2021-04-25, 14:53
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag skulle också vara rätt arg om Hållén hållit på sådär mot mig.

Haveristernas taktik är ju att

1) Via bland annat Acta Media eller Martin Fredriksson ta fram komprometterande material om en person.

2) Konfrontera personen med uppgifterna samtidigt som man smädar och mer eller mindre förtäckt hotar

3) Få personen att reagera i affekt och sedan börja om från 1).

För att exponera Haveristerna måste man se till att de kommer ut balans och blir aggressiva själva. Då händer det som hände med Henko redan när han var 19 och blev dömd för olaga hot. Det hände även Axel när han för ett par år sedan dömdes för olaga hot.

I samtalet med mig går Henko över gränsen och - förutom skriker och gapar och okvädar - hotar med att slå ut tänderna på mig och kasta mig över gårdsplanen. Solklart olaga hot. Som han sedan försöker bortförklara.

Henko lider av mindervärdeskomplex p g a sin uppväxt och sina upplevelser under den. Att använda uttrycket ”knulla dig” är att uttrycka dominans över honom. Det gör honom rasande. Och det är då han går över gränsen och avslöjar sig själv.

Alltså är uttrycket ”knulla dig” centralt när man ska få Henko ur balans.

Och pratet att de inte hotar folk faller ju på domen mot Axel och Henkos hot i telefonsamtalet till mig.

Det finns dessutom belagt sedan tidigare. I avsnittet "Mejsel finns" slår till exempel Axel - enligt presentationen - ett slag för att mordhota folk. I podden pratar sen Henko och Axel om att utöva våld och de människor de hotat med våld.

Axel berättar att det bästa sättet att sänka en människa är att slå på lungspetsen (30.00).

Henko: ”Du slår dem precis under bröstkorgen, det fäller du mer folk på än att slå på käften. Jag har spräckt många revben på det.”

Axel berättar också om sina hot och hur han använder ”vi syns på Gullmars”:

”Skicka ett sms eller ring när du är utanför så kommer jag ut och mejslar dig i tinningen.”

”Kom hit jag mejslar dig i huvudet på en gång”

”Kom hit och få tänderna utslagna.”
Citera
2021-04-25, 15:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Haveristernas taktik är ju att

1) Via bland annat Acta Media eller Martin Fredriksson ta fram komprometterande material om en person.

2) Konfrontera personen med uppgifterna samtidigt som man smädar och mer eller mindre förtäckt hotar

3) Få personen att reagera i affekt och sedan börja om från 1).

För att exponera Haveristerna måste man se till att de kommer ut balans och blir aggressiva själva. Då händer det som hände med Henko redan när han var 19 och blev dömd för olaga hot. Det hände även Axel när han för ett par år sedan dömdes för olaga hot.

I samtalet med mig går Henko över gränsen och - förutom skriker och gapar och okvädar - hotar med att slå ut tänderna på mig och kasta mig över gårdsplanen. Solklart olaga hot. Som han sedan försöker bortförklara.

Henko lider av mindervärdeskomplex p g a sin uppväxt och sina upplevelser under den. Att använda uttrycket ”knulla dig” är att uttrycka dominans över honom. Det gör honom rasande. Och det är då han går över gränsen och avslöjar sig själv.

Alltså är uttrycket ”knulla dig” centralt när man ska få Henko ur balans.

Och pratet att de inte hotar folk faller ju på domen mot Axel och Henkos hot i telefonsamtalet till mig.

Det finns dessutom belagt sedan tidigare. I avsnittet "Mejsel finns" slår till exempel Axel - enligt presentationen - ett slag för att mordhota folk. I podden pratar sen Henko och Axel om att utöva våld och de människor de hotat med våld.

Axel berättar att det bästa sättet att sänka en människa är att slå på lungspetsen (30.00).

Henko: ”Du slår dem precis under bröstkorgen, det fäller du mer folk på än att slå på käften. Jag har spräckt många revben på det.”

Axel berättar också om sina hot och hur han använder ”vi syns på Gullmars”:

”Skicka ett sms eller ring när du är utanför så kommer jag ut och mejslar dig i tinningen.”

”Kom hit jag mejslar dig i huvudet på en gång”

”Kom hit och få tänderna utslagna.”
Kollade twitterkontot det länkades till och Hållén tycks ju kontakta Henko som konsekvent skriver att han inte vill ha med personerna att göra. Länka gärna om jag missat något.
Citera
2021-04-25, 16:27
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kollade twitterkontot det länkades till och Hållén tycks ju kontakta Henko som konsekvent skriver att han inte vill ha med personerna att göra. Länka gärna om jag missat något.

Stämmer inte. Kontakterna (taggningar) upphörde på hans begäran. Nu, efter han tog kontakt, har han taggats av en annan person i en tråd, apropå samtalet.

Varför söker en person med hemlig adress och skyddad identitet upp en person som han begärt ska ha kontaktförbud och ägnar sedan samtalet åt att skrika, håna och hota?

Problemet är ju att Henko använder sig av sina skyddade personuppgifter som en sköld när han angriper. Först avancerar han och går till angrepp, sedan kryper han bakom skölden och gömmer sig.

Det är inte det skyddet är tänkt för.
Citera
2021-04-25, 16:41
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Stämmer inte. Kontakterna (taggningar) upphörde på hans begäran. Nu, efter han tog kontakt, har han taggats av en annan person i en tråd, apropå samtalet.

Varför söker en person med hemlig adress och skyddad identitet upp en person som han begärt ska ha kontaktförbud och ägnar sedan samtalet åt att skrika, håna och hota?

Problemet är ju att Henko använder sig av sina skyddade personuppgifter som en sköld när han angriper. Först avancerar han och går till angrepp, sedan kryper han bakom skölden och gömmer sig.

Om det är så går det väl enkelt att visa? Hittar inte bevis för att det du säger stämmer.
Citera
2021-04-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Varför blev Henko så arg att han ringde Hållén och gapade och skrek? Inte så normalt att ringa nån man ansökt om kontaktförbud mot.

Det är ju lite olika hur man reagerar på motgångar.

Man kan ju skicka hot i PM också. Som du gjorde här på Flashback. Vad var det du skrev...? "Be till gud att jag aldrig listar ut vem du är" och nåt om att slå in mitt ansikte? Eftersom du betett sig precis likadant så kan du väl antagligen lista ut svaret själv tänker jag.
Citera
2021-04-25, 16:51
Medlem
Citat:
Att använda uttrycket ”knulla dig” är att uttrycka dominans över honom. Det gör honom rasande. Och det är då han går över gränsen och avslöjar sig själv.
Nu ljuger du, som vanligt. Det framgår ju att Henko är arg för att du hängt ut hans kontaktuppgifter. Att man pratar om att knulla honom får sagesmannen mest att låta som en äcklig gammal bög som flåsar på heta linjen. Varför kan du aldrig tala sanning, din nolla?
Senast redigerad av TranasByNight 2021-04-25 kl. 17:03.
Citera
2021-04-25, 17:48
Medlem
Citat:

Gå och lägg dig.
Vad får Jonas ut av att trakassera en annan person på de sätt Jonas gör gör?.
Jag har lärt mig att vissa människor är inte värda luften dem andas.
Jag har följt både Jonas och henko under en lång tid.
Han framstår som en person som lätt blir arg.
Jonas framstår däremot som en person som tappat alla spärrar. En person som inte inser att en enkel googling på hans namn bygger en väldigt osmickrande bild.
Är de det jonas vill visa för omvärlden?
En obehaglig gubbe som sitter och kallar folk " Grabben, Horunge, Jag ska knulla dig"
Bra egenskaper där.

Jag hade inte varit stolt, när min unge kommer med telefonen i högsta hugg och frågar
Pappa, vafan gör du här?
men vi uppfostrar vell barn på olika vis antar jag.
Senast redigerad av Grefen 2021-04-25 kl. 17:54.
Citera
2021-04-25, 18:23
Medlem
Citat:
Har kontaktuppgifterna lagts upp på Haveristernas discordserver? Det låter märkligt.

Det var väl en helt oskyldig fråga, jag bad inte ens om skärmdumpar som du jämt tjatar om. Varför ska du slingra dig på den frågan?
"som man ropar får man svar", som ordstävet lyder. Du brukar ju inte besvara obekväma frågor, så varför skulle jag redovisa det där för dig? Du har ju inte besvarat de senaste frågorna jag ställde dig?
Citera
2021-04-25, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
"som man ropar får man svar", som ordstävet lyder. Du brukar ju inte besvara obekväma frågor, så varför skulle jag redovisa det där för dig? Du har ju inte besvarat de senaste frågorna jag ställde dig?

Det handlar mest om att du är ute och fiskar efter om jag sparat ner bevis eller inte, tänker inte serva dig med den infon.

Så med din logik så ljuger du bara om att kontaktuppgifterna lagts ut, eftersom du inte kan presentera skärmdumpar.
Citera
2021-04-25, 18:37
Medlem
Citat:
Det handlar mest om att du är ute och fiskar efter om jag sparat ner bevis eller inte, tänker inte serva dig med den infon.
hahaha hur paranoid är du? Absolut inte, jag pallar bara inte leta själv + att jag faktiskt tycker att det är upp till den som påstår något att bevisa det. Tyvärr verkar du m fl inte tycka att standarden ska vara så hög och då får det väl vara så då, man kastar ur sig vilken dum skit som helst och det om det flyger.
Citera
2021-04-25, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
hahaha hur paranoid är du? Absolut inte, jag pallar bara inte leta själv + att jag faktiskt tycker att det är upp till den som påstår något att bevisa det. Tyvärr verkar du m fl inte tycka att standarden ska vara så hög och då får det väl vara så då, man kastar ur sig vilken dum skit som helst och det om det flyger.

Äh, spela inte dum, varför skulle jag skicka skärmdumpar på information jag vet att du känner till?

Berätta nu var Henkos kontaktuppgifter outades.
Citera
2021-04-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Du inser att det var Henko som ringde Jonas, va? Är det bara Henko som har rätt att vara arg i detta?

Hur många gånger har Axel sagt att folk kan "knulla sig själva"?

kOnTeXt OcH iNtEtIoN~~~

Ingen vill vålda någons familj. Och som entusiast av litteratur, av din posthistorik att döma, förstår du säkert att allt inte bör tolkas bokstavligt i text.

Hans klippta samtal med mig återfinns för övrigt under twitteraliaset @skonast.

Varför kan man tänkas ringa upp någon man sökt kontaktförbud mot, sedan klippa i samtalen?

Ja den här gången var det Henrik som ringde, men du kan knappast förneka att Hållén hållit på och varit konstig på twitter en hel del på senaste tiden? Tänker att de flesta skulle bli lite irriterade av sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in