2020-12-15, 20:11
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Workorder2019
Tjena.

Har haft sömntabletter utskrivna så länge jag kan minnas, Zolpidiem och Zopiklon (Stilnoct och Imovane)
Från att att ha tagit dom sporadiskt då och då, så har jag de senaste två åren tagit dom så gott som varje varje kväll, dock alltid hållit mig till den ordinerade dosen på 7,5mg/natt (1st tablett).
Främst så har jag hållit mig till Zopiklon (Imovane).
Senaste året så har jag alltid tagit ett par glas vin innan min tablett för att boosta effekten.

Jag kan erkänna att jag har varit dåligt påläst om dessa z-analoger, men vad jag har läst så är det starka grejer och kan absolut jämföras med övrig benzo, eller?

Jag har börja att märka att jag har fått mer och mer morgonångest, mer ångest över lag, jag vaknar tidigare och tidigare osv. alltså klassiska abstinens symptom, min kropp vill helt enkelt ha mera!

Så natten till fredag föra veckan så fick det vara bra och jag har inte tagit några mera tabletter sedan dess.
Jag har sovit helt uruselt, med en massa uppvaknande, mycket ångest, uppgivenhetskänslor och overklighetskänslor, lite svettningar och är allmänt orolig i kroppen.

Har även halkat ner i en depression som jag käkar SNRI för, precis bytt jobb, ett jobb som jag vantrivs på, vilket inte gör saken bättre! Så det är lite hönan eller ägget här!
Jag vet inte om det är en AT jag går igenom eller om det är "vanlig" ångest jag känner.

Vad tror ni?

Vantrivsel på jobbet och abstinens från vinet och imovanet behöver ju inte utesluta varandra, men två jobbiga faktum kan ju skapa en synergieffekt.

Gick själv igenom en avtändning från stesolid nyligen har en ganska trist vardag med ett jobb jag inte gillar. Min upplevelse var att allt som var jobbigt och dåligt blev lite extra jobbigt och dåligt under abstinensen. Men bit ihop! Det blir bättre om du håller ut, börja inte om nu när du väl har slutat med pillrena.
Citera
2020-12-16, 13:50
Medlem
KringExs avatar
Jag har tänt av från Bensodiazepiner kanske 7-8 gånger och då oftast av Alprazolam. Jag vet inte hur ensam jag är om det här men det enda som händer är att jag inte kan sova när jag lägger av. Ena gången mådde jag lite illa och fick större pupiller men inget av dom där klassiska symptomen som extrem ångest, spänningar, svettningar, kramper osv.

Är det någon mer än mig som har tur (eller tur kanske man inte ska säga). Att inte kunna sova en blund är tortyr. Det enda jag får ut av de 1-2 timmar jag lyckas sova är extremt vidriga mardrömmar. Jag kommer aldrig ner i djupsömn och det slutade med att dag 5 eller 6 (jag låg tack och lov inne på beroendemottagningen i min stad då) började hallucinera och få overklighetskänslor. Men efter att ha fått Haldol och 40 mg Stesolid av läkaren så fick jag ju äntligen sova och 11 timmar senare så var jag helt normal och kunde även börja somna och sova normalt efter det.

Jag vet bara jag och en till som enbart drabbas av sömnsvårigheter vid ett direkt avslut utan nedtrappning.
Finns det någon fler?
Senast redigerad av KringEx 2020-12-16 kl. 13:52.
Citera
2020-12-17, 19:28
Fler än jag som känner sig mer eller mindre återställda efter ”bara” en-två veckor efter sista dos?

Har tänt av ett flertal gånger och den värsta avtändningen var efter ett dagligt intag av ca 1-2 mg Alprazolam. Då var jag fungerande och mådde helt okej efter en vecka efter sista intag, och i princip helt återställd efter två veckor.

Min abstinens efter avslutat intag av lyrica gick över ännu fortare, fast med en mer intensiv intensitet. Har väl att göra med lyricans väldigt korta halveringstid antar jag. Håller just nu på att tända av från lyrican igen och räknar med att vara såpass återställd att jag ska kunna mingla med släkten på julafton(dvs om 7 dagar).

Blir förundrad när jag läser om folks väldigt långvariga abstinenssymtom.

Nåväl, detta hoppas jag verkligen blir mitt sista tillfälle som jag får uppleva abstinens igen.
Citera
2020-12-17, 20:06
Medlem
BeardzBeardeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Fler än jag som känner sig mer eller mindre återställda efter ”bara” en-två veckor efter sista dos?

Har tänt av ett flertal gånger och den värsta avtändningen var efter ett dagligt intag av ca 1-2 mg Alprazolam. Då var jag fungerande och mådde helt okej efter en vecka efter sista intag, och i princip helt återställd efter två veckor.

Min abstinens efter avslutat intag av lyrica gick över ännu fortare, fast med en mer intensiv intensitet. Har väl att göra med lyricans väldigt korta halveringstid antar jag. Håller just nu på att tända av från lyrican igen och räknar med att vara såpass återställd att jag ska kunna mingla med släkten på julafton(dvs om 7 dagar).

Blir förundrad när jag läser om folks väldigt långvariga abstinenssymtom.

Nåväl, detta hoppas jag verkligen blir mitt sista tillfälle som jag får uppleva abstinens igen.
Hur länge och vilka doser pratar vi om?
Citera
2020-12-18, 07:25
Medlem
Robbadobbs avatar
Jag räknar med en liten smäll nu. Har knaprat ksalol som lösgodis nån vecka då jag varit sjukskriven och dessutom sista veckan käkat 900-1500 mg lyrica till frukost. Detta är första dagen utan då jag börjar jobba igen fan hoppas verkligen jag slipper AT. Har ca 80 ksalol och 30 300 mg lyrica kvar för att kanske trappa ut på något vis.
När börjar AT ungefär. Vad jag minns är det typ dag 2-3 på alprazolam ungefär. Lyrican lär jag ej få at på men det går ju också på gabareceptorer.
Jaja önska mej lycka till.
Citera
2020-12-18, 07:25
Citat:
Ursprungligen postat av BeardzBearded
Hur länge och vilka doser pratar vi om?

Glömde skriva ”i 16 månader”

Alltså 1-2mg alprazolam dagligt intag i lite mer än ett år. Egentligen mer i snitt om man slår ut det då det blev ännu högre doser vissa helger när jag festade till det.

Lyrican i ett par månader.
Senast redigerad av Zoqiet 2020-12-18 kl. 07:31.
Citera
2020-12-18, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Jag räknar med en liten smäll nu. Har knaprat ksalol som lösgodis nån vecka då jag varit sjukskriven och dessutom sista veckan käkat 900-1500 mg lyrica till frukost. Detta är första dagen utan då jag börjar jobba igen fan hoppas verkligen jag slipper AT. Har ca 80 ksalol och 30 300 mg lyrica kvar för att kanske trappa ut på något vis.
När börjar AT ungefär. Vad jag minns är det typ dag 2-3 på alprazolam ungefär. Lyrican lär jag ej få at på men det går ju också på gabareceptorer.
Jaja önska mej lycka till.

Önskar dig lycka till och att du orkar härda ut.
Och framförallt. Att dom ska ge fan i ditt robbadobb sound!!
Citera
2020-12-18, 08:46
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Önskar dig lycka till och att du orkar härda ut.
Och framförallt. Att dom ska ge fan i ditt robbadobb sound!!
😂😂

Är mest rädd att typ falla ihop som ett cp på jobbet och krampa då fattar ju alla att nått e skumt. Har alltid 4 ksalol på mej för nödfall 😎
Citera
2020-12-18, 17:51
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
😂😂

Är mest rädd att typ falla ihop som ett cp på jobbet och krampa då fattar ju alla att nått e skumt. Har alltid 4 ksalol på mej för nödfall 😎

Du behöver inte gå runt med fyra stycken blåa på dig till nödfall. Märker du att du absolut inte klarar av att häda ut när du rör dig utomhus eller på jobbet så räcker en enstaka gott o väl. Kanske inte lika gött, och väckskalle-effekten uteblir, men för att klara av att häda ut räcker det.

Om du nu har några planer på att ta dig ur det fysiska beroendet, annars är det ju bara att köra på.
Citera
2020-12-19, 10:58
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Du behöver inte gå runt med fyra stycken blåa på dig till nödfall. Märker du att du absolut inte klarar av att häda ut när du rör dig utomhus eller på jobbet så räcker en enstaka gott o väl. Kanske inte lika gött, och väckskalle-effekten uteblir, men för att klara av att häda ut räcker det.

Om du nu har några planer på att ta dig ur det fysiska beroendet, annars är det ju bara att köra på.

Planen är ju att bara känna sej säker. Tar bara en vid behov men har inte behövt ännu på dag två. Upplever lite dålig självbild och sömnlöshet annars är det lugnt än så länge. Sov runt två timmar inatt. Ikväll blir ju eldprovet. Klarar jag den natten är det nog ganska lugnt.
Citera
2020-12-19, 16:07
Medlem
fragboys avatar
Hallå alla benzopeeps.

Jag har experimenterat Lite med diazepam de senaste åren Pga vardagsångest och för att boosta CB. Började för ca 2 år sen med att köpa ett gäng 10or. Käkade typ 30-40mg om dagen i några månader för att sedan inse att man blir helt efterbliven på benz. Försov mig till jobbet osv. Så jag trappade ur dem relativt enkelt under nån månad.

Var helt utan i ett halvår för att sedan i somras köpa några kartor igen. Har sedan augusti klarat mig på totalt 30st 10or (har fortf 6st kvar) Tar en halv tablett var 3e dag i snitt och det håller min ångest i schak på ett bra sätt. Brukar ta en hel innan jag ska sova om jag druckit mycket alkohol typ 1-2ggr/mån (minns knappt när jag var bakfull senaste gången pga det).

Tror ni jag håller på och gräver min egen grav eller kan man hålla på såhär utan risk för att bli helt fast? Har aldrig överskridit 30mg/vecka och inte märkt av någon toleransökning alls sen i augusti. Klarar mig förmodligen utan men det är väldigt skönt att slippa vardagsångest helt i princip.
Citera
2020-12-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
aaa, alltså först och främst så försökte jag ju fixa det själv, var första gången och trodde inte att det skulle va så farligt, hade precis fått jobb som diskare på en sydamerikansk bar på Calle ValVerde precis uppe vid Grand Via och ett litet rum som ingick i lönen att sova i om nätterna. Hängde väl i i ett par veckor först, då med hjälp av massor av alkohol vilket faktiskt lindrar symptomen avsevärt men ändå väldigt svårt att sova. Det slutade som sagt med total katastrof(anklagade chefen och hela kollegeskaran för att ha gått in i mina drömmar och snott 350€ + mitt maestrokort ) och en redig fylla i samband med en 50burk tranqimazzin(kommer inte ihåg exakt hur många jag knapra i mej, men var nog mestadelen) och vaknar typ 3 dygn efteråt i spännbälte på ett sinnessjukhus norr om Madrid...eh..Fast då mådde jag rätt OK igen...hade ju fått i mig giftet på nytt. Så kom det en läkare och snackade med jättelöjlig röst och sa nåt i stil med; "-asi, tu eres loco, no? No pasa Nada, esta bien..." och jag bara...-Va faan är det här, vad har jag gjort nu eller, dom måste ju tro att jag är helt galen...

Då hade jag tydligen stoppat en policia Nacional utanför en akutmottagning typ kl 3 på natten, halvnaken och haltandes, förklarat för poliserna att hela min rygg plus mina ben blivit bortskjutna av stora maffiagäng som var ute efter mig och jag måste ha vapen för att skydda mig. Senare hade jag även berättat att konstiga djur hade kommit till mina "suenos" alltså drömmar och velat döda mig i form av ritualiska spel...Det går inte ens förklara nu i efterhand så jävla sjukt var det men just då när man är inne i dom där dvalorna så är det helt omöjligt att skilja på drömmar och verklighet. Sen hade jag träffat änglar som såg ut som katter men hade vingar som jag flög omkring med över "Retiro" den största parken i Madrid och där träffat min far, som numera är avliden, där han stod vid nån sorts maskin där jag kunde se exakt datum då jag skulle dö...i digitala siffror. Ah, du fattar kanske själv...

en annan rätt sjuk grej jag gjorde var att skära ett djupt jävla jack precis över knäskålen för att kolla att det fanns blod i mig då jag hade drömt att några i tunnelbanan hade mixtrat med min kropp och bytt ut allt blod mot spyor och avföring....

Hursomhelst, efter att dom skrev ut mig(när dom fattat att jag inte var loco och istället började tjata om att jag skulle ha ett recept på 50 trankisar,hihi), så stack jag nästa dag till svenska ambassaden och berättade hela grejen och sa att jag måste bara hem och få giftas av för annars kommer detta bli min död. Så dom hjälpte mig hem och jag kom till en avgiftningsklinik i falköping, blev satt på truxal, hemmisar, nåt för att hämma kramper samt 4x20mg nitrazepam två första dagarna för att sedan trappas ner till 0 på 16 dagar....eh...jag kan säga att efteråt, då jag kom till behandlingshemmet, satt avtändningen kvar i ungefär 3-4 månader, fast inte så kritiskt som det varit innan, jag kunde ju sova och så på teralen men jag mådde fortsatt riktigt pyton för övrigt...

Idag har jag xanor på recept, får 1mg 2ggr dagligen vilket inte har någon effekt på mig överhuvudtaget men jag antar att det håller tillbaka panikångestattacker och mildrar ångesten en aning vilket är det jag får det för. Men jag säger bara, ska man missbruka piller ordentligt, se då till att ALDRIG bli helt utan, för det finns inget värre än en AT på piller...

Har t ex själv även missbrukat heroin IV och andra opiater under längre perioder, både i London och Köpenhamn, och de AT jag har haft på det har varit rena barnlekarna jämfört med de på piller, bara så ni vet!!!

Nä, nu ska jag gå och käka...bjuds på fiskgratäng här på hemmet idag...

Hej så länge!

mvh

Förstår inte riktigt. Skulle det göra dig till tyngre loser för att du tagit droger i London och Köpenhamn?
FÖ riktiga skitstäder med dåliga varor, svagt och bankat till gränsen att det knappt kan kallas drog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in