2021-04-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja. SDs och HDs (och SOAs och BAs) respektive vänskaps och bekantskapskopplingar till Örebropolisen känns inget vidare... Poliskompisen som berättat för SD hur man omöjliggör återskapande av raderad data på mobilen genom att ta bilder och filma efter att man raderat exempelvis smskonversationer ja...

Skulle inte vara första gången i historien privata relationer mellan den misstänkte och anställd inom polisen sabbar en husrannsakan. Redan på 80-talet skedde sånt.
Typiskt mindre städer...
Vet inte direkt om Örebro kan räknas som en mindre stad ligger väl på plats 6 bland de största städerna i Sverige men det beror väl på vad man jämför med jämfört med ex Shanghai är ju Stockholm en liten byhåla. Här är länk till lokalnyheternas inslag om hovrättens syn på brottsplatsen. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/en-del-av-hjarstarattegangen-flyttades-ut
Citera
2021-04-15, 23:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ok, AJ nämnes många gånger vet jag.
Uppgiften om tusch kommer från åklagarnas sakframställan, de visade upp bilden ur fup och åklagare T sa att hon inte visste varför det såg ut sådär, men att det var blod där som GS såg.
Det syntes tydligt under visningen av synen att det var blod på kanterna, ingen tusch. Någon har väl kladdat på originalet, eller nått.. försvararen försöker att hävda att det är ju jättekonstigt att det inte tagits upp direkt, då började GS förklara om hur topsningen går till, att de tog säker 100 topsningar och att det skickas till cnfc för bedömning

AJ grejar med mobiluppkopplingar, GPS och cirklar och tidslinjer och master och trådlösa nätverk och...
Hemmafixaren är JE.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-04-15 kl. 23:06.
Citera
2021-04-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Undrar just hur avtrycket såg ut innan kjolen slätades ut.

Nu ska man också ha i minnet att även vid ett helt och perfekt skoavtryck så sliter folk olika på sulorna. Häl sliten inåt på klacken, häl som sliter utåt. Någon som sliter mitt bak på sulan för att de inte lyfter fötterna ordentligt när de går. Krökta tår eller ej. Etc etc.

Att då bedöma två tre korta streck under en sko kan nog vara svårt att bedöma, både för den svamlande otydliga "skoexperten" eller någon annan dito som uttryckte sig lite mer pedagogiskt. Han som vittnade kunde ju inte svara rakt på en enda fråga. Jävligt irriterande!

Inte ens avgöra om och i så fall vilken typ av besudlingar som fanns i det i minimmala avtrycket... Eller om det kom från en sko öht
Citera
2021-04-15, 23:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det är hemskt, dels att de inte fick göra en ordentlig husrannsakan den 15/5 2018, jag är övertygad om att SD lindat sina kompisar runt sina fingrar och spelar med dem som marionetter.
De vill inte svika en kompis, för att han har hållhakar på dem, exakt vad vet jag inte. Ungdomsbus? Ingen aning. Men jag håller fast vid min tro att den som fick vetskap om att det vad SDs hus som skulle undersökas initialt, så klev han av och åkte tillbaks till stationen, där han säkerligen drog i trådar för att avstyra vad han kunde, men hjälp från andra kollegor som på ett eller annat sätt har med SD och HD att göra.
Det är många fula fiskar som simmar runt.

Det är en åklagare som beslutar om husrannsakan. Det var bara dagen efter hennes försvinnande. Hon kunde ha försvunnit självmant eller råkat ut för en olycka under natten när hon tagit/satt ut en cache. Det är svårt för en åklagare att hitta laglig grund för att göra husrannsakan under sådana premisser.

Vi kan inte ha en stat där våra hem vänds upp och ner varje gång personer i vår bekantskapskrets försvinner en dag eller två, utan bevis för att vi har motiv att skada dem.
Citera
2021-04-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Är han efterbliven? Det beror väl på var första slaget träffade, Träffade första slaget örat eller käken så inte fan att hjärnan skadas så mycket att du inte kan skrika, Finns folk som har blivit skjuten i huvudet av en 9 mm kula och varit talbar när ambulansen dykt upp. Vart i helvete har dom hittat det där stolpskottet.

Nån som vet på rak arm i vilken aktbilaga LWs skador finns dokumenterade?
Citera
2021-04-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gjorde du?

Erinrar mig nåt helt annat om blodfläck på 5 cm, stor som ett vridreglage och en diskussion om krim.teknikers kompetens.

Själv funderade kring annat.

Jag är fortfarande inne på kompetensen om de ringar in en fem cm stor röd tuschfläck och kallar det för spår s99 eller s100.
För dig som gillar bildtexter:

https://www.bildtagg.se/bild/s9jvkjjvyxblzuczjel9a89m

Jag hade samma källa här som alla andra. Två ringar varav en inringad röd fläck. S99 eller S100. Vad ska man tro?

Håller med att det ser ut som en tuschpenna men protokollet som du ser i länken ovan är tuschfläcken inringad, varför en sådan kompetent inringning?
Citera
2021-04-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Vet inte direkt om Örebro kan räknas som en mindre stad ligger väl på plats 6 bland de största städerna i Sverige men det beror väl på vad man jämför med jämfört med ex Shanghai är ju Stockholm en liten byhåla. Här är länk till lokalnyheternas inslag om hovrättens syn på brottsplatsen. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/en-del-av-hjarstarattegangen-flyttades-ut

Såklart är allt relativt. Jag tänkte att det är så självklart att man inte behöver skriva ut det. Jag jämförde med Stockholm och Göteborg vs mindre städer som Örebro och min egen och grannstaden som är relativt jämnstora, eftersom du frågar.
Citera
2021-04-15, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns cold cases som ser sin lösning och den där stackars sköra kvinnan, offret för traumatisk bindning, sitter inte säker om det framkommer nytt och hon är inblandad.
Det är bara att väcka nytt åtal, så om nån sitter på info är det ju dumt att rygga.

SD den allsmäktige tycks tro att han är befälhavare, men att HD lurat skiten ur honom med JS framgår med all tydlighet.
Vad mer ljuger hon om?

Ett teamwork kan man skönja.
Citera
2021-04-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s

Vet du vilka andra platser de gjorde syn på som det var sekretess på, som nämns i artikeln?
Citera
2021-04-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ok, AJ nämnes många gånger vet jag.
Uppgiften om tusch kommer från åklagarnas sakframställan, de visade upp bilden ur fup och åklagare T sa att hon inte visste varför det såg ut sådär, men att det var blod där som GS såg.
Det syntes tydligt under visningen av synen att det var blod på kanterna, ingen tusch. Någon har väl kladdat på originalet, eller nått.. försvararen försöker att hävda att det är ju jättekonstigt att det inte tagits upp direkt, då började GS förklara om hur topsningen går till, att de tog säker 100 topsningar och att det skickas till cnfc för bedömning

Åklagaren visste inte varför det var en stor röd inringad fläck?

Jag tror ändå inte jag hänger med här. Pratades det om den här inringade röda tuschfläcken i tingsrätten nån som vet?
Citera
2021-04-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ja. SDs och HDs (och SOAs och BAs) respektive vänskaps och bekantskapskopplingar till Örebropolisen känns inget vidare... Poliskompisen som berättat för SD hur man omöjliggör återskapande av raderad data på mobilen genom att ta bilder och filma efter att man raderat exempelvis smskonversationer ja...

Skulle inte vara första gången i historien privata relationer mellan den misstänkte och anställd inom polisen sabbar en husrannsakan. Redan på 80-talet skedde sånt.
Typiskt mindre städer...

När röken lagt sig lite här sen så måste vi ta reda på varför An St:s vittnesmål återkallades. Eller nån som börjar få pejl på det?
Jag har kollat protokollen och de är inte missvisande så långt jag kan se men det kan ju vara kopplat till Telias förhör.
Citera
2021-04-15, 23:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
[/b]

Vet du vilka andra platser de gjorde syn på som det var sekretess på, som nämns i artikeln?

Planket, Lena, SD kanske?
De gick väl sträckan från planket till Lenas hem och vidare till SD:s hus. De fick säkert stå utanför på trottoaren och titta in mot hans trädgård och hus. De fick inte tillstånd att gå in i SD:s ägor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in