Citat:
Det är olika för alla. Jag läser här om folk som tycker det är tungt på jobbet medan jag inte kan jobba under uttrappning (2mg stesolid per dag nu) ens om jag skulle få en mille i timmen. Kan knappt gå en trappa ner till tvättstugan och fan om jag skulle stöta på en granne...eller allra minst gå till en affär. Mina ben viker sig. Har fått beställa hem matkassar för kan inte gå in i en affär. Har inte ens klarat av att ta mig till stället där jag får medicinen så andra har fått hämta det till mig...När det gäller att trappa ut bensodiazepiner, det är trixigt och plågsamt. Men - samtidigt ska man ha i åtanke att det finns en hel industri av nedtrappningsexperter och beroendemottagningar som lever på att beskriva svårigheterna värre än dom faktiskt är. Det är så att säga så dom får mat på bordet.
Bensodiazepiner är relativt ogiftiga om man håller sig till ordinationen.
... och är det så att man står mitt i en ned- och uttrappning och det känns outhärdligt, då kan man alltid göra som narcissisten och skojaren Jordan B Peterson, åka till Moskva och låta söva ner sig i ett par veckor.
I hans fall hjälpte det inte, men det var en god idé (hans tokiga dotters idé, om jag inte är felinformerad).
Bensodiazepiner är relativt ogiftiga om man håller sig till ordinationen.
... och är det så att man står mitt i en ned- och uttrappning och det känns outhärdligt, då kan man alltid göra som narcissisten och skojaren Jordan B Peterson, åka till Moskva och låta söva ner sig i ett par veckor.
I hans fall hjälpte det inte, men det var en god idé (hans tokiga dotters idé, om jag inte är felinformerad).
Ang. Peterson som är allt annat än en skojare så fick han en ovanlig biverkning av benso, en allergisk reaktion. Alltså medan han tog den. En biverkning som var extra jobbig när det var utaättningssymptom inblandat. Det var därför han just var tvingad till att sluta. Annars borde han ju ha fortsatt ta det resten av livet mtp. vilka extrema problem han hade men det hade inte gjort det bättre.
För övrigt skulle jag snarare säga att min "nedtrappningsexpert" snarare tar det till underdrift. Vissa har mindre problem, vissa har extremt svåra problem. Hade jag klarat av att flyga och haft pengar hade jag gärna lagt in mig i koma men inte av samma anledningar som Jordan. Det är helt enkelt olika för alla.