga enligt Bibeln.
Eller var det Bibeln som ljög om det?

Finns ingen lögn i Gud eller möjlighet att ljuga,

Du har uppenbarligen micro analyserat med hjälp av din egen begränsade förståelse tills det blivit en vaneföreställning för dig.

Kan känna hatet och vreden för Gud djupt inombords hos dig, ge mig det du behöver inte det.
Citera
2021-04-28, 16:46
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Exakt. Jag tittade tillbaka på vad du hade skrivit innan jag svarade.
Dina inlägg visar tydligt att det jag skrev stämmer och dessa inlägg finns kvar för alla att läsa.
Lögnare.
Yeah, sure!

Let's see what we have this far:
Osanning + framhärdande i den + framhärdande i den.

Detta tarvar en pudel i mammut-klassen.
Bara jag gitter att lägga fram bevisen så har trippelskammens dag kommen för Par-o-o (Smeto).
(Nyfikna kan redan söka på "Calovius" och "magen" i denna tråd.)
Citera
2021-04-28, 16:47
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Du glömde visst att svara på mitt tidigare inlägg! Så jag påminner!
Min inställning gjorde jag klar för dig redan, med detta inlägg:
Jag kan ta emot ett exempel som du anser vara det allra mest ypperligast glasklaraste (Calovius tillägger: vidrigaste bibelkritiskaste) exemplet som totalt och för resten av tid och evighet visar att Bibeln lär att både X och icke-X existerar samtidigt.
Citera
2021-04-28, 17:02
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Finns ingen lögn i Gud eller möjlighet att ljuga,

Du har uppenbarligen micro analyserat med hjälp av din egen begränsade förståelse tills det blivit en vaneföreställning för dig.

Kan känna hatet och vreden för Gud djupt inombords hos dig, ge mig det du behöver inte det.

Kul att du visar att du inte läst Bibeln tillräckligt noga.

Läs 1 Mos 18:12–13
Därför log Sara för sig själv och tänkte: ”Skulle jag upptändas av lusta nu när jag är vissnad och min man är gammal?” Då sade Herren till Abraham: ”Varför log Sara och tänkte: Skulle jag föda barn, jag som är så gammal?”

Sara tänkte "min man är gammal" och Gud ljög för Abraham om det och sa att hon hade tänkt att det var hon som var så gammal. Inte ett sant påstående, alltså en lögn.

Eller ljuger den svenska Bibelöversättningen om det?
Citera
2021-04-28, 17:18
Medlem
Citat:

Därför log Sara för sig själv och tänkte: ”Skulle jag upptändas av lusta nu när jag är vissnad och min man är gammal?” Då sade Herren till Abraham: ”Varför log Sara och tänkte: Skulle jag föda barn, jag som är så gammal?”

Sara tänkte "min man är gammal" och Gud ljög för Abraham om det och sa att hon hade tänkt att det var hon som var så gammal. Inte ett sant påstående, alltså en lögn.

Vissnad är väl kanske inte den bästa översättningen, men det är väl ändå en i sammanhanget tydlig anspelning på hennes höga ålder? KJV har istället texten "Therefore Sarah laughed within herself, saying, After I am waxed old shall I have pleasure, my lord being old also? ", där är det ju ännu tydligare att hon även pratar om sin egen ålder.
Senast redigerad av melvein 2021-04-28 kl. 17:20. Anledning: Kompletterat det engelska Bibelcitatet
Citera
2021-04-28, 17:24
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:

Citerar du mig, med en snedvriden tolkning utav bibeln.. verkligen?

Gud kan inte ljuga, det är inte möjligt ifall känner till Gud.

Sitt inte och ljug ihop något tills får vaneföreställning i din blindhet av hatet och vreden gentemot Gud.
Låter känslor styra och ställa är aldrig bra resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in