2021-04-27, 15:47
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Det är klart att de mentalt sjuka kan hävda att de är den friska delen av populationen.
Mutatis mutandis kan en ateistsärling säga att han och hans lilla flock är heeeelt normal men supermajoriteten globalt och historiskt (teisterna) heeelt gaaalna. Och skräna om "logiiikfeeel" för att överskyla det hela.

It must suck to be that dumb.

Lysande exempel på Dunning–Kruger-effekten.
Citera
2021-04-27, 15:49
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
En textlunta är inte per definitionem rena fantasier.

Onus probandi incumbit ei qui dicit, O Robotum.

Vet du inte att folk som det här, finner det heliga ordet som något avskyvärt?

Allt som är sant är enligt dom lögner, allt som är lögner är enligt dom sant.
Citera
2021-04-27, 16:01
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Du har ingen rätt att varken bedöma eller avgöra någonting.
Det har jag visst.

Citat:
Du har precis fått höra vad Gud tycker och tänker om saken nu lämnar vi tillsammans dig för all framtid.
(eller tills du omvänder/konverterar från dina falska gudar och idoler.)
Jag har fått höra vad DU tycker och tänker.

Citat:
Allt det här finns att läsa om i Bibeln som tilldelats människan för att bättre förstå den levande Gud och sonen.
Ändå är det ingen som kan säga varför jag ska tro att Bibeln faktiskt kommer från Gud och inte bara från andra människor.
Citera
2021-04-27, 16:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
En textlunta är inte per definitionem rena fantasier.

Onus probandi incumbit ei qui dicit, O Robotum.
Nu kommer du med undanflykter igen. Om jag inte delar din förutfattade föreställning att en extragalaktisk rymdfé tillverkat boken så är det jag som har en naturalistisk bias?
Nej då, det är du som har bevisbördan på att den är förmer.
Citera
2021-04-27, 16:06
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Vet du inte att folk som det här, finner det heliga ordet som något avskyvärt?
Vissa delar, säkerligen. Andra delar inte alls. Däremot anser "vi" den påstådda avsändaren som tvivelaktig. Om jag skriver nu att jag talar för Gud. Skulle du tro mig? Nej? Varför skulle du? Varför ska jag tro att du talar för Gud?

Citat:
Allt som är sant är enligt dom lögner, allt som är lögner är enligt dom sant.
Du inser väl själv att det där är en ren lögn?
Citera
2021-04-27, 17:03
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Jesus var aldrig kung.
Maktgivande kungar är skapta i sin egen art? Vad fan betyder det.
Sen skriver du att en kung är tilldelad makten av sig själv. Då är jag också kung, eftersom jag kan bestämma det själv hur fan jag vill.

Jesus var aldrig, och kommer aldrig vara en sann kung.

Du är uppenbarligen redigt jävla dum inuti huvudet.

Sluta shitposta.

Skillnaden mellan mig och dig är att du se Jesus som bibeln beskriver Jesus. Medans jag se Jesus mer som en kraft eller som människans sanna perspektiv, dvs det perspektiv på livet som vi alla omedvetet söker.

Kungar går i släkte där en son bli nästa kung, det menar jag med maktgivande kungar som gå i arv. Uttryckte mig dåligt faktiskt.

Det jag menar med att en kung är tilldelad makten av sig själv betyder att en person med behovet av makt och säkert talets gåva. Ha kunnat få makten över andra och vuxit sig stark, typ som Hitlers väg. Sedan ha kungarna gått i familjer arv för att behålla makten och rikedomen.

Jesus är en sann kung vill jag lova, för ingen annan kung ha kunnat visa den rätta vägen när en individ ha gått vilse. De kungar du känner till pga egen tro ta enbart med individer som tillfredsställer kungen själv medans andra kan dra åt helvete. Jesus lämna ingen utanför, utan alla som finner Jesus perspektiv och följer det få känna den frihet och lyckan som vi sträva efter att få här på Jorden.

Det stämmer även att den narcissistiska pesten som spridit sig väl är de aptitlösa självutnämnda kungar som skapat sin egen tro under deras ynka år här på Jorden.

"Du är uppenbarligen redigt jävla dum inuti huvudet." Tack för den hurru! Gillar du när andra kallar dig det? Om inte, visa att du inte är på samma nivå som dem.
Citera
2021-04-27, 18:49
Medlem
lejongaddens avatar
Till Sepiritz, TwoThousand och Calovius..

När någon tro stenhårt på sanningen, medans andra kan inte relatera till den sanningen. Då måste något vara fel. Bibeln behöver inte vara sann för om alla kan inte relatera till bibeln då är något fel. Prata ni om att Gud tolkas det från ett den andras perspektiv som den se Gud som. Försvara ni Gud har ni ett perspektiv på Gud, relatera de inte till samma sak ha det ett helt annat perspektiv på Gud. Det är bara att acceptera. Ni som tro på Gud håller sanningen hårt, de som inte tro på Gud tro inte att bibeln är sanningen.

Era påståenden och beteenden vill jag förmedla er från sanningens perspektiv.
Se oss alla som ett frö där vi alla börjat gro, ni som håller bibelns ord för hårt vet bara hur detta frö se ut när det blomstra. Men vilka förhållande som fröet ska gro för att blomstra som finast är en tro ni själva inte följer. Som ni säger, Gud gör valet om bestraffning, så varför bevisa andra på eran egen bekostnad att förstöra det ni själva gro?

Ni som inte tro på Gud eller misstolka Gud. Att inte tro Jesus som sanningen är att offra livet till att ta reda på sanningen. Det är att ta vägen fram på egen hand och gro sin egen tro. Det är samma sak som att tro att "jag" som är ett ekollon kan växa till en björk. Ni lyssnar enbart på egot som bibeln menar är självaste djävulen. Alltså den som splittra människan ifrån själen.

Att tro är samma som att gro. Ett Ekollen ska bli en Ek och en människa ska bli som Jesus. En blomma kan vissna om den inte lever under de förhållanden som få blomman att gro för att sedan blomstra. En människosjäl kan känna sig vilsen om den inte lever under de förhållanden som få själen att tro. En vilsen blomma riskera att dö, och det gör även en ensam vilsen själ.
Senast redigerad av lejongadden 2021-04-27 kl. 18:53.
Citera
2021-04-28, 08:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Calovius svarar Rymdvarelsen:
1. "Det saknas belägg", ännu en objektiv utsaga. Axiomatisk materialism.
2. Jag läste och hörde och kom ihåg Bibeln. That's how it works. Got it this time?
3. Ja, du är en särling på flera sätt. Och liksom du tänker fel skriver du fel.
1. Så länge det inte presenterats belägg så saknas det belägg (i den här diskussionen, någonstans i universum kan det finnas belägg).
2. Nej, det förklarar fortfarande inte varför du tror blint på något som saknar belägg.
3. Eller så är det du som tänker och skriver fel.
Citera
2021-04-28, 08:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Definiera "semantisk kullerbytta" och ge exempel på att jag gjorde en sådan. Annars tig.
Att du vill få uttalandet "det finns inga belägg" som en universell sanning, då kontexten är "det finns inga belägg som vi känner till och som är relevanta för denna diskussion".
Det är ungefär som någon frågar "har alla förstått?". Då menas det inte som "har alla som någonsin existerat i universum förstått?", utan "alla som deltagit i den aktuella situationen".

Om du för ett ögonblick kunde se förbi denna meningslösa diskussion och återvända till ämnet vore det bra. Hade du något belägg för att bibelns påståenden om gud är sanna?
Jag börjar misstänka att jag får fortsätta att leva i ovisshet, på samma sätt som det skulle vara om det inte fanns några belägg.
Citera
2021-04-28, 09:49
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Att du vill få uttalandet "det finns inga belägg" som en universell sanning, då kontexten är "det finns inga belägg som vi känner till och som är relevanta för denna diskussion".
Det är ungefär som någon frågar "har alla förstått?". Då menas det inte som "har alla som någonsin existerat i universum förstått?", utan "alla som deltagit i den aktuella situationen".

Om du för ett ögonblick kunde se förbi denna meningslösa diskussion och återvända till ämnet vore det bra. Hade du något belägg för att bibelns påståenden om gud är sanna?
Jag börjar misstänka att jag får fortsätta att leva i ovisshet, på samma sätt som det skulle vara om det inte fanns några belägg.

Men du har ju en fin flickvän och dotter ifall ja inte misstar mig i min synskhet..
(Aldrig hänt tidigare.)

Det finns viktigare saker i livet än att slösa på tro relaterade frågor när inte ska utöva mirakel eller hjälpa mänskligheten borde du väl istället fokusera på det och lämna himmelska relatera frågor till himmelskt folk som verkligen har Gud med sig dygnet runt?

Blir alltid fel när någon som inte har "behörighet" eller "födelserätt" ska försöka förstå någonting som kräver visa genetiska förutsättningar för att kunna lyckas med..

Varför någon skulle vilja ha bevis på att dom döda går runt i rummet för att sedan se visioner av framtiden och endast folk med sjätte sinnet som kunde det.

Varför någon skulle vilja ha bevis på att Gud finns när ändå inte kan se höra och förstå detta allsmäktiga ande väsen som rör sig i hemligheten?

Varför någon skulle vilja bli övertygad att Gud finns när det finns saker i livet som ännu inte har blivit bearbetade för den "tragiska" eller "jobbiga" uppväxten i ens liv.

Offtopic:
Herregud, jag finner sympati för dig på grund av din barndom.. Borde jag ens det? Din kämpe.
Vet inte hur du tolkar min detaljerade kunskap om ditt liv som bevisvärdigt eller beläggvärdigt.

Ska vi säga hittepå cold reading så du får rätt kanske eftersom det inte spelar någon roll för mig?

Du får inte fråga mig saker eftersom jag är konungen och lever i ständigt förtryck och häxjakt för dom förmågor försöker dölja för min omgivning.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-04-28 kl. 10:02.
Citera
2021-04-28, 11:40
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
...

Istället fokuserade du dig specifikt på berättelsen om Jona i fiskens buk, och påpekade att Jona inte hamnade i magen, ...

Något annat som du vill tillägga?
Jag vill tillägga att jag ingalunda "påpekade att Jona inte hamnade i magen". D.v.s. ditt påstående att jag gjorde det måste annulleras. Du behöver göra en pudel här, enl. min bedömning stor som en fullvuxen afrikansk elefant, det räcker inte med storleksordningen en ung indisk elefant. Jag håller med om att det är en stor pudel, men så är också osanningen du far med frapperande, med tanke på hur många gånger jag skrivit, till dig, att det är möjligt att Jona hamnade i magen.
Senast redigerad av Calovius 2021-04-28 kl. 11:57.
Citera
2021-04-28, 16:26
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag vill tillägga att jag ingalunda "påpekade att Jona inte hamnade i magen". D.v.s. ditt påstående att jag gjorde det måste annulleras. Du behöver göra en pudel här, enl. min bedömning stor som en fullvuxen afrikansk elefant, det räcker inte med storleksordningen en ung indisk elefant. Jag håller med om att det är en stor pudel, men så är också osanningen du far med frapperande, med tanke på hur många gånger jag skrivit, till dig, att det är möjligt att Jona hamnade i magen.

Det gjorde du visst. Du invände emot att han svaldes och ifrågasatte att jag skrev just "magen".
Alltså indikerade du en annan uppfattning än vad jag hade skrivit, annars skulle du ju inte ha ifrågasatt vad jag skrev.
Då påstod vidare att det var en val och att Jona då skulle ha kunnat andas när valen andades. Det skulle inte gå om Jona hamnade i magen. Valar andas inte med magen.

Det är alltså du som ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in