2021-04-20, 22:49
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
De flesta våldtäkter anmäls aldrig.
Det är vanligare att offret anmäler om förövaren är en främling och/eller efter en överfallsvåldtäkt.
Det är vanligt att offer som känner sin förövare inte anmäler.
Trots detta känner förövare och offer varandra väl i 1/3 av anmälda våldtäkter,
samt är bekanta i ytterligare cirka 1/3; detta ger 2/3 av anmälda sexualbrott begås av våldtäktsmän som känner sitt offer väl eller ytligt.
Ytliga bekantskaper är fortfarande inte närstående. Det kan hända att icke anmälda våldtäkter t ex i hemmet driver det faktiska talet över 50 procent, men hur kan den här Sanna veta det?
Citera
2021-04-20, 23:06
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Ytliga bekantskaper är fortfarande inte närstående. Det kan hända att icke anmälda våldtäkter t ex i hemmet driver det faktiska talet över 50 procent, men hur kan den här Sanna veta det?

Några av citaten från då Sanna talar om våldtäkt:
"Överfallsvåldtäkter är ju inte dom vanliga."
"Det är ju ofta dom man känner, liksom"
"Eftersom dom flesta våldtäkter är av någon som du känner"

Vad menar du är felaktigt...?
Citera
2021-04-20, 23:10
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ytliga bekantskaper är fortfarande inte närstående.

För att förtydliga: crapmagic har felciterat Sanna, jag missade att hen skrev "närstående" vilket är fel, Sanna sa inte det.
Citera
2021-04-20, 23:12
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
För att förtydliga: crapmagic har felciterat Sanna, jag missade att hen skrev "närstående" vilket är fel, Sanna sa inte det.
Vad sa hon då?
Citera
2021-04-20, 23:16
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Vad sa hon då?

Det har jag redan citerat i mitt tidigare svar till dig för typ 10 minuter sedan.
Citera
2021-04-20, 23:23
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Det har jag redan citerat i mitt tidigare svar till dig för typ 10 minuter sedan.
Jaaa, det såg jag nu! Jag sitter och äter.
Citera
2021-04-20, 23:37
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Några av citaten från då Sanna talar om våldtäkt:
"Överfallsvåldtäkter är ju inte dom vanliga."
"Det är ju ofta dom man känner, liksom"
"Eftersom dom flesta våldtäkter är av någon som du känner"

Vad menar du är felaktigt...?
.Det kan vara sant rakt igenom, jag vet inte.

Häromåret uppmärksammade Brå en ny trend, våldtäkter i närstående förhållanden var inte längre övervägande i antal. De fräcka överfallsvåldtäkterna hade ökat såpass mycket. Men det orkar jag inte leta efter mu.
Citera
2021-04-21, 00:38
Medlem
lilalis avatar
Citat:
.Det kan vara sant rakt igenom, jag vet inte.

Häromåret uppmärksammade Brå en ny trend, våldtäkter i närstående förhållanden var inte längre övervägande i antal. De fräcka överfallsvåldtäkterna hade ökat såpass mycket. Men det orkar jag inte leta efter mu.

"till skillnad från den totala våldtäktsstatistiken, som ökar, ligger antalet överfallsvåldtäkter på en relativt oförändrad nivå.
– I motsats till vad folk i allmänhet tror så är andelen överfallsvåldtäkter väldigt liten, säger Stina Holmgren, forskarråd på Brottsförebyggande rådet."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/bra-overfallsvaldtakterna-har-inte-okat
Citera
2021-04-21, 08:40
Avslutad
Citat:
Jag förstår att även så enkla begrepp och scenarion kan vara svåra att förstå om man är en saftskalle~
Haveristerna är en rolig och skönt ickeskitnödig podd för oss som uppskattar hård ton från 3 riktigt sköna mensches.
Trist för dig att du inte gillar podden, men ändå lite roande att du lägger ner så mycket tid på att prata om den~

Rantet i början av av avsnitt 91 är allt annat än skönt.

Samma med avsnitt 107, men i det fallet är det skitroligt. Har skrattat åt Tafs och Kladd-Axel många gånger pga hans ilskna rant.

Du verkar inte uppskatta hård ton tillbaka, och det är därför du är ett korkat luder.
Citera
2021-04-21, 10:27
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Du verkar inte uppskatta hård ton tillbaka, och det är därför du är ett korkat luder.

Vad baserar du det antagandet på, har jag någonsin grinat över att bli strösslad med invektiv?
Det är inte jag som bölar över att Haveristerna använder ord som "horunge" om personer de pratar om, medans jag kallar kvinnor som existerar runt haveristerna för "luder".
Det jag har invändningar emot är alltså det orimliga hyckleriet, samt att uppenbara kvinnohatare ska låtsas dra lans mot kViNnOhAtEt.
Citera
2021-04-21, 10:58
Avslutad
Citat:
Vad baserar du det antagandet på, har jag någonsin grinat över att bli strösslad med invektiv?

Ja, se nedan:

Citat:
Det är inte jag som bölar över att Haveristerna använder ord som "horunge" om personer de pratar om, medans jag kallar kvinnor som existerar runt haveristerna för "luder".
Det jag har invändningar emot är alltså det orimliga hyckleriet, samt att uppenbara kvinnohatare ska låtsas dra lans mot kViNnOhAtEt.

Ingen har grinat om horunge någonstans nånsin. Innan det blev totalt uttjatat iaf.

Det är som sagt du som grinar över luder, som den hycklande Hycklerist-fan du är.

Buhu buhu den dumma horungen kallade mig för luder!
Han hatar kvinnor, buhu buhu.

Sluta vara ett så lättkränkt litet luder.

Och om du tror att det är någon som tycker synd om Wallin, Rung och Claeson mfl så tror du så klart fel.
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-04-21 kl. 11:06.
Citera
2021-04-21, 11:15
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Ja, se nedan:

Ingen har grinat om horunge någonstans nånsin. Innan det blev totalt uttjatat iaf.

Det är som sagt du som grinar över luder, som den hycklande Hycklerist-fan du är.

Buhu buhu den dumma horungen kallade mig för luder!
Han hatar kvinnor, buhu buhu.

Sluta vara ett så lättkränkt litet luder.

Det där har inte hänt~
Då problem med läsförståelsen verkar föreligga så tar vi det igen med förhoppning om att det ska gå in:
det grinas oavbrutet om ton och ordval i podden och hos de som lyssnar på den, du och dina gelikar gnäller om att ordet "horunge" används för det är minsann kViNnOhAt, samtidigt som ni touretteskriver "luder".
Du vet vad jag menar, du har själv tagit upp vad som sägs annorstädes.
Det är alltså hycklandet och den spelade moralpaniken jag invänder mot.
Utöver det har jag inga synpunkter, kalla mig vad du vill, det är rätt festligt.
Men luder börjar bli en gnutta tjatigt nu, kom med något mer rafflande~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in