2021-04-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, det är ju exakt det han gör. Slår in en domkraft. Som just den inte har med mordet att göra. Och skriver sin hatlapp till ÅH. Vem skriver en sådan lapp till åklagaren i ett mordfall där man själv är misstänkt?

Vem filmar sig när man "hittar" samma domkraftsskaft 2 gånger i rad, istället för att ringa till Polisen och be dem komma dit och kolla?

Och han är rasande när han gör det, dessutom.

Han känner att verkligheten sluter sig runt honom nu. Och jag har rätt svårt att tro att han kommer ge sig frivilligt utan att skada någon annan i det ögonblick han inser att han är körd?

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

SD uppförande gällande domkraften är så dumt så klockorna stannar!

Advokaten fick avråda honom från att ta med den till förhandlingen. Hur hade tänkt få med sig domkraften in i salen? Gömd i sin gigantiska ryggsäck som han hade med sig häromdagen (såg ut som han var på väg till en camping under en vecka).

Kanske hans hat mot åkl var så stort att han tycker att hon skulle få smaka på samma behandling som LW... nu har hon gått för långt!

Visar iaf hur länge SD:s hat sitter fast i hans huvud, han borde ha hunnit lugna ner sig, kommit på att det där brevet inte var en bra ide att skicka till en åklagare.

En annan sak (kan inte låta bli att ta upp det igen)
Som lök på laxen påtalar SOA för NA:s reporter att hon missat en person med munskydd i sin live-rapportering... "rätt ska vara rätt"!

Ska man skratta eller gråta?
Citera
2021-04-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja vad skrev han i loggen?
GC998K7
Detta skrev han.

{*FTF*} @ 11:32 Väntade in branschkollega på kaffe vid 10-tiden, men hann få upp denna och lösa precis i tid innan. Någon timme senare fanns det i alla fall möjlighet att fara iväg, och ännu inga loggar. Susade iväg söderut och njöt av den endast något kyliga vårluften och solen. Nedåt Näset tog jag fram telefonen (får man pilla på telefonen när man kör moppe förresten?) och såg att man inte längre får nedräkning utan att ha gått in på rätt cache. Får nog skriva till utvecklarna, för nu har mina cirklar rubbats! Nåväl, cachen hittas direkt, trots gediget kommouflage ovanpå, och strax kunde reträtten anträdas. Stort tack för cachen. Gömstället ej bortstädat enligt instruktion.
Citera
2021-04-16, 08:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tack, lätt att blanda ihop alla olika förkortningar

På det temat: vilken AS är det som ”de” ville höra igen. Det finns ett par att välja på. En verkar dock troligare.
Citera
2021-04-16, 08:48
Medlem
Skynda er innan artikeln blir låst. https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-plotsligt-hande-nagot-fruktansvart
Citera
2021-04-16, 08:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Skynda er innan artikeln blir låst. https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-plotsligt-hande-nagot-fruktansvart

Reportern verkar i alla fall tro på ”skrikvittnena”.
Citera
2021-04-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Har hon inte meddelat att hon känner dem, men suttit med på förhör av både SD och HD, så har hon definitivt gjort något fel. Hon har väl aldrig anmält att hon känner dem INNAN hon deltagit i något?

Sen om hon har vittnat tekniskt rätt och bra, så hjälper det ju inte om hon tigit/ljugit i flera år.

Detta fallet har verkligen inte råd med fler av SD´s kompisar inblandade. Stackars alla vettiga poliser och åklagarna. Vilken bedrövlig uppförsbacke. Och sen en gärningsman och med en klan som får Gökboet att kännas som normal standard.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Hon jobbar lite annorlunda. Första sökträff på nätet är att hon är operativ analytiker hos polismyndigheten.

Samtidigt håller hon på att redigera info nu på hitta.se mfl sajter för att inte visa bostadsadress efter flytten. På en sajt måste man dessutom in och förlänga det ”dolda” en gång i månaden.

På Facebook de sedvanliga ”snut-initialerna” som bara signalerar att det är rätt person man hittat då kopplat till profilbilden på Linkedin och typ diverse kvällstidningsreportage, Malous inlägg på Facebook och från morgonsoffan i TV4.

Tänker bara att antingen så har man skyddade uppgifter eller inte. Hennes profil lyser upp som en julgran istället nu. Det står ju fortfarande i profilen på Facebook /a*nette.s*trandli

Och hon låter hennes medverkan i TV4 ligga som offentligt inlägg på Facebook så man ytterligare en gång kan matcha hennes utseende mot diverse andra källor.

Varför bara inte dölja alla inlägg för offentligheten och skaffa en anonym profilbild på Linkedin och Facebook?

Sen ligger SD:s lajk kvar som en markör över deras relation. Bara att blocka för fasen så är den borta.

Sen är det finlir men hon visar på Facebook vilken datorservice/mobiltelefonreparatörsaffär hon använt. Hade hon haft en annan ”hemligare” tjänst hade det varit big no no.

Man ser vilka gym hon gillar och vad golfklubben heter.

Ovan är skrivet i all välmening då jag vet att om någon mot förmodan skulle vara förbannad på henne för att hon redovisat mastuppkopplingar från Telia/NOA lite tokigt nån gång så tar den personen reda på var hon bor hur mycket hon än lattjar runt där på nätet med alla konton och sajter.
Som sagt det är lite motsägelsefullt den ”policy” hon verkar ha vad gäller offentliga uppgifter.

Det måste bero på mastuppkopplingarna i sig att hennes förhör återkallas för det låter helt vansinnigt att hon skulle mörka relationen till HD:s familj.

Sen är det ju bara ironiskt att ens funnits en analytiker inkopplad med tanke på att det är rätt tunt med analyser. Å andra sidan innebär jobbet mest att sitta och dunka in en massa uppgifter i ett program och låta programmet hitta kopplingar hit och dit. På underrättelseenhet jobbar man med programmet Analyst’s Notebook för att göra avancerade analyser av t.ex. gängmedlemmars mobilsamtal innan en skjutning så man ser vem som ringde vem i kronologsk ordning och sånt men det måste ju finnas nåt i skallen på de som jobbar med sånt här också.
Nu fattar inte jag vad hon gjort förutom lyssnat på tre HD förhör och snyggat till Telias/NOAs data angående master och sen var det nåt protokoll om de tusen bilderna?
Är det inte mer så undrar man ju vad hon skulle in i medhörningsrummet att göra?
Citera
2021-04-16, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phalanopsis
Detta skrev han.

{*FTF*} @ 11:32 Väntade in branschkollega på kaffe vid 10-tiden, men hann få upp denna och lösa precis i tid innan. Någon timme senare fanns det i alla fall möjlighet att fara iväg, och ännu inga loggar. Susade iväg söderut och njöt av den endast något kyliga vårluften och solen. Nedåt Näset tog jag fram telefonen (får man pilla på telefonen när man kör moppe förresten?) och såg att man inte längre får nedräkning utan att ha gått in på rätt cache. Får nog skriva till utvecklarna, för nu har mina cirklar rubbats! Nåväl, cachen hittas direkt, trots gediget kommouflage ovanpå, och strax kunde reträtten anträdas. Stort tack för cachen. Gömstället ej bortstädat enligt instruktion.

Som jag förstår det måste det ha varit samma dag (igår) som de hade syn i Hjärsta (som han inte var med på).

Undrar om han satt hemma och väntade på en "branschkollega" vid 10-tiden? Borde isf ha varit svårt för denna kollega att komma hem till honom med tanke på att polisen hade spärrat av området...

Kanske har han flyttat in tillfälligt hos SOA i Lundby (med tanke på den stora ryggan).
Citera
2021-04-16, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phalanopsis
Detta skrev han.

Tack!
Han är så detaljerad och härlig i loggtexterna men när det verkligen kniper i livet, ställd inför risken att sitta av ett livstidsstraff, så minns han ”ingenting”.

Han kanske cyklade, han kanske inte cyklad... Han raderar meddelanden så han har ännu färre underlag för sitt dåliga minne. Han måste enligt tigsrättsförhör ha komihåglistor till allt han ska göra för annars blir det tokigt. Han kunde ju ha visat upp de listorna i rätten om hans minne nuär så dåligt och han pga det riskerar dom pga mord.

Men å andra sidan kan han bete sig hur bananas som helst om inte bevisen räcker mot honom.

I teorin skulle han nog gå fri även om han teg i alla förhör och försvaret inte åberopade ett enda skriftligt eller muntligt bevis. Om man hårddrar det?
Citera
2021-04-16, 09:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Reportern verkar i alla fall tro på ”skrikvittnena”.

En fin artikel, som fick mina ögon att tåras...

"Trädets grenar sträckte sig mot den klarblå himlen. Vilade sig stadigt i jorden med sina rötter. Stod emot stormar och kraftiga vindar. På hösten släppte trädet taget om bladen som brukade tynga grenarna, för att senare ge plats åt nya när allting vände."
//
"En sak är säker. Löven på trädet kommer aldrig mer att prassla i vinden. Fåglar kommer aldrig mer att sjunga från dess grenar. Kvar på marken finns endast en stubbe, en vag påminnelse om det som en gång var."

https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-plotsligt-hande-nagot-fruktansvart

A 158/178
Samtal med JJ. Bara två dagar innan mordet:

"LW: Det blev en sån hära .. som .. det är Aron som har önskat,jag gjorde .. samma till, senast
jag hade fredagsfika på jobbet.
J: Ah?
L W: En extra såhär lite knäckig kladdkaka ..
J: Ah?
L W: Som man måste vara modig och ta ut när den fortfarande dallrar.
J: Ah just det..
L W: Mm .. och sen på med det här kletet ovanpå .. i rätt så stor mängd. Och då ska den liksom
du vet.. när det där geggar ihop sig den blir ju så .. bra (skrattar till)
J: (skrattar) ah sen .. alltså det är ju ofta så att om dom ser väldigt kladdiga ut så kan dom få
stå en stund då blir dom .. då .. dom stelnar till lite lämpligt sådär.
L W: Ah .. precis .. och det gäller ju och träna sig på när den ska ut och det är ju väldigt lätt att
låta den stå lite för länge och den blir ju inte otäck ändå men .. det är mycket trevligare när
den är sådär.. gegg ... kletig liksom.
J: Ah .. näe den blir inte otäck, nej men precis (skrattar) ah ... så att du är en liten livsnjutare
ändå ..
(tystnad, fågelkvitter hörs)
"

Jag hoppas att även rätten tar fallet på allvar.
Visst, det handlar om juridik....
Citera
2021-04-16, 09:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Undrar vad Len*a hade på sin kladdkaka. Enligt UW var den ”sjukt god”.
Citera
2021-04-16, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag svarar till dem som inte verkat förstå hur bra försvaret gjorde ifrån sig. Önsketänkande om fällande dom skapar skygglappar här inne. Har följt hundratals mordfall och frågat flera krimprofessorer, en åklagare och brottsmålsadvokat hur det kan tänkas gå i HR i detta fall. Samtliga, som jag anser vara experter i jämförelse med oss i tråden, har sagt att det blir troligtvis en friande dom. Lägg därtill de som gått ut i media och sagt att det lutar friande dom, nu senast GW.

Bort med skygglapparna. Hade det funnits mer objektivitet hade det stått mer tydligt för fler att här finns för mycket rimligt tvivel. En indiciekedja ska inte ha flera lösa länkar.
Att referera till GW aka du nog sluta göra. Han har oftare fel än rätt.

Om du följt 100-tals mordfall borde du visa större kunskap. Du har inte lärt dig något alls så vitt jag kan läsa i dina inlägg
Senast redigerad av Picasso2 2021-04-16 kl. 09:38.
Citera
2021-04-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
(FB) Kvinna häktad, misstänkt för giftmord på man (2018-10-23).

Kulturkvinnan Barbara Jarl, 55, dömdes av hovrätten till 18 års fängelse för att ha giftmördat sin sambo.

Hon dömdes på rena indicier. Dom hittade inte ens hennes fingeravtryck på arsenik flaskan som dessutom inte hittades hos henne utan hos en bekant till henne. 16 år fick hon i TR och HR höjde till 18 år. Så nog finns det dömda som sitter på sämre indicier mål än mordet på LW.

Bullshit. För det första så var det inte Arsenik utan Cyanid. För det andra så befann hon sig i direkt kontakt med mordplatsen. Hon var i hemmet med sin sambo. Hon var den enda som var i hemmet med sin sambo när han fick giftet i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in