2021-04-27, 14:36
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vem är det som gapar egentligen?
Robot, Rymdvarelsen (i lågt tonläge, mest "det finns inga belägg"), Par-o-o, Skidåkaren, Enmansguden (i lågt tonläge, mest "jag bestämmer när belägg krävs"). Det var väl de mest notoriska som jag stött på.

Bogomil bör göra avbön.
Citera
2021-04-27, 14:37
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Mycket gapande och beskyllande för att skyla din avsaknad av bevis. Trist.
Clearly, that dude is in the parrot mode.
Citera
2021-04-27, 14:39
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Det här är ett rätt lustigt påstående.
Så min avsaknad av tro är ett straff, för att jag saknar tro? Vilket kom då först? Blir jag straffad för något som orsakats mig av bestraffaren? Det låter ju inte som en god gud.

Gud hatar dig inte..

Gud hatar dina handlingar ord och tankemässiga ideologiska självmord.

Men du vill inte omvända dig eller be om förlåtelse så vreden ligger över er istället.

Allt heligt måste hålla avstånd till er, allt heligt får inte äta tillsammans med er.
Citera
2021-04-27, 14:54
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Gud hatar dig inte..

Gud hatar dina handlingar ord och tankemässiga ideologiska självmord.

Men du vill inte omvända dig eller be om förlåtelse så vreden ligger över er istället.

Allt heligt måste hålla avstånd till er, allt heligt får inte äta tillsammans med er.

Fast du skrev att min avsaknad av tro orsakas som bestraffning. Så varför blir jag straffad för ett tillstånd som orsakade min avsaknad av tro? Hur fungerar det?
Citera
2021-04-27, 14:55
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Clearly, that dude is in the parrot mode.
Men du gör ju inget annat än skriker och gormar för att distrahera från det faktum att du inte kan belägga att textluntan är annat än rena fantasier.
Annars hade du kommit med bättre än dina försök att kasta skit omkring dig.
Citera
2021-04-27, 14:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Bogomil bör göra avbön.
För vad och varför?
Citera
2021-04-27, 14:59
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Fast du skrev att min avsaknad av tro orsakas som bestraffning. Så varför blir jag straffad för ett tillstånd som orsakade min avsaknad av tro? Hur fungerar det?

Du har avsagt dig din tro, vilket är ett brott.. (Förneka Guds existens är ett grovt brott.)

Du blir straffad med total separation från allt heligt, det vill säga du mår piss av din brist i tro på Gud.

Människan skapades för att leva på mat och vatten men även att leva på Guds ord för själens skull.

Eftersom du nu har avsagt dig Gud, har du ingen själ som lever utan du är fast i köttets begär och frestelse tills den dagen då ska stå till svars för dessa brott på domedagen inför livet efter första döden.
Citera
2021-04-27, 15:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du har avsagt dig din tro, vilket är ett brott.. (Förneka Guds existens är ett grovt brott.)

Du blir straffad med total separation från allt heligt, det vill säga du mår piss av din brist i tro på Gud.

Människan skapades för att leva på mat och vatten men även att leva på Guds ord för själens skull.

Eftersom du nu har avsagt dig Gud, har du ingen själ som lever utan du är fast i köttets begär och frestelse tills den dagen då ska stå till svars för dessa brott på domedagen inför livet efter första döden.
Fast orsaken att jag inte har någon tro påstod du var att den tagits ifrån mig. Så vad kom först egentligen?
Citera
2021-04-27, 15:10
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Fast orsaken att jag inte har någon tro påstod du var att den tagits ifrån mig. Så vad kom först egentligen?

Du föddes med tro hopp och kärlek i dig, det gör alla människor.

Men du vände dig till odjuret och din egen intellektuella förklaring på din omgivning.
(I ditt specifika fall står det att du blivit lurad av samhället och bördan inte är din än.)

Det vill säga att du har gjort dig skyldig till trolösheten med hjälp och bidrag från samhällets styrande ideologiska grunder och den världsmakt dom tillber istället för Gud.

Djävulen har lurat dig att Gud inte finns längre och att livet saknar mening för du har godkänt det personligen då han har mer makt över dig än vad Gud har för tillfället.

Du får som alla brottslingar i detta fallet och domen vänta tills livet är över för att träffa Gud och inte en sekund tidigare..

Du ska leva i köttet, du ska leva i kroppen, utan någon gemenskap med Gud.
När du står på domedagen har din stora saknad av Gud i ditt liv lett till ett starkare och djupare förbund med Gud när du lämnat illusionen.

Så lyder det rättfärdiga dömande över allt i världen av Kristus personligen.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-04-27 kl. 15:12.
Citera
2021-04-27, 15:20
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du föddes med tro hopp och kärlek i dig, det gör alla människor.

Men du vände dig till odjuret och din egen intellektuella förklaring på din omgivning.
(I ditt specifika fall står det att du blivit lurad av samhället och bördan inte är din än.)

Det vill säga att du har gjort dig skyldig till trolösheten med hjälp och bidrag från samhällets styrande ideologiska grunder och den världsmakt dom tillber istället för Gud.

Djävulen har lurat dig att Gud inte finns längre och att livet saknar mening för du har godkänt det personligen då han har mer makt över dig än vad Gud har för tillfället.

Du får som alla brottslingar i detta fallet och domen vänta tills livet är över för att träffa Gud och inte en sekund tidigare..

Du ska leva i köttet, du ska leva i kroppen, utan någon gemenskap med Gud.
När du står på domedagen har din stora saknad av Gud i ditt liv lett till ett starkare och djupare förbund med Gud när du lämnat illusionen.

Så lyder det rättfärdiga dömande över allt i världen av Kristus personligen.
Tja, jag får väl se. För mig låter det som att du sysslar med önsketänkande där du föreställer dig en magisk värld med gudar och regler för att verkligheten kanske är för grå och kaotisk för dig och det är enklare med en gud som straffar och dömer för annars finns ingen verklig rättvisa. Men vad vet jag? Kanske det är djävulen som far runt och osedd planterar sataniska frön överallt.
Citera
2021-04-27, 15:25
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Tja, jag får väl se. För mig låter det som att du sysslar med önsketänkande där du föreställer dig en magisk värld med gudar och regler för att verkligheten kanske är för grå och kaotisk för dig och det är enklare med en gud som straffar och dömer för annars finns ingen verklig rättvisa. Men vad vet jag? Kanske det är djävulen som far runt och osedd planterar sataniska frön överallt.

Du har ingen rätt att varken bedöma eller avgöra någonting.

Du har precis fått höra vad Gud tycker och tänker om saken nu lämnar vi tillsammans dig för all framtid.
(eller tills du omvänder/konverterar från dina falska gudar och idoler.)

Allt det här finns att läsa om i Bibeln som tilldelats människan för att bättre förstå den levande Gud och sonen.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-04-27 kl. 15:28.
Citera
2021-04-27, 15:30
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Men du gör ju inget annat än skriker och gormar för att distrahera från det faktum att du inte kan belägga att textluntan är annat än rena fantasier.
Annars hade du kommit med bättre än dina försök att kasta skit omkring dig.
En textlunta är inte per definitionem rena fantasier.

Onus probandi incumbit ei qui dicit, O Robotum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in