2021-04-27, 23:56
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kan känna att det är svårt att ställa en rak fråga faktiskt. Om du pallar dra ihop en tidslinje vore det tacksamt.

Hur kom du och Jonas i kontakt med varandra? (Se där, I made it.)
Jag och Jonas fick, om jag inte minns helt galet, först kontakt via Facebook för sisådär 5-6 år sedan. Han var den första som började dela det jag skrev om det mycket snäva område jag hade som mitt typiska "asperger-specialintresse": finska romer, och deras blodshämndstradition. Jag har drygt 15,000 domar bara på finska romer som jag samlat under tio år bak till början av 1900-talet och kartlagt släkter och dylikt genom släktforskning. Även resandefolket och svenska romer har jag kartlagt rätt grundligt och jag har även släktforskat på resandefolket och har lyckats samla drygt 40,000 resande ("tattare") som alla någonstans är kopplade till varandra i min släktforskardatabas.

Han kom senare att fungera litet som en mentor för mig kring just skrivandet. Han har även ställt upp kring saker som har varit av personlig karaktär som en äkta vän, och Jonas är i min bok en snubbe de flesta skulle vilja ha i sin hörna när skiten väl träffar fläkten. Jag brukar uttrycka det som att han är den "stand up"-arbetargrabben (gubben ...) som Henko önskar han själv vore.

När Axel "Donnie Brasco" Öhman buggade Jonas för att göra "content" på det blev det den första av många moment som fick mig att ifrågasätta både motiv och moral hos Haveristerna. Vid tiden stod jag, vilket jag idag skäms över litet skall tilläggas, med foten i båda läger och resonerade som så att det handlar om vuxna människor som gott kan lösa detta själva. Men jag bildade en viss misstänksamhet gentemot främst Axel efter tilltaget som jag tyckte var gränslöst på en helt ny nivå. Det var liksom inte brist på god ton längre, det var hot om Gullmars, locka in Hållén i en slags fälla, spela in i hemlighet för att därefter stolt gå hem och lägga upp det som Patreon-exklusivt material. Jag förstod definitivt att Haveristerna och även deras följare (vilket till viss del inkluderade mig skall tilläggas) hade tappat fotfästet helt och blivit totalt fartblinda när jag rakt ut frågade ett sällskap människor som bestod av lyssnare och återkommande namn "inom kretsen" vad det var Jonas egentligen hade gjort för fel. Det bästa svaret man kunde producera var något om att han var boomer och hade uttryckt sig lite så där gubbsliskigt om att någon kvinna förtjänade smisk. Tur att man som kvinna kan somna på soffan hos Jonas utan att det blir våldtäktsanklagelser som på Gullmarsvägen iallafall, kan jag ju känna. Men jag vet inte, det här med proportioner slutade också spela roll allt eftersom. Kvinnorna som håller Henko som en rättskaffens man är reko, de dussintal som vittnar om att han är ett jävla svin är tydligen bara dumma våp -- eller något.

Den person Haveristerna nu tror de har "avslöjat" efter hans SMS-hot mot Henko, är en person som kallar Jonas för en vän. Jag berättade om de bisarra anklagelser om våldtäktshot och dylikt som Henko skrev, och han blev helt enkelt jävligt arg. Han håller, liksom jag, Jonas högt eftersom Jonas inte dömer förrän du ger honom jävligt goda skäl. Att bjuda in någon under förespeglingen att man vill prata, för att sedan kaxa sig på Gullmars och spela in det i hemlighet för att lägga upp det på Patreon är ett skäl.

Nu blev detta snarare en förklaring till varför jag anser Jonas vara en god vän, än hur vi lärde känna varandra.

Jag bjuder på den.

Du är välkommen att ställa följdfrågor, du verkar nämligen leva upp till ditt nickname här på Flashback.
Citera
2021-04-28, 00:47
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
När Axel "Donnie Brasco" Öhman buggade Jonas för att göra "content" på det blev det den första av många moment som fick mig att ifrågasätta både motiv och moral hos Haveristerna.

Jonas är en gränslös gubbe som tror han har rätt att åka hem till folk och sätta dem på plats. Han sökte aktivt upp en poddare känd för att göra content på samtal med dårar, träffade honom på offentlig plats och käkade sedan pizza och snackade med honom på en restaurang. Han förväntade sig alltså i detta sammanhang sekretess och tystnadsplikt?

Citat:
Tur att man som kvinna kan somna på soffan hos Jonas utan att det blir våldtäktsanklagelser som på Gullmarsvägen iallafall, kan jag ju känna.

Utan att det blir våldtäktsanklagelser? Vad betyder det? Att det blir våldtäkt men att de inte vågar anmäla, eller? Väldigt konstig formulering.
Antar att du menar att Jonas aldrig våldtagit någon, gått över någons gräns, missförstått etc, men vad vet du om det? Det vet endast de kvinnorna som träffat, umgåtts, varit ensamma och/eller haft någon slags relation med Jonas.
Hans misogyni, hederskulturtänk och den generation han tillhör talar emot att han skulle ha ett liv utan klandervärt beteende bakom sig.
De allra flesta snubbar går över gränsen iallafall nån gång i livet. De flesta av dem erkänner aldrig för varken sig själva eller andra att de gjort något fel eller dumt.
För övrigt har det inte riktats några våldtäktsanklagelser mot Axel, vilket är uppenbart att du menade.
Ännu en jävla lögn.
Citera
2021-04-28, 06:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Malcom ville sterilisera kvinnor som tillhör grupper som enlig honom själv inte borde få föröka sig pga han anser dem vara 'parasitära på samhällskroppen '; därför tyckte haveristerna att Malcom skulle föregå med gott exempel som den parasit han själv är och knipsa kuken.

Det du beskriver är en våldtäkt.
Det är tydligt att du fantiserar om att våldta Henko som ett sätt att hävda dominans som om du vore en schimpans eller motsvarande basaldriftstyrd grottkloss med mer testosteron än vett.
Han har väl iofs ganska grundligt redogjort hur han använder ”knulla” i överförd betydelse - ungefär så som Axel gör det? Blir en smula skevt att försvara Haveristerna och hänvisa till ton. Axel skrev väl i en dump som postats här att en brud skulle komma förbi och att hon skulle suga hans kuk (ingen fråga). Det måste du tolka som ett hot. Eller?
Senast redigerad av Fred Friendly 2021-04-28 kl. 06:50.
Citera
2021-04-28, 07:47
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Han har väl iofs ganska grundligt redogjort hur han använder ”knulla” i överförd betydelse - ungefär så som Axel gör det? Blir en smula skevt att försvara Haveristerna och hänvisa till ton. Axel skrev väl i en dump som postats här att en brud skulle komma förbi och att hon skulle suga hans kuk (ingen fråga). Det måste du tolka som ett hot. Eller?

Axel brukar väl säga "knulla dig själv"?
Lite skillnad mot att skriva våldtäktsfantasifanfic om att smyga in i folks hem i mörkret och penetrera dem utan samtycke, eller skriva att man njuter av att knulla dem varje dag...?

Dra inte upp den där skiten igen, tjejen vill inte få sitt privatliv dissekerat och utnyttjat av äckliga människor som försöker använda henne för att jävlas med andra.
Hon har aldrig sagt att hon blivit våldtagen, och hon vill nog inte att privata dumpar sprids och diskuteras av skabb som inte bryr sig ett skit om hur det får henne att må.
Citera
2021-04-28, 07:54
Avslutad
Citat:
Lite skillnad mot att skriva våldtäktsfantasifanfic om att smyga in i folks hem i mörkret och penetrera dem utan samtycke, eller skriva att man njuter av att knulla dem varje dag...?

Dra inte upp den där skiten igen, tjejen vill inte få sitt privatliv dissekerat och utnyttjat av äckliga människor som försöker använda henne för att jävlas med andra.
Hon har aldrig sagt att hon blivit våldtagen, och hon vill nog inte att privata dumpar sprids och diskuteras av skabb som inte bryr sig ett skit om hur det får henne att må.

Frågan är varför en feminist sitter och försvarar ett uppenbart tjatsex/groomingbeteende. Även om inte Axel hållt fast huvudet och tryckt ner kuken i halsen på henne utan att etablera samtycke för den handlingen så är han en jävligt skabbig typ. Han har hållt på och groomat exakt den där typen av trasiga tjejer med uppskurna armar hela sitt jävla liv.

Så jävla sjukt, och ännu sjukare att du sitter här och försvarar det för allt vad du är värd. Bara för att du vill vara med i den där låtsasgemenskapen?

Att driva med folks gränser däremot är helt ok, men det har ju konsekvenser som man inte alltid kan förutse. Jag sitter t.ex. och filar på en novell om en balkongodlare som gillar att ha sex med giraffer. Vi får väl se om den blir klar nån gång.

Det gnälls en jävla massa nu på discorden om att respektera gränser. Tänk om horungarna själva hade respekterat andra människors gränser? Tänk vad bra det hade varit och tänk hur många arga dårar utan nåt att förlora de sluppit att få efter sig då!
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-04-28 kl. 08:00.
Citera
2021-04-28, 08:00
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Frågan är varför en feminist sitter och försvarar ett uppenbart tjatsex/groomingbeteende. Även om inte Axel hållt fast huvudet och tryckt ner kuken i halsen på henne utan att etablera samtycke för den handlingen så är han en jävligt skabbig typ. Han har hållt på och groomat exakt den där typen med uppskurna armar hela sitt jävla liv.

Så jävla sjukt, och ännu sjukare att du sitter här och försvarar det för allt vad du är värd. Bara för att du vill vara med i den där låtsasgemenskapen?

Att driva med folks gränser däremot är helt ok. Jag sitter och filar på en novell om en balkongodlare som gillar att ha sex med giraffer. Vi får väl se om den blir klar nån gång.

Det gnälls en jävla massa nu på discorden om att respektera gränser. Tänk om horungarna själva hade respekterat andra människors gränser? Tänk vad bra det hade varit och tänk hur många arga dårar utan nåt att förlora de sluppit att få efter sig då!

Jag försvarar tjejen och hennes rätt till sin egen berättelse.
Du däremot dreglar över att få använda dumpar om något du inte vet något om för att smutskasta någon du ogillar, du bryr dig inte ett jävla skit om vems privatliv du fläker ut under tiden.
Håll käften om vad feminister bör göra eller vad kvinnor har upplevt, vi vet båda vilket kvinnohataräckel du är.
Citera
2021-04-28, 08:08
Avslutad
Citat:
Jag försvarar tjejen och hennes rätt till sin egen berättelse.
Du däremot dreglar över att få använda dumpar om något du inte vet något om för att smutskasta någon du ogillar, du bryr dig inte ett jävla skit om vems privatliv du fläker ut under tiden.
Håll käften om vad feminister bör göra eller vad kvinnor har upplevt, vi vet båda vilket kvinnohataräckel du är.

Haveristernas nedtystningslagar gäller inte här, din dumma jävla hora. Det stämmer, jag bryr mig inte. Axel är en jävla gris, och grisen ska slaktas och grillas.
Citera
2021-04-28, 08:12
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Haveristernas nedtystningslagar gäller inte här, din dumma jävla hora. Det stämmer, jag bryr mig inte. Axel är en jävla gris, och grisen ska slaktas och grillas.

Tack för att du bevisar vad jag skrev~
Citera
2021-04-28, 08:16
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Jag hänvisade endast till en dump. Om det är som du skriver hoppas jag att det inte dryftas mer.
Citera
2021-04-28, 08:32
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Jag och Jonas fick, om jag inte minns helt galet, först kontakt via Facebook för sisådär 5-6 år sedan. Han var den första som började dela det jag skrev om det mycket snäva område jag hade som mitt typiska "asperger-specialintresse": finska romer, och deras blodshämndstradition. Jag har drygt 15,000 domar bara på finska romer som jag samlat under tio år bak till början av 1900-talet och kartlagt släkter och dylikt genom släktforskning. Även resandefolket och svenska romer har jag kartlagt rätt grundligt och jag har även släktforskat på resandefolket och har lyckats samla drygt 40,000 resande ("tattare") som alla någonstans är kopplade till varandra i min släktforskardatabas.

Han kom senare att fungera litet som en mentor för mig kring just skrivandet. Han har även ställt upp kring saker som har varit av personlig karaktär som en äkta vän, och Jonas är i min bok en snubbe de flesta skulle vilja ha i sin hörna när skiten väl träffar fläkten. Jag brukar uttrycka det som att han är den "stand up"-arbetargrabben (gubben ...) som Henko önskar han själv vore.

När Axel "Donnie Brasco" Öhman buggade Jonas för att göra "content" på det blev det den första av många moment som fick mig att ifrågasätta både motiv och moral hos Haveristerna. Vid tiden stod jag, vilket jag idag skäms över litet skall tilläggas, med foten i båda läger och resonerade som så att det handlar om vuxna människor som gott kan lösa detta själva. Men jag bildade en viss misstänksamhet gentemot främst Axel efter tilltaget som jag tyckte var gränslöst på en helt ny nivå. Det var liksom inte brist på god ton längre, det var hot om Gullmars, locka in Hållén i en slags fälla, spela in i hemlighet för att därefter stolt gå hem och lägga upp det som Patreon-exklusivt material. Jag förstod definitivt att Haveristerna och även deras följare (vilket till viss del inkluderade mig skall tilläggas) hade tappat fotfästet helt och blivit totalt fartblinda när jag rakt ut frågade ett sällskap människor som bestod av lyssnare och återkommande namn "inom kretsen" vad det var Jonas egentligen hade gjort för fel. Det bästa svaret man kunde producera var något om att han var boomer och hade uttryckt sig lite så där gubbsliskigt om att någon kvinna förtjänade smisk. Tur att man som kvinna kan somna på soffan hos Jonas utan att det blir våldtäktsanklagelser som på Gullmarsvägen iallafall, kan jag ju känna. Men jag vet inte, det här med proportioner slutade också spela roll allt eftersom. Kvinnorna som håller Henko som en rättskaffens man är reko, de dussintal som vittnar om att han är ett jävla svin är tydligen bara dumma våp -- eller något.

Den person Haveristerna nu tror de har "avslöjat" efter hans SMS-hot mot Henko, är en person som kallar Jonas för en vän. Jag berättade om de bisarra anklagelser om våldtäktshot och dylikt som Henko skrev, och han blev helt enkelt jävligt arg. Han håller, liksom jag, Jonas högt eftersom Jonas inte dömer förrän du ger honom jävligt goda skäl. Att bjuda in någon under förespeglingen att man vill prata, för att sedan kaxa sig på Gullmars och spela in det i hemlighet för att lägga upp det på Patreon är ett skäl.

Nu blev detta snarare en förklaring till varför jag anser Jonas vara en god vän, än hur vi lärde känna varandra.

Jag bjuder på den.

Du är välkommen att ställa följdfrågor, du verkar nämligen leva upp till ditt nickname här på Flashback.

Fint skrivet, Magnus. Anledningen till att jag står vid din sida i detta är: vänskap.

Redan från början blev du en nära vän, eftersom du är intelligent, medkännande och analytisk. Vi har alltid spännande samtal. Jag lyssnar alltid på dina analyser. Du är inte min ”dresserade tjackpundare”, har aldrig varit.

Det var Magnus mer än någon annan som stöttade mig 2019 när Haveristerna attackerade mig första gången. Han kunde inte göra det öppet, eftersom han jobbade för Acta, men han reagerade precis som jag på deras översitteri.

Så när folk påstår att jag går i konflikt med Haveristerna igen eftersom jag forfarande är kränkt för det som hände 2019 har de missat ordet ”lojalitet”.

Magnus stöttade mig då. Jag stöttar honom nu.

I övrigt gäller precis som jag skrev i början av den här konflikten: alla är ansvariga för sin egen satir och följderna av den. Det gäller även övriga handlingar.
Citera
2021-04-28, 08:33
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Jag hänvisade endast till en dump. Om det är som du skriver hoppas jag att det inte dryftas mer.

Det har tagits upp och förklarats, finns bl.a. ett patreonavsnitt om det.
Tjejen vill inte att hennes privatliv sprids, snedvrids eller används för att smutskasta haveristerna, varken av Teysir, CW eller löst pack på flashback.
Citera
2021-04-28, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Du får alltså specificera vilket påstått hot det är. Det borde inte vara svårt. En rad.

Det är för all del redan nämnt och presenterat men om du inte kan bemöda dig om att bläddra bak, så lägger jag in två länkar här.

(FB) Haveristerna
(FB) Haveristerna

Vill du prata kan du PM:a mig här på Flashback, jag har inget intresse av att lämna ut några telefonnummer eller andra kontaktuppgifter i det här läget eftersom jag blivit hotad av dina stödtrupper. I övrigt gäller det jag säger i länkarna där, jag ser fram emot att du lever upp till dina egna standarder och presenterar en plan för hur du ska ta ditt ansvar och ställa det här till rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in