2020-12-18, 17:56
Medlem
Cucktims avatar
Varför togs del två av avsnitt 96 bort från Patreon?

Får höra av andra att A och vaginalibit kritiserade Henriks kontrollbehov i avsnittet.
Citera
2020-12-18, 22:53
Medlem
Hang-up på folk som Malcom känns mer och mer jaga konflikter som affärsidé... inte helt olikt dom podden brukade plocka ner... måste ha en pågående konflikt för mjölka patreon-pengar.
Citera
2020-12-19, 14:03
Medlem
nynals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cucktim
I senaste avsnittet sitter dem (framförallt nebern och alkisen) och skrattar och gör sig lustiga över Estonia där över 500 svenskar dog. Hånar anhöriga och andra som kritiserar mörkläggningen, som vanligt uppenbarligen utan att kunna någonting. Läser innantill från en text från den vänsterextrema "kultursajten" Filter.

Så låter diktaturens kreatur och människor som tjänar grova pengar på att hata sitt eget folk.

Nä, ingen av dem hånar anhöriga eller personer som kritiserar mörkläggningen. Lyssna på avsnittet i sin helhet sopa.
Citera
2020-12-19, 14:11
Medlem
nynals avatar
Citat:
Varför togs del två av avsnitt 96 bort från Patreon?

Får höra av andra att A och vaginalibit kritiserade Henriks kontrollbehov i avsnittet.

Om du är Patreon så vet du varför del två av avsnitt 96 togs bort. Och Patreon är du tydligen eftersom du skrev om senaste avsnittet.

Det var ett bra avsnitt som vanligt. Skönt att de vågade och orkade kritiserade dokumentären. Att de använder sig av Filters reportage som utgångspunkt, blev det lätt att hänga med. Jag såg dokumentären och den var väldigt märklig. Bra jobbat Haveristerna!
Citera
2020-12-21, 07:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Tack för länken. Har bara sett hyllningar av estoniaavslöjandet hittills så det är intressant med ifrågasättande också. Själv är jag alldeles för okunnig för att bedöma skandalvärdet i det Evertsson presenterat och ifall det på något sätt är fulvinklat.

I det som teasats av Henko nämndes bara (som jag minns det) kontakter med högerextrema och inget om tveksamheter i själva dokumentärfilmen. Kanske är de bara dåliga på att göra reklam men kanske har de inte mer att komma med än att Evertsson tycker fel på internet. Om det är det sistnämnda känns det ju inte så intressant.

Som sagt, de som betalar för eländet får gärna rapportera om de har ett scoop eller spiksoppa.

Det fanns inget scoop utan det var som alltid med den här podcasten spekulationer uppblandat med skvaller och alkade påhopp bakom betalvägg backat av deras fanbois på Flashback. Henkos twittrande i början på månaden gjorde mig trots stavningen nyfiken https://twitter.com/mrhenko123/status/1338149313688592392 "Är otroligt jävla taggad på att gå in i mitt hemmabygge till poddstudio och än en gång bevisa varför Haveristerna är en journalistisk kraft att räkna med. Att det bakom våra hårda ord, satir och vendettor alltid finns en kärna av journlism som andra tvingas förhålla sig till." Sen går ett par veckor. Senaste posterna är nån sorts förklaring till varför Evertssons lajks bevisar en nazistkonspiration https://twitter.com/mrhenko123/status/1339893648507453441 "Och innan ni ropar: Vad har en lajks med dokumentären att göra? Inget såklart. Om inte lajksen hela tiden tycks gå i samma riktning som hans dokumentärer sedan landar. " Det är inte värt att betala för det här det är bait.
Senast redigerad av ANoNiggerZone 2020-12-21 kl. 08:02.
Citera
2020-12-24, 09:56
Medlem
Cucktims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nynal
Om du är Patreon så vet du varför del två av avsnitt 96 togs bort. Och Patreon är du tydligen eftersom du skrev om senaste avsnittet.

Det var ett bra avsnitt som vanligt. Skönt att de vågade och orkade kritiserade dokumentären. Att de använder sig av Filters reportage som utgångspunkt, blev det lätt att hänga med. Jag såg dokumentären och den var väldigt märklig. Bra jobbat Haveristerna!
Ja läsa andras artiklar medans man fyllnar till och därefter ringa och störa andra om ovesäntliga gillamarkeringar på facebook är verkligen bra jobbat. Allt med ett härligt gapflabb över 1000 döda på havets botten och anhöriga som vill får svar.
Citera
2020-12-24, 10:04
Medlem
Cucktims avatar
Julen ägnar gruppen åt att opåkallat trolla och mobba människor som vanligt.

Transkvinnan K*rl ("K*rro") D*hl, socialdemokratisk fackpamp och Fi*ldings och Henriks påläggskalv i de situationer där Henrik ligger och är full och sover sitter och insinuerar att en person i gruppen misshandlar sin fru. Glad jul på er också horungar!
Citera
2020-12-25, 00:33
Medlem
NoelBabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElinHolm
Vill man bilda sig en uppfattning om vad det är för mupp som modererar Haveristernas grupp så rekommenderar jag att bildgoogla K*rolina D*hl. Märkligt att ett sånt där sitter och backar två episkt sviniga mansgrisar.

God jul!
Vad är det för konstigt med att en PK-man med avvikande sexuella preferenser backar två PK-män med avvikande sexuella preferenser?
Citera
2020-12-25, 14:18
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Bra avsnitt det senaste. Sköna tagningar om Jan Emanuel och Peter Wahlbeck. Kul också att Jan Emanuel tackat ja till att delta i ett program (post-corona).

Som vanligt får man scrolla fram cirka 16 minuter så man slipper den meningslösa inledningen vad Henko, Axel och Sanna gjort under veckan. Har inte Henko blivit väldigt gubb-fnittrig senaste året, eller har han alltid varit så här?
Citera
2020-12-26, 13:44
Medlem
Henko inleder avsnitt 97 med att han vill prata mer om fackfrågor men det vill inte de övriga lyssna på, typ. Jag tycker det vore intressant om det lyftes mer, såsom det gjordes tidigare (och nu pratar vi om kanske ett år sedan eller så, mitt minne är lite luddigt).

För den som undrar så börjar delen om Wahlbecks haveri i Gottsnack ungefär 50 minuter in eller så. Myra omnämns av Henrik men han är också tydlig med att "ingen skugga ska falla över henne" (citat) så nu behöver ingen som läser här fundera på just den biten. Gott så!
Citat:
Julen ägnar gruppen åt att opåkallat trolla och mobba människor som vanligt.

Transkvinnan K*rl ("K*rro") D*hl, socialdemokratisk fackpamp och Fi*ldings och Henriks påläggskalv i de situationer där Henrik ligger och är full och sover sitter och insinuerar att en person i gruppen misshandlar sin fru. Glad jul på er också horungar!
Jag har googlat och hittar inget om någon transperson med det namnet.
Citat:
Ursprungligen postat av NoelBaba
Vad är det för konstigt med att en PK-man med avvikande sexuella preferenser backar två PK-män med avvikande sexuella preferenser?
Vem är den här mannen med avvikande sexuella preferenser du skriver om? Karl Dahl?
Citat:
Ursprungligen postat av TimFielding
Ja Karolina Dahl borde verkligen se över sin umgängeskrets, att umgås/försvara våldtäktsmän som Axel är ganska speciellt med tanke på vad Karolina Dahl försöker signalera ut i övrigt.
Aha. Så det faktum att elektrikern Karolina Dahl protesterat för tre år sedan mot sexistiskt klotter innebär att hon behöver se över sitt "umgänge" med Axel därför att Axel blivit anklagad av Cissi Wallin för att ha begått en våldtäkt utifrån en skärmdump från en chattkonversation?
Citera
2020-12-28, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Henko inleder avsnitt 97 med att han vill prata mer om fackfrågor men det vill inte de övriga lyssna på, typ. Jag tycker det vore intressant om det lyftes mer, såsom det gjordes tidigare (och nu pratar vi om kanske ett år sedan eller så, mitt minne är lite luddigt).

För den som undrar så börjar delen om Wahlbecks haveri i Gottsnack ungefär 50 minuter in eller så. Myra omnämns av Henrik men han är också tydlig med att "ingen skugga ska falla över henne" (citat) så nu behöver ingen som läser här fundera på just den biten. Gott så!
Jag har googlat och hittar inget om någon transperson med det namnet.
Vem är den här mannen med avvikande sexuella preferenser du skriver om? Karl Dahl?
Aha. Så det faktum att elektrikern Karolina Dahl protesterat för tre år sedan mot sexistiskt klotter innebär att hon behöver se över sitt "umgänge" med Axel därför att Axel blivit anklagad av Cissi Wallin för att ha begått en våldtäkt utifrån en skärmdump från en chattkonversation?

Källan är inte CW, källan är offret som från början delade med sig av screenshots kring händelsen. Men annars har du helt rätt! Varför verkar du så personligt investerad i denna härvan av mongolider som trilskas?

Här är för övrigt Haveristernas patreonexklusiva "journalistiska" hantverk kring "Estonia dokumentären". EDIT: som jag inte fick dela.

Notera att alkoholisten och låtsas-journalisten henko klipper delen när han blir tillfrågad om han spelat in samtalet med dokumentärens skapare. Hederligt.

Analfabeten och alkoholisten Henko killgissar sig igenom avsnittet med noll faktakoll på ämnet som vanligt. Högläsning från redan genomförd journalistik. Resterande tid skrattar de åt överlevare och deras minnen och tankar kring katastrofen. Samma intellektuella härdsmälta som när genierna ska sitta och veta bäst kring amerikansk politik utan att ha någon som helst kunskap i ämnet. Ger många skratt för de mer normalbegåvade lyssnarna.
Citera
2021-01-03, 21:13
Medlem
Fred Friendlys avatar
Gissar på att Fredrik Söderholm blir nästa hang up för Henko. Vad tror ni? Iofs är kanske ”nästa” felaktigt då de ju gjorde en höna av en fjäder i senaste avsnittet om hur de behandlade Johanna Bladh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in