2021-04-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Fast Henko sitter ju och outar skribenter från denna tråd och försöker tysta dem med liknande trick hela tiden. På discord och i facebookgruppen.
Jaså? Det vet jag inget om. Du kanske har lite sKäRmdUmPaR från Haveristernas FB-grupp? Då får du väl visa upp dem för att underbygga det du påstår?

Citat:
Du bara råkade ta upp det där med sexköp sådär helt random? Hahaha!
Inte? Berätta då, vad menade jag egentligen? Sexköp är något som diskuterats av Haveristerna ett flertal ggr, men för all del, vad menade jag?
Citera
2021-04-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Vems namn nänms i början av avsnitt 107?

Där nämns ett mycket vanligt svenskt förnamn.

1. Hur ska man identifiera eller hänga ut nån med förnamn som dessutom är en helt okänd person? "Ni vet Anders i Norrland, han har multiresistent klamydia"? Låter som en usel uthängning tycker jag, din moralpanik över den typen av uthängningar känns aningen överdriven.
2. Det du menar är alltså att den här personen drog på sig haveristernas vrede i ett "diskussionssammanhang"? Det låter inte så i podden, men du påstod ju det?
Citera
2021-04-22, 20:57
Medlem
postvagns avatar
Varför är det omöjligt för det här gänget, att lyckas uttala "Soran Ismail" som det namnet ska uttalas?

Det är skitviktigt att på ett korrekt sätt "köna" en våldtäktsman som bytt kön, men att klumpa ihop perser och araber och att uttala "Ismail" som "Ischmael" är inga konstigheter? Inte rasist, men...JO...rasist...
Citera
2021-04-23, 01:44
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
1. Hur ska man identifiera eller hänga ut nån med förnamn som dessutom är en helt okänd person? "Ni vet Anders i Norrland, han har multiresistent klamydia"? Låter som en usel uthängning tycker jag, din moralpanik över den typen av uthängningar känns aningen överdriven.

Det blev moralpanik över att Anders Tegnell nämnde förnamnet på den som anklagade honom för våldtäkt i sin presskonferens - nu har väl Haveristerna material tillgängligt på sina diverse forum med fulla namn vilket gör det väldigt lätt för människor att klura ut vem de refererar till? 🤔

Kom igen, det är helt klart att de vill hänga ut personen. Varför hycklar de?
Citera
2021-04-23, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det blev moralpanik över att Anders Tegnell nämnde förnamnet på den som anklagade honom för våldtäkt i sin presskonferens
Nytt för mig men du jämför alltså poddens kreatörer med Sveriges just nu kanske kändaste person som intervjuats i BBC m fl internationella kanaler? Proportionellt? Rimligt?
Citat:
nu har väl Haveristerna material tillgängligt på sina diverse forum med fulla namn vilket gör det väldigt lätt för människor att klura ut vem de refererar till?
Det är pärmar. En Volvo med baksätet fullt av pärmar. Nej men allvarligt, kan du bevisa ditt påstående?
Citat:
Kom igen, det är helt klart att de vill hänga ut personen. Varför hycklar de?
Det är en ofta upprepad trådsanning ja.
Citera
2021-04-23, 06:37
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Nytt för mig men du jämför alltså poddens kreatörer med Sveriges just nu kanske kändaste person som intervjuats i BBC m fl internationella kanaler? Proportionellt? Rimligt?Det är pärmar. En Volvo med baksätet fullt av pärmar. Nej men allvarligt, kan du bevisa ditt påstående? Det är en ofta upprepad trådsanning ja.

Det är väl du som konstant påpekar hur kända Haveristerna är, hur bra det går för deras podd och hur många de når ut till? Du kan inte ha det på åt båda hållen.

Till vilken grad tycker du Haveristerna bör hållas ansvariga till sina uthängningar? Detta är en fullt rimlig fråga, men det tar nog dig ett par timmar att svara. Discord och konsensus nås trots allt inte på en dag.
Citera
2021-04-23, 06:47
Medlem
Citat:
Det är väl du som konstant påpekar hur kända Haveristerna är, hur bra det går för deras podd och hur många de når ut till? Du kan inte ha det på åt båda hållen.
Hahaha näe det har jag aldrig sagt, däremot tjänar de en hel del pengar på sin Patreon vilket jag påpekat några ggr. Inte samma sak, riktigt. Tegnell har inte ens en Patreon. Har Tegnell öht anklagats för våldtäkt förresten? Jag misstänker att du ljuger.

Citat:
Till vilken grad tycker du Haveristerna bör hållas ansvariga till sina uthängningar? Detta är en fullt rimlig fråga, men det tar nog dig ett par timmar att svara. Discord och konsensus nås trots allt inte på en dag.
Som sagt, trådsanning. Att du kommer med hetsiga motfrågor istället för att underbygga det du påstår bevisar bara att det är en trådsanning. Men för all del, vill du snacka ansvar, polisanmäl då? Förtal kan ju vara ett brott, vassego och pröva det där ansvaret i domstol. Fast där krävs ju också bevis.
Citera
2021-04-23, 07:12
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Hahaha näe det har jag aldrig sagt, däremot tjänar de en hel del pengar på sin Patreon vilket jag påpekat några ggr. Inte samma sak, riktigt.

Hela den där "nej, ja, jo nej, ja, kanske"-saken är inte charmig hos någon.

Citat:
Som sagt, trådsanning. Att du kommer med hetsiga motfrågor istället för att underbygga det du påstår bevisar bara att det är en trådsanning. Men för all del, vill du snacka ansvar, polisanmäl då? Förtal kan ju vara ett brott, vassego och pröva det där ansvaret i domstol. Fast där krävs ju också bevis.

Nej, det är knappast "hetsigt". Sluta tramsa.

Och ja, jag har sagt till dessa människor som håller på att tjata om förtal, uthängningar, och så vidare att bara POLISANMÄLA, eller ANMÄLA vart som jävla helst och lämna oss stackars skvallrande Flashbackare ifred! Äntligen börjar något nå fram.
Citera
2021-04-23, 07:24
Medlem
Citat:
Hela den där "nej, ja, jo nej, ja, kanske"-saken är inte charmig hos någon.
Fast det är inte så det är. Det är så att du tillskriver mig påståenden jag inte har gjort. En klassisk debattaktik för lögnhalsar. Annars kan du ju citera var jag diskuterat hur många haveristerna "når ut till"? Det jag har sagt är att de har en ansenlig och ökande patreon, inget annat. Det är inte samma sak som antal lyssningar eller lyssnare. Lögner är inte så charmiga.
Citat:
Nej, det är knappast "hetsigt". Sluta tramsa.
Oj nej du glömde visst svara på var Tegnell anklagades för våldtäkt? För det är väl inte så att du i din iver att sätta din nån för uthängningar blandade ihop Tegnell med Lambertz? I din iver att bevisa att haveristerna "hänger ut" folk lyckades du visst själv hänga ut fel kille som våldtäktsman? Så oerhört pinsamt, hur ska du kunna ha nåt moraliskt övertag efter det här? Och några bevis för Haveristernas s k uthängningar har du inte heller kommit med.
Citat:
Och ja, jag har sagt till dessa människor som håller på att tjata om förtal, uthängningar, och så vidare att bara POLISANMÄLA, eller ANMÄLA vart som jävla helst och lämna oss stackars skvallrande Flashbackare ifred! Äntligen börjar något nå fram.
Vad bra, då glider du ner till polisstationen nu och anmäler dig själv för att ha förtalat Tegnell m h t dina föregående inlägg? Posta en kopia på polisanmälan här så att vi vet att du inte ljuger.
Citera
2021-04-23, 08:07
Medlem
Tjatet om Patreon, där behöver man nog ha med sig att det här gänget köpt likes och följare i olika sammanhang. Patreon är inget undantag från det. Skulle också förklara varför de sitter och tjatar maniskt i vart avsnitt om att folk borde bidra med mer pengar, SAMTIDIGT som de sitter och skryter över sina stats.

https://www.google.com/search?q=buy+patrons&oq=buy+patrons

https://www.google.com/search?q=buy+patreon+followers
Senast redigerad av media876 2021-04-23 kl. 08:10.
Citera
2021-04-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Tjatet om Patreon, där behöver man nog ha med sig att det här gänget köpt likes och följare i olika sammanhang. Patreon är inget undantag från det.

Intressant. Återigen, det här ka du så klart leda i bevis, det är inga grundlösa och påhittade anklagelser du kommer med? Ser fram emot lite sKäRmdUmPaR m hur Haveristerna köpt Patreons, likes och följare.
Citera
2021-04-23, 08:35
Medlem
Citat:
Intressant. Återigen, det här ka du så klart leda i bevis, det är inga grundlösa och påhittade anklagelser du kommer med? Ser fram emot lite sKäRmdUmPaR m hur Haveristerna köpt Patreons, likes och följare.

Menar bara att Patreon inte är ett undantag fritt från köpta likes, och att folk i det här gänget jobbat med köpta likes etc på andra plattformar. Att jag säger att man ska ha med sig det betyder inte att det finns skärmdumpar, det handlar om källkritiskt anslag. Det här är ett diskussionsforum. Inte ert personliga haverist-skärmdumpstillhåll.

Eller vänta. Finns dumpar, men jag golar inte ner folk när jag lovar att inte göra det, så du får väl fråga runt i gänget själv och se vilka som brukat jobba så. Du verkar ju nästan ha ett sjätte sinne för haveristernas inre, så det bör vara en lätt uppgift.
Senast redigerad av media876 2021-04-23 kl. 08:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in