2021-04-28, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Det har tagits upp och förklarats, finns bl.a. ett patreonavsnitt om det.
Tjejen vill inte att hennes privatliv sprids, snedvrids eller används för att smutskasta haveristerna, varken av Teysir, CW eller löst pack på flashback.

Det patreonavsnittet är den värsta sortens tillrättaläggande, och Axel lägger aldrig korten på bordet angående sitt sviniga beteende. Istället är det diverse svordomar och gapande som vanligt.

Tack för att du visar att du är Haveristernas dumma jävla hora.~
Citera
2021-04-28, 08:43
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Det patreonavsnittet är den värsta sortens tillrättaläggande, och Axel lägger aldrig korten på bordet angående sitt sviniga beteende. Istället är det diverse svordomar och gapande som vanligt.

Tack för att du visar att du är Haveristernas dumma jävla hora.~

Du menar att du inte blev nöjd eftersom du inte fick gotta dig i detaljer om andras privata sexliv mot deras vilja?
Otippat~
Citera
2021-04-28, 08:56
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Fråga dig istället varför det ska tystas ner om det inte var något fel begånget?

Om det inte var något övergrepp, varför kan man inte diskutera det då?

Skiter i detaljerna utöver det som framkommit, så vet inte riktigt vad du menar om att gotta sig i dem. Det några få enkla fakta om hur grisigt Axel betedde sig före de träffades och sen också när de träffades.

Så, varför är du deras heltidsanställda PR-agent och försvarsadvokat? Är du så beroende av deras artificiella sällskap?

På vilket sätt är det nertystat?
Tjejen godkände vad hon var bekväm med att de tog upp och diskuterade, haveristerna tog upp vad som hände utan gå in på explicita detaljer.
Varför tror du dig ha rätten att slaska runt i andras privatliv när de uttryckligen sagt att de inte vill det?

Vad har den där skärmdumpen med någonting överhuvudtaget att göra?
Senast redigerad av lilali 2021-04-28 kl. 09:06.
Citera
2021-04-28, 09:15
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Skiter i era regler och gränser, ni respekterar inga andras gränser så jag respekterar inte era.

Skärmdumpen har med att Karolina Dahl, admin i Haveristernas facebookgrupp gör hånbilder och kroppsskammar MF i meme efter meme på discord. Håna Karolina behöver man inte göra några memes för ens.

Tillbakakaka helt enkelt.

Vilka regler och gränser? Du påstår att haveristerna mörkar vad som hänt när det i själva verket är tjejen som hängts ut i smutskastningsförsöken som fått bestämma vad hon är bekväm med ska diskuteras offentligt. Jag påpekar endast att ditt påstående är direkt felaktigt och lögnaktigt.

Förstår inte varför du ska dra in en random admin i denna diskussion. Svårt att hålla dig till ämnet?
Skrev inte du precis att du inte bryr dig om regler och gränser? Varför grinar du då om kroppsskammande?
Citera
2021-04-28, 09:17
Avslutad
Citat:
Vilka regler och gränser? Du påstår att haveristerna mörkar vad som hänt när det i själva verket är tjejen som hängts ut i smutskastningsförsöken som fått bestämma vad hon är bekväm med ska diskuteras offentligt. Jag påpekar endast att ditt påstående är direkt felaktigt och lögnaktigt.

Förstår inte varför du ska dra in en random admin i denna diskussion. Svårt att hålla dig till ämnet?
Skrev inte du precis att du inte bryr dig om regler och gränser? Varför grinar du då om kroppsskammande?

För att fatshaming är eran regel.

"Varför tror du dig ha rätten ... "

Jag har rätten. Yttrandefrihet kallas det. Era socialt upprättade regler skiter jag i. De är skapade av två gränslösa nättroll. Två personer dömda för olaga hot. Såna personer kan man bara hantera på ett sätt. Hårt och skoningslöst.
Citera
2021-04-28, 09:30
Medlem
lilalis avatar
Citat:
För att fatshaming är eran regel.

"Varför tror du dig ha rätten ... "

Jag har rätten. Yttrandefrihet kallas det. Era socialt upprättade regler skiter jag i. De är skapade av två gränslösa nättroll. Två personer dömda för olaga hot. Såna personer kan man bara hantera på ett sätt. Hårt och skoningslöst.

Jag har inte ifrågasatt din yttrandefrihet, jag har påpekat att ingen är skyldig att blottlägga sitt privatliv för dig.
Du har ingen rätt till detaljer, oavsett hur mycket du bölar om mörkläggning för att du inte får slaska runt i saker du inte har med att göra.
Citera
2021-04-28, 09:33
Medlem
Citat:
Jag har inte ifrågasatt din yttrandefrihet, jag har påpekat att ingen är skyldig att blottlägga sitt privatliv för dig.
Du har ingen rätt till detaljer, oavsett hur mycket du bölar om mörkläggning för att du inte får slaska runt i saker du inte har med att göra.

Men det är ok när du gör det?
Citera
2021-04-28, 09:45
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Era socialt upprättade regler skiter jag i. De är skapade av två gränslösa nättroll. Två personer dömda för olaga hot. Såna personer kan man bara hantera på ett sätt. Hårt och skoningslöst.

Tycker inte en hycklande tönt som pmar mig att hen vet var jag bor och att hen funderar på att komma och hälsa på ska ta sig ton om olaga hot.
Citera
2021-04-28, 09:46
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Men det är ok när du gör det?

När jag gör vad exakt? Kan du vara mer specifik?
Citera
2021-04-28, 09:50
Avslutad
Citat:
Tycker inte en hycklande tönt som pmar mig att hen vet var jag bor och att hen funderar på att komma och hälsa på ska ta sig ton om olaga hot.

Det handlar inte om moral utan en bedömning om vilka metoder som kan fungera och inte. Men du, jag lovar, kommer aldrig hälsa på dig. Inte ens för att fisa i ditt brevinkast.
Citera
2021-04-28, 09:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Jag hade inte heller velat hamna i Haveristernas nålsöga, som den kvinnas kunde riskera. Håller med dig om att kvinnan och admin i gruppen är irrelevanta här. (Tack för förtydligande svar tidigare.)
Citera
2021-04-28, 10:31
Moderator
Carlboms avatar
Citat från Haveristernas Instagram:

Citat:
Just nu jobbar Sanna Fielding med en granskning av Olof Gustafsson, vd för Escobar Inc. En person som under flera år blåst folk till höger och vänster. Ett riktigt jävla kaninhål att ramla ner i helt enkelt.

Det här kan nog bli en kul och intressant granskning. Finns ju en gammal monstertråd (fortfarande aktiv) här på Flashback om denna lirare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in