2021-04-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jajjemen, hon som lät det dröja ett år med att ta tag i UWs it-hjälp

Där gick det inte lika snabbt ja. Det ”dröjet” var nog tyvärr ett teamarbete med kanske åklagarna som beslutsfattare men ändå ett år är vansinnigt länge med tanke på hur mycket som kom fram så snart Google öppnades.

Ska inte ta det här med Google tidslinjen igen...

Nu vinner man ju inget på att bara gnälla här såklart men jag hoppas de jobbar annorlunda idag.
Citera
2021-04-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En fin artikel, som fick mina ögon att tåras...

"Trädets grenar sträckte sig mot den klarblå himlen. Vilade sig stadigt i jorden med sina rötter. Stod emot stormar och kraftiga vindar. På hösten släppte trädet taget om bladen som brukade tynga grenarna, för att senare ge plats åt nya när allting vände."
//
"En sak är säker. Löven på trädet kommer aldrig mer att prassla i vinden. Fåglar kommer aldrig mer att sjunga från dess grenar. Kvar på marken finns endast en stubbe, en vag påminnelse om det som en gång var."

https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-plotsligt-hande-nagot-fruktansvart

A 158/178
Samtal med JJ. Bara två dagar innan mordet:

"[[B]I]LW: Det blev en sån hära .. som .. det är Aron som har önskat[/b],jag gjorde .. samma till, senast
jag hade fredagsfika på jobbet.
J: Ah?
L W: En extra såhär lite knäckig kladdkaka ..
J: Ah?
L W: Som man måste vara modig och ta ut när den fortfarande dallrar.
J: Ah just det..
L W: Mm .. och sen på med det här kletet ovanpå .. i rätt så stor mängd. Och då ska den liksom
du vet.. när det där geggar ihop sig den blir ju så .. bra (skrattar till)
J: (skrattar) ah sen .. alltså det är ju ofta så att om dom ser väldigt kladdiga ut så kan dom få
stå en stund då blir dom .. då .. dom stelnar till lite lämpligt sådär.
L W: Ah .. precis .. och det gäller ju och träna sig på när den ska ut och det är ju väldigt lätt att
låta den stå lite för länge och den blir ju inte otäck ändå men .. det är mycket trevligare när
den är sådär.. gegg ... kletig liksom.
J: Ah .. näe den blir inte otäck, nej men precis (skrattar) ah ... så att du är en liten livsnjutare
ändå ..
(tystnad, fågelkvitter hörs)[/i] "

Jag hoppas att även rätten tar fallet på allvar.
Visst, det handlar om juridik....
Mina ögon med....
Jag har ett minne att LW skrev till SD att hon gjort kladdkakan till henne och SD. Men sedan har jag svagt minne att SD sa till fhl att LW har gjort kladdkakan till A födelsedag. Hur var det nu då? Har det framkommit nånstans att LW har meddelat SD att hon kommer baka kladdkaka till A? Eller har han övervakat hennes telefon och vet vad som finns kvar av värde I meddelande efter att han raderat sina meddelande. Lite förvirrad, men hoppas att någon förstår 🙏.
Citera
2021-04-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birmakatt
Mina ögon med....
Jag har ett minne att LW skrev till SD att hon gjort kladdkakan till henne och SD. Men sedan har jag svagt minne att SD sa till fhl att LW har gjort kladdkakan till A födelsedag. Hur var det nu då? Har det framkommit nånstans att LW har meddelat SD att hon kommer baka kladdkaka till A? Eller har han övervakat hennes telefon och vet vad som finns kvar av värde I meddelande efter att han raderat sina meddelande. Lite förvirrad, men hoppas att någon förstår 🙏.

Ja kladdkakan var till sonen, dock blev en bit kvar som LW ville bjuda Sd på. Minns inte om hon messade Sd att det var en bit över.
Så oerhört ondskefullt, Lena ville bjuda på kladdkaka och Sd kom för att mörda henne. Det är helt fruktansvärt hur han levt sitt liv, sabba, förstöra och mörda.
Synd att man inte kan göra en retroaktiv abort på han.
Citera
2021-04-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Förhör om skaft skapade oreda i S skaft?

Såg en artikel om en kille som lyckades spräcka skallbenet och orsaka en hjärnblödning med endast ett slag med en domkraft. Killen som slog försvarade en kvinna som blev överfallen av en dåre. Vårt rättssystem gjorde att räddaren vid överfallet åkte på ett års fängelse.
www.expressen.se/nyheter/han-fick-fangelse---efter-att-ha-raddat-gard/

S blev skogstokig av loggremsan? Domkraftskaft, skiftnyckel och hammare fick följa med av bara farten? Schyssta tillhyggen och så en taktisk UV-ledlampa att kolla spår på grejerna när rengöringen var färdig? Hammaren fick ligga kvar på altanbordet ren och fin. Resten är han osäker på vart det hamnat. Allt gick med superfart?

Tror inte att Lena skulle följa med honom bakom planket om han bar på en massa tillhyggen - och dessutom var arg (en granne hade hört en upprörd mansröst). I såfall måste han ha dolt tillhyggena ganska väl...
Citera
2021-04-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja kladdkakan var till sonen, dock blev en bit kvar som LW ville bjuda Sd på. Minns inte om hon messade Sd att det var en bit över.
Så oerhört ondskefullt, Lena ville bjuda på kladdkaka och Sd kom för att mörda henne. Det är helt fruktansvärt hur han levt sitt liv, sabba, förstöra och mörda.

Vad jag kommer igår så skrev LW till SD: gjort till dig och mig om du vågar komma över eller liknande, men SD sa till fhl att kladdkakan var till A och inte att LW meddelat att hon gjort den till honom och henne. Varför sa han då inte att LW skrev att hon gjort kladdkakan till henne och SD? Fortfarande förvirrande.
Ondskan ska man inte leka med!
Om några veckor ska jag åka till LW minnesplats och lägga en ny bibel och blommor till hanne samt försöka få ut original av SD's tidslinje som jag starkt misstror. Tyvärr har jag ingen möjlighet att åka innan då det är ca 70 mil dit, men jag kommer göra allt jag kan för att hon inte ska glömmas bort av oss som inte kände henne mer än hennes tragiska öde! ❤
Citera
2021-04-16, 16:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

"Den här har jag bakat till dig och mig", skrev LW när hon skickade bilden till SD. Hur kan någon missförstå det?
Citera
2021-04-16, 16:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är hemskt, dels att de inte fick göra en ordentlig husrannsakan den 15/5 2018, jag är övertygad om att SD lindat sina kompisar runt sina fingrar och spelar med dem som marionetter.
De vill inte svika en kompis, för att han har hållhakar på dem, exakt vad vet jag inte. Ungdomsbus? Ingen aning. Men jag håller fast vid min tro att den som fick vetskap om att det vad SDs hus som skulle undersökas initialt, så klev han av och åkte tillbaks till stationen, där han säkerligen drog i trådar för att avstyra vad han kunde, men hjälp från andra kollegor som på ett eller annat sätt har med SD och HD att göra.
Det är många fula fiskar som simmar runt.
Så har jag också tänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är en åklagare som beslutar om husrannsakan. Det var bara dagen efter hennes försvinnande. Hon kunde ha försvunnit självmant eller råkat ut för en olycka under natten när hon tagit/satt ut en cache. Det är svårt för en åklagare att hitta laglig grund för att göra husrannsakan under sådana premisser.

Vi kan inte ha en stat där våra hem vänds upp och ner varje gång personer i vår bekantskapskrets försvinner en dag eller två, utan bevis för att vi har motiv att skada dem.
Visst är det en åklagare som formellt beslutar om husrannsakan.
Men det beslutet måste bero på att hen får input från något håll.
Han sitter inte bara på sin kammare och fantiserar ihop någonting.
Vem kan ha gett honom underlag för att fatta beslut i det här fallet?
Kan det vara någon annan än en polis på plats?
Citera
2021-04-16, 16:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hänvisar till hur advokaten uttryckte sig enl NA:s liverapportering i veckan? Tyckte du att han då gjorde bra ifrån sig? På vilket vis tänker du då?

Dina "krimproffessorer, åklagare och brottsmålsadvokat har de läst FUP? Har de svenska som sämsta språk (liksom du som kan 6 språk varav svenska är det sämsta, enl dig själv tidigare i tråden)?
Det är lustigt att hon påstår sig kunna 6 språk men ändå inte ser skillnad på italienska och latin.
Mytoman var ordet.
Citera
2021-04-16, 16:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vilken person, skyldig eller oskyldig, skulle komma på tanken, och dessutom göra en sådan film?

Försvaret har nog slagit sig för pannan, men som försvarare, kan man nästan vända på varenda indicium, hur starkt det än är till något annat.

Det finns ju många öppningar här; förutom det du tar upp.

T ex att det saknas fler skaft, både SDs eget och chefens.
Hur säker är chefen på att den andra personen som hade tillgång till bilen inte är den som slarvat bort skaftet? Varför är den personen inte hörd?
Om det hade varit tillhygget, skulle det enklaste varit för mgm att bara tvätta av skaftet på bästa sätt och återbörda det, utan att vänta på att chefen fick tjata om att få tillbaka grejorna? Det drar ju bara till sig misstankar. Så gör inte en skyldig.
Att skaftet saknas bevisar inget. Det kan i misstag åkt på källsortering om det legat löst i garaget.
Ingen av skadorna visar tydligt att det är skaftet. Flera av skadorna har rättsläkaren skrivit att det är troligare att de uppkommit av annat tillhygge/sätt och resterande kan ha uppkommit av det här tillhygget, men någon skada är också minst lika troligt att det uppkommit av något smalare.

Det är försvarets jobb, men nog blir det mycket att sopa undan i onödan med den här personen som klient. De fick ju förklara i rätten varför SD skattade olämpligt under rättegången.
Det var någon tidigare i tråden som sa att man inte glömmer ett skaft därför att det alltid sitter fast på domkraften.
Det skulle finnas ett fäste för skaftet på domkraften och därför är de alltid på samma plats.
Citera
2021-04-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Läste härom dagen om en av kvinnorna som arbetar på avd där man lämnar tillbaks beslagtagna prylar.
Här gällde det SD som ville få tillbaka ett par skor. Kvinnan tyckte att han var läskig: han tittade under lugg, flackade med blicken och flinade. Flörtade.
En tid senare var SD där igen, men då i sällskap med HD. Den gången betedde han sig helt annorlunda, till synes helt normalt.

Verkar som att SD är het på gröten när det gäller kvinnor. Men han kör helt fel taktik. Fler än en kvinna tycker bara att han är läskig. Han är påträngande både fysiskt och verbalt. Men det tycks han inte begripa själv.

Usch!
Flera kvinnliga vittnen berättar i fup att han varken kan hålla mun eller fingrar i styr och att det är väldigt obehagligt. Han har fått för sig att han är guds gåva till kvinnan. Han försökte krama den kvinnliga polisen... Hon tackade nej. Han är totalt gränslös, fullständigt utan gränser. En översocial katastrof.
Citera
2021-04-16, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var någon tidigare i tråden som sa att man inte glömmer ett skaft därför att det alltid sitter fast på domkraften.
Det skulle finnas ett fäste för skaftet på domkraften och därför är de alltid på samma plats.
Vi har två olika domkrafter, inget av skaften har ett naturligt ställe att sitta fast i vid förvaring. Det rullar gärna bort..
Citera
2021-04-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Så har jag också tänkt.
Visst är det en åklagare som formellt beslutar om husrannsakan.
Men det beslutet måste bero på att hen får input från något håll.
Han sitter inte bara på sin kammare och fantiserar ihop någonting.
Vem kan ha gett honom underlag för att fatta beslut i det här fallet?
Kan det vara någon annan än en polis på plats?

Den slöa hafsiga husrannsakan hos SD, eller ska man kalla det en hastig titt, var ett av alla misstag som skedde i början. Vem var åklagare, jouråklagare då och hur motiverade hen att avbryta? Man visste redan då att SD och Lena hade ett förhållande.

Sen att man avbröt hundsöket i närområdet och istället gick mot skogen för att söka där.

Dessa 2 inledande misstagen var förödande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in