2021-04-27, 08:26
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Aha, så det är bara du, CubicleKid och era små minioner som har ensamrätt på att lösa sina problem offentligt? Den typen av moral borde väl gälla åt båda hållen? Ni kan väl kontakta de ni har problem med utanför FB och ge fan i att skriva i den här tråden så som du rekommenderar mig? Ni har ju Henkos adress, lOgGa uT eLlEr sEs?
Jag har nog mest svårt att begripa hur du blir relevant bara för att du mottagit ett hot från någon som deltar i tråden, varför avhandlar du det här när tråden handlar om personerna i Haveristerna och de som de pratar om? Det låter som något en moderator bör kika på istället. Du har väl ingenting med podden att göra menar jag?

Båda går att göra och jag hade inte sagt något om du hade varit relevant i sammanhanget. Skillnaden är att du ju inte har någonting, varken som deltagande eller såsom uthängd, med podden att göra väl?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-04-27 kl. 08:44.
Citera
2021-04-27, 08:32
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Enligt vad jag har hört så har ärendet nu polisanmälts så det är väl de som får reda ut det.

Extrapris är som sagt någon som skriver här och som jag aldrig träffat eller haft något annat samröre med. Det verkar vara ett av dina många hjärnspöken.
Jag har samma uppfattning, och jag har ingenting emot att en person tar dörren ut i golarvärlden så att säga. Men då stängs också porten till lösningar "på gatan". Axel är ju inte främmande för att ta en vegapizza, som i Hålléns fall, så förstår inte varför TranasByNight som verkar idolisera herrarna inte bara kan göra samma sak? Öppnar man liksom båda fönstren får man räkna med korsdrag, det är bäst att hålla sig till en metod. Konsekvent handlande, och allt det där som är så viktigt för Haveristerna! Han kan ta med sig en hammar, det förespråkar ju Axel, om han känner sig osäker, då kommer han inte hugga i Sten som man säger.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-04-27 kl. 08:41.
Citera
2021-04-27, 08:52
Avslutad
Citat:
Enligt vad jag har hört så har ärendet nu polisanmälts så det är väl de som får reda ut det.

Extrapris är som sagt någon som skriver här och som jag aldrig träffat eller haft något annat samröre med. Det verkar vara ett av dina många hjärnspöken.

Det jag skrev var:

"CubicleKid har jag utväxlat typ ett par meningar med max, sluta haverera om det."

Men det verkar inte stämma, CubicleKid har aldrig svarat på nåt av mina inlägg, åtminstone av citerade inlägg att döma. Pallade inte kolla mer än 4-5 sidor dock. Det enda jag hittar är att jag svarat CubicleKid en gång, och det var i förrgår.

Rätt ohederligt att påstå att vi "snackat" utifrån det jag skrev. Känns igen från podden Haveristerna, där tar man också och förvränger enstaka pm till att betyda att man är "polare", "BFF" och "högerextremt nätverk".
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-04-27 kl. 08:56.
Citera
2021-04-27, 09:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Inte okänd, tvärtom känd i nazistkretsar.
Inte incel, sedan länge tillsammans med Engelwinge.
I högsta grad okänd. Haveristerna har väl ändå någon sorts tanke om att bedriva journalism. Mengelewinge kanske var offentlig due to Gardet men HA är inte offentlig. Med det sagt har jag mött på honom i Rosa Apor så the var väldigt kul att han torskade.
Senast redigerad av Fred Friendly 2021-04-27 kl. 09:59.
Citera
2021-04-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ånä! Du talar själv om hur du blivit förorättad av "haveristernas stödtrupper" i den här tråden i syfte att skuldbelägga haveristerna. Om inte Extrapris är din Tim, så är Extrapris dina stödtrupper. Annars hycklar du. Så ska du hyckla, eller ska du göra rätt för dig enligt de högt ställda moraliska ambitioner du ålägger andra? Ditt val, men du har ju ingen beef med Haveristerna om du inte själv kan leva upp till dina egna regler.

EDIT: Dyngar in ett citat av dig här:
Citat:
Tim Fielding kallade mig dement och tyckte jag skulle suga en säck med kukar. "Kränkt dement rassekuk," var hans sammanfattning. I en hel tråd höll Haveristernas stödtrupper på så.
Det här är uppenbarligen en del av din beef med Haveristerna (annars är det ju irrelevant och du skulle inte ta upp det) och din Tim och dina stödtrupper är då så klart en del av din och min beef. Och det är inga förolämpningar om demenskukar utan nu är det ett hot om våld. Lite högre nivå, din skuld är större. Logiskt, enkelt och klart men jag gissar att du tänker börja slingra dig eller inte bemöta det här. Allt utom att du gör rätt för dig och dina stödtrupper är som sagt hyckleri.

Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Båda går att göra och jag hade inte sagt något om du hade varit relevant i sammanhanget. Skillnaden är att du ju inte har någonting, varken som deltagande eller såsom uthängd, med podden att göra väl?
Du tror att du är relevant i tråden eftersom du "självoutat" dig. Det stämmer inte, det finns inget som heter så enligt FB:s regelverk, som bevis har jag blivit anmäld för 1.06 avseende en formulering som berör ett "självoutat" konto. Du och jag är precis lika relevanta i vår anonymitet, och om jag nån gång nämnts i förbifarten i poddens ca 150 avsnitt, tja, kanske, det vet du inget om. Så. Logga ut eller ses, anonyma kompis.
Senast redigerad av TranasByNight 2021-04-27 kl. 10:48.
Citera
2021-04-27, 10:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Tl; dr

Langa fram ”bevisen” igen som du tidigare framfört. Kom igen nu. Det är ett screenshot
Citera
2021-04-27, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Kan du styrka det påståendet med nåt inläggsnummer eller så?
Jag skrev att inget du skriver spelar roll så jag formulerade mig möjligen lite fel. Men det blir ju den logiska följden av att CubicleKid infört denna ansvarsprincip. CubicleKid har ansvaret för sina stödtrupper och får väl tala för dom då. Det finns ju då ingen mening med att du och jag interagerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Langa fram ”bevisen” igen som du tidigare framfört. Kom igen nu. Det är ett screenshot

Jag skriver till dig som jag skrev till en annan skribent tidigare:

Citat:
Nu har jag sedan ett bra tag tillbaka inordnat mig i den allmänna trådstandarden där "jag hörde det av en kompis" duger gott som källa för att etablera något som absolut och evig sanning. Don't hate the player, hate the game.

Angående H*ns A kan man mot ditt resonemang möjligen invända att han gjorde en podd i ett avsnitt tillsammans med frun, och därmed möjligen gjorde sig till en offentlig person i och med det. Ganska säker på att det var innan Haveristerna granskade honom. Den fick dock ingen större spridning tror jag.
Citera
2021-04-27, 11:38
Medlem
Blondsingels avatar
Dörris är tillbaka ser jag. Hur länge har du poserat som kriminell på internet nu? Är det längre än ett halvår? Det är exakt så här tunga kriminella hanterar konflikter, du har förstått helt rätt. Ni kommer väl ihåg twitter-drevet Tommy Zethraeus drog igång när han inte blev insläppt på Spy Bar? En klassiker.

Du ska ta det till gatan säger du, på internet, och ja det är väl lika bra att du upprepar det en gång till för det finns säkert någon som har missat att du tänker ta det här till gatan vilken dag som helst nu.

Vi har fått läsa ett antal sidor från dig, som inte alls skriker psykisk ohälsa, om hur Henrik och Axel gjorde att du fick sparken.

Sedan har vi fått läsa ett inlägg, ett enda, från motsidan om hur det gick till när du plötsligt en dag fann dig själv utan jobb. Det inlägget innehöll en illa dold utmaning att lägga ut dumpar på diskussionen mellan dig och din arbetsgivare.

Jag måste säga att du verkar extremt frisk och arbetsför och det är märkligt att arbetsgivare inte headhuntar dig utifrån de många mänskliga kvalitéer som du dagligen ger uttryck för. Du verkar vara en person som skulle tillföra mycket av värde på varje arbetsplats. Det enda som stör är väl att din version och din arbetsgivares version inte riktigt går ihop men det är ju enkelt löst om du lägger ut dumpar över samtalet med din arbetsgivare när det begav sig.

Om du inte vill göra det kan du väl prova en annan sak som är minst lika övertygande, fortsätt upprepa din version några gånger till, personligen tycker jag då att motsidans enda inlägg om det tappar jättemycket i kraft och att din trovärdighet ökar automatiskt med varje nytt inlägg du skriver. Det spelar ingen roll att din version ofta motstrider tidigare versioner, det är volymen som räknas och som gör att du framstår som anställningsbar.
Citera
2021-04-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Om du inte vill göra det kan du väl prova en annan sak som är minst lika övertygande, fortsätt upprepa din version några gånger till, personligen tycker jag då att motsidans enda inlägg om det tappar jättemycket i kraft och att din trovärdighet ökar automatiskt med varje nytt inlägg du skriver. Det spelar ingen roll att din version ofta motstrider tidigare versioner, det är volymen som räknas och som gör att du framstår som anställningsbar.

Glöm inte att man gärna ska trassla in sig i långa resonemang om moral, vilken moralisk och konsekvent hedersman man är och hur alla andra bär på skuld. Tala också gärna långt och länge om trassliga komplexa förhållanden mellan olika händelser och incidenter och vilket som ledde till vad och vad som var konsekvenser av nåt annat. När du själv sen råkar trampa över gränsen på nåt sätt, erkänn inga fel, be inte om ursäkt, låtsas inte om något. Slingra dig, ignorera, svamla, ändra historien. Skrik högre. Då kommer alla se att du inte alls är en förvirrad hycklare utan en konsekvent och redig person som går att lita på.
Citera
2021-04-27, 12:11
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
I högsta grad okänd. Haveristerna har väl ändå någon sorts tanke om att bedriva journalism. Mengelewinge kanske var offentlig due to Gardet men HA är inte offentlig. Med det sagt har jag mött på honom i Rosa Apor så the var väldigt kul att han torskade.

Han gjorde sig ett namn på nazistsidor, han poddade med Engelwinge.
Det Haveristerna gjorde var att koppla ihop hans nazist-nick med hans riktiga namn.
Citera
2021-04-27, 12:16
Medlem
lilalis avatar
Citat:
På annat håll säger du att du inte är så insatt ”i alla vändor”. Du har fått konflikten förklarad för dig, du har hängt i de här trådarna och på Twitter. Sluta leka oförstående.

Jag är inte särskilt insatt. Har hört poddavsnitten, sett dårskapen på twitter och kollar in flamewarsen och skvallret här lite då och då. Det betyder inte att jag har någonsomhelst insyn i vad som händer bakom kulisserna.
Citera
2021-04-27, 12:51
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Jag är inte särskilt insatt. Har hört poddavsnitten, sett dårskapen på twitter och kollar in flamewarsen och skvallret här lite då och då. Det betyder inte att jag har någonsomhelst insyn i vad som händer bakom kulisserna.

Magnus förklarade rätt ingående på Twitter. Vill du ha ytterligare information – så att du verkligen vet vad det du diskuterar handlar om – finns det även beskrivet här av KomTillGullmars. Eller så kontaktar du mig. Discord verkar vara världens minsta och faktafattigaste plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in