2021-04-25, 12:18
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namnbrist1981
Kan ju vara bra att skriva. Stesolid

Jo, hade ju varit än värre om det varit alpra...

Edit: jo det är ju helt naturligt, när jag fick DT för några månader sedan inlagd fick jag IV 300 mg dia, och inget schema på det, emedan jag var inne i en detox och denna kom efter 5-6 dagars nykterhet och kroppen slutat skrika efter sprit men skrek efter ikto. Diazepamet skulle - menade hon med viss riktighet - pga att sin seghet, "trappa ut sig själv".

Stess naturligtvis bra att trappa ut på av det skälet (bl a) - den långa halveringstiden. Samtidigt lite nyckfullt, emedan det slår på snabbt är det lätt att snabbt börja missköta, och därmed börja ackumulera i kroppen. Det är därför jag är stentuff ang tak på 3 mg klona - behöver jag en lugnande grogg får det bli en eller två 7:5;or zopi på kvällen. Inbillar mig att det är bättre än att ta en halv ikto och landa på en dygnsdos om 1+1+2, 4 mg.
Senast redigerad av GoggeGogelius 2021-04-25 kl. 12:27.
Citera
2021-04-25, 12:51
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namnbrist1981
Låt säga att man äter benzo ibland. Att man tar rätt mycket 30-40mg i ett svep 1-2 gånger i veckan som snitt. Borde inte det kunna skapa att man får utsättningssymtom då pågrund av halveringstiden. Kroppen hinner ju aldrig göra sig av med det. Är nämligen i sitsen att jag gjort på det här viset och är jag utan för länge får jag massa symtom som yrsel, overklighetskänsla, extremt känslig för ljus, rastlös och orolig osv. Tar jag då låt säga 15-20mg så är det oftast bättre dagen efter för att sen komma igen 2-7 dagar senare

30-40 mg stess en eller två gånger i veckan. Det är oerhört svårt att säga något om.

Varför tar du den mängden? Är det för att du har ångest så skjuter du rejält över målet. Eldar för kråkorna.
Citera
2021-04-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jo, hade ju varit än värre om det varit alpra...

Edit: jo det är ju helt naturligt, när jag fick DT för några månader sedan inlagd fick jag IV 300 mg dia, och inget schema på det, emedan jag var inne i en detox och denna kom efter 5-6 dagars nykterhet och kroppen slutat skrika efter sprit men skrek efter ikto. Diazepamet skulle - menade hon med viss riktighet - pga att sin seghet, "trappa ut sig själv".

Stess naturligtvis bra att trappa ut på av det skälet (bl a) - den långa halveringstiden. Samtidigt lite nyckfullt, emedan det slår på snabbt är det lätt att snabbt börja missköta, och därmed börja ackumulera i kroppen. Det är därför jag är stentuff ang tak på 3 mg klona - behöver jag en lugnande grogg får det bli en eller två 7:5;or zopi på kvällen. Inbillar mig att det är bättre än att ta en halv ikto och landa på en dygnsdos om 1+1+2, 4 mg.

Ja, Peterson mörkar. Självklart vet en professor i psykologi om farorna med benso.

Angående olika groggar:

När jag är riktigt less och sliten, då tar jag till natten groggen En Världsomsegling Under Havet;

20 mg stesolid, 15 mg zopiklon och 30 milliliter Cocilana-Etyfin. Även efter denna hästdos måste jag ibland upp i ytläge mitt i natten för toalettbesök och påfyllning av zopiklon.
Citera
2021-04-25, 13:31
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Ja, Peterson mörkar. Självklart vet en professor i psykologi om farorna med benso.

Angående olika groggar:

När jag är riktigt less och sliten, då tar jag till natten groggen En Världsomsegling Under Havet;

20 mg stesolid, 15 mg zopiklon och 30 milliliter Cocilana-Etyfin. Även efter denna hästdos måste jag ibland upp i ytläge mitt i natten för toalettbesök och påfyllning av zopiklon.

Nu var det någonting i stil med 25 år sedan, torrlagd i Amsterdam; efter en skön reefer ("normalpotent" - inget psykos-skunk) en slät Cola med is på det med vilken jag sköljer ner en redig dos psilocybin svampar; kvartsseklet senare döpt till "Jorden runt på 80 minuter"...
Senast redigerad av GoggeGogelius 2021-04-25 kl. 13:33.
Citera
2021-04-25, 13:45
Medlem
Citat:

Nu var det någonting i stil med 25 år sedan, torrlagd i Amsterdam; efter en skön reefer ("normalpotent" - inget psykos-skunk) en slät Cola med is på det med vilken jag sköljer ner en redig dos psilocybin svampar; kvartsseklet senare döpt till "Jorden runt på 80 minuter"...

Ha ha... 😊

Men för helvete, psilocybin, jag skulle inte röra den typen av droger. Jag skulle aldrig komma tillbaks. För evigt vilse i Amazonas.
Citera
2021-04-25, 14:03
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ha ha... 😊

Men för helvete, psilocybin, jag skulle inte röra den typen av droger. Jag skulle aldrig komma tillbaks. För evigt vilse i Amazonas.

Blev bara jäkligt hög på svamp - inga hallucinationer (nja svaga). Konstigt, tog E tre gånger på 90-talet, blev helt väck och psykotisk alla gångerna, "aldrig mer". Intressant att det där är så jäkla individuellt.

Minns särskilt en Amsterdamtripp (sic!) då jag m h a antabus varit nykter i ett halvår - sniffade vaket, rökte braj, delade en crackpipa med en... ...Chuck Berry-kopia, åt svamp, svinade, knullade horor som en kanin, fick skrattanfall på hotellet med en koksnäsa som vägrade sluta blöda.

Poängen: allt "festande" ovan med bibehållen kontroll. Sedan tänkte jag att åtta antabusfria dagar borde räcka för att ta några järn, så jag startade med en rom och cola (tjejen i baren "are you sure?" - hon hade i en vecka gjort sig lustig över mitt "regular Coke" - alltså inget annat än Coca-cola...). Tre jävla dagar försvann, kolsvart! "no, no - I´ve booked this room until Friday". Städerskan: "But it is Friday" - tvungen att plocka fram dagens tidning för att det skulle sjunka ner.

Ergo: alkohol suger.
Citera
2021-04-25, 18:51
Medlem
partykings avatar
Alltså usch vilken AT jag har på blåa just nu, varit utan i 2 dagar och mår så sjukt dåligt, detta är inte första gången då jag har ett blandmissbruk men att missbruka 1mg-2mg om dagen i månader och sedan sluta någon dag som nu gör så jag vill avsluta mitt liv just nu är så jävla ledsen och känner mig helt väck + kramper osv och så brinner jag upp typ. Borde man köra på Diazepam istället? Känns inte som jag kommer kunna bli helt fri från benso, och jag tar aldrig någonsin över 2mg, tar bara mot min Panikångest som jag har 24/7 och spänningar.

Vänder mig inte till vården då dom skiter i mig då jag har legat inne 7ggr pga at benso, nästa steg är behandlingshem tycker dom. Ville bara skriva av mig då jag inte har några vänner knappt, och sorry för min stavning. Hoppas ni andra lyckas och ni är grymma.
Citera
2021-04-26, 16:59
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Jag menar att utsättningssymtomen är till 80% psykologiska. Förväntar man sig ett helvete så får man helvete.

När det gäller Jordan B Peterson, jodå, han är en schaman och en narcissist. Jag har själv trappat ut benso under ett flertal tillfällen i livet, sett en mängd människor göra det, på mottagningar och inom öppenvården, och jag har aldrig stött på, eller ens hört talas om, ett fall som Petersons (anekdotisk bevisföring, men ändå).

Bakom Petersons bensoberoende döljer sig något annat. Enligt en artikel i The Times fick han diagnosen schizofreni på sjukhuset i Belgrad. Så det finns all anledning att misstänka att bensodiazepinerna inte är hans största problem.
Haha herregud. Litar du på riktigt på den artikeln!? Det är fake news och Jordan spelade in konversationen. Han har INTE blivit diagnostiserad med schizofreni. https://youtu.be/Fd2wKn6-X_A https://youtu.be/mmk6aESKYWE
Du kan kolla igenom bevisen där men jag är tveksam till att du kommer göra det.

Så för att DU inte sett det betyder det att det inte existerar!? Du är fakta och representerar hela världen? Vad är oddsen att du stött på någon som fått den mest ovanliga biverkningen? Det finns folk som får hemska biverkningar av Alvedon, jag har aldrig träffat någon som fått en allvarlig biverkning öht. men jag tror på att de finns. Det där med 80% psykiskt stämmer inte heller, man kan vara fysiskt beroende.

Aja det finns säkert trådar om denna intelligenta man någon annanstans. Så OnT: har börjat höja dosen av gabapentin. Det hjälper faktiskt en hel del. Höll på att bli galen och tryckte i mig 900mg gabapentin och mådde helt ok för första gången på länge. Har ätit 600mg per dag under drygt ett år, har dubblat den dosen nu och det hjälper faktiskt. Gått från att vara helt förstörd på 2mg stesolid till att kunna gå ner till 1mg utan större problem. Sömnproblemen är fortfarande helt sjuka dock. Ska fråga läkaren om lyrica men lite rädd för det så annars frågar jag om höjd dos gabapentin. Kan vara värt att testa för andra men skulle starta på låg dos isf. tog ett bra tag för mig innan den gick att ta för hade jobbiga insättningssymptom.
Citera
2021-04-26, 17:36
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ha ha - ja det var lite tragikomiskt men inte oväntat, schizo-diagnosen alltså.

Dels det, annan psykisk problematik i botten, schizofreni eller vadsom. Dels det faktum att jag är tämligen övertygad om att JP valsar när han snackar om att "alltid följt läkares ordination" angående klona. Den skulle som högst varit 4 mg/dygn. Men den JP man ser på 5-10 år gamla tubenklipp, överlägset dryg, lätt sluddrande, glasig blick, kan mycket väl vara någon som med rejäl tolerans käkar 6-7 mg.

Det är klent att han inte kan come clean angående vad han visste att han gav sig in på. Den (illa) spelade aningslösheten. Även om han inte är MD med förskrivningsrätt måste han via sina klienter och den intellektuella/akademiska miljön han vistades i varit tämligen insatt i vad benso innebär. Men nej, det hade ju varit att blotta sig, visa lite mänsklig svaghet, och det har han inte balls att göra, lättare då att spela aningslös...
Som sagt. Rent och skärt skitsnack. Kolla klipper jag länkat ovan där bl.a. hela intervjun spelats in. Finns även klipp där han pratat om hur allt gick till. Han hade akatisi för fan. Tragiskt att folk som gått igenom en uttrappning hånar andra. Jag skulle inte önska det till min värsta fiende.
Citera
2021-04-26, 19:27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Som sagt. Rent och skärt skitsnack. Kolla klipper jag länkat ovan där bl.a. hela intervjun spelats in. Finns även klipp där han pratat om hur allt gick till. Han hade akatisi för fan. Tragiskt att folk som gått igenom en uttrappning hånar andra. Jag skulle inte önska det till min värsta fiende.

(min fetning)

Det är inget jävla hån! Bara ett klargörande, JP valsar tveklöst när han jiddrar om "hållt sig till läkares ordinationer" (alltså 4 mg klona/dygn). Inte en chans, varför valsa om det? Sedan fanns det ju "ingen i Staterna som kunde hjälpa honom" (enl dottern). Så de har aldrig sett ett fall redo för nedtrappning? Dessutom en high-profile "kändis". Också uppenbart BS. Ist sövs han ner i Ryssland, hamnar till slut i Serbien (??? Inte 100 inläst). Visas upp som en slags jävla pillertrillandets Snowden.

Uppenbart att JP inte själv kan leva upp till den höga standard han själv satt, på den väldigt höga häst han själv satt sig på. Lite ÄRLIGHET är allt man kan begära. Ja, trappa ut bens är tufft, jävligt tufft, så pass tufft att en sådan självutnämnd "tough guy" som JP inte fixar det. EN lärdom av JP-härvan.
Citera
2021-04-27, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend

Det är väl klart att familjen Peterson, som är ett stort företag (med dottern som CEO), mörkar och tänjer på sanningen om det här så kallade benso-beroendet. Det handlar om trovärdighet och ytterst om pengar. Man kan inte göra sig en karriär på att berätta för unga vilsna män att dom ska ha sitt rum i ordning, och sedan stå med byxorna nere och avslöjas med ett benso-missbruk. Det ser INTE bra ut. Och att han dessutom inte ville vara inlagd och göra en vanlig hederlig nedtrappning och utfasning som gemene man, i USA, är betecknande. Istället gjorde han en Michael Jackson, han åkte till Moskva och lät sig sövas ned. Koma. En genväg. Trodde han, men icke.

Bara det att Peterson nu säger att bensodiazepiner skapar en större kris i USA än opioider, är fullständigt vridet. Men nu har han i alla fall funnit Jesus, i substratan eller i något annat narrativ där subjekt och objekt förenas i en härlig dans (googla ordet “wordsalad” och det kommer upp en bild på Jordan).

Jag är ledsen om jag krossar dina pojkrumsdrömmar om denne egomaniac och narcissist.

Men schysst, gabapentin är kanoners under en pågående uttrappning.
Senast redigerad av LookingBackInAnger 2021-04-27 kl. 08:04. Anledning: tillägg
Citera
2021-04-27, 09:08
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Det är väl klart att familjen Peterson, som är ett stort företag (med dottern som CEO), mörkar och tänjer på sanningen om det här så kallade benso-beroendet. Det handlar om trovärdighet och ytterst om pengar. Man kan inte göra sig en karriär på att berätta för unga vilsna män att dom ska ha sitt rum i ordning, och sedan stå med byxorna nere och avslöjas med ett benso-missbruk. Det ser INTE bra ut. Och att han dessutom inte ville vara inlagd och göra en vanlig hederlig nedtrappning och utfasning som gemene man, i USA, är betecknande. Istället gjorde han en Michael Jackson, han åkte till Moskva och lät sig sövas ned. Koma. En genväg. Trodde han, men icke.

Bara det att Peterson nu säger att bensodiazepiner skapar en större kris i USA än opioider, är fullständigt vridet. Men nu har han i alla fall funnit Jesus, i substratan eller i något annat narrativ där subjekt och objekt förenas i en härlig dans (googla ordet “wordsalad” och det kommer upp en bild på Jordan).

Jag är ledsen om jag krossar dina pojkrumsdrömmar om denne egomaniac och narcissist.

Men schysst, gabapentin är kanoners under en pågående uttrappning.
Haha du har uppenbarligen inte lyssnat. Du påstår att han blivit diagnostiserad med schizofreni som den sk. "journalisten" fått "reda" på under intervjun, hon har inte kollat upp det med någon läkare. Så finns hela intervjun ute där det motbevisas. Det ger dig noll trovärdighet. Jag har lyssnat mycket mest pga. intressanta gäster som krossar wokeness osv. det där med "städa rum" är bara haters som inte har nåt bättre. Jag har inte ens läst hans bok men som sagt lyssnat väldigt mycket och tveksam till att du gjort det så därför litar jag mer på mig. Men orkar inte gå mer off topic nu. Blir sista jag skriver i denna tråd om detta. Vill du svara kan du klistra in detta och skriva i nån skvallertråd eller nåt om honom. Edit: såg nu att ni var två som argumenterade emot mig. Vet inte vem det var som skrev vad jag uppfattade som ett hån. Men vill inte gå mer off topic nu så lämnar det där. Jag fortsätter gärna diskussionen men inte i denna tråd.

Men hursomhelst tråkigt och elakt att håna folk som gått igenom det där. Något jag lärt mig är att det spelar ingen roll vilken hudfärg du har, om du är rik eller fattig, religion och allt sånt. "Privilege" existerar inte här. ALLA som gått igenom detta har min respekt och min sympati. Det inkluderar dig. Skulle jag få vetenskapliga bevis på att man känner noll ångest av detta om jag skulle hugga av mina armar och ben skulle jag göra det, lätt. Så alla oavsett vem du är och vad du gjort i ditt liv: de som inte vet hur detta känns kommer aldrig att förstå tyvärr oavsett om de ser dig lida. Men det viktiga är att ma själv förstår hur jävla stark man är när man sitter där några år senare. Det är jobbigt nu, det kanske aldrig blir helt bra men när du sitter där som gammal gubbe/gumma kommer du ha en livserfarenhet som väldigt få kommer förstå och jag hoppas att man blir starkare av det.

Tyvärr har gabapentin sina dåliga sidor med. Men hoppas att det fortsätter att hjälpa. Kanske tar bort 10% vilket är väldigt lite i sammanhanget men bättre än ingenting. Men tyvärr blir man lite snurrig och påverkad av det. Bättre i längden än lyrica iaf. som jag förstått det (har bara tagit lyrica en handfull gånger) så rekommenderar att prova gabapentin innan man hoppar på lyrica.

Lycka till alla! Blev lite dubbelt här: Man kommer vara så sjukt stark när man kommer ur det och varit fri ett tag. Det tråkiga är att ingen kommer märka det men jag tror ingen annan känner sig själv så bra som en som gått igenom detta. Det är väl det enda positiva.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-04-27 kl. 09:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in