En fin artikel, som fick mina ögon att tåras...
"
Trädets grenar sträckte sig mot den klarblå himlen. Vilade sig stadigt i jorden med sina rötter. Stod emot stormar och kraftiga vindar. På hösten släppte trädet taget om bladen som brukade tynga grenarna, för att senare ge plats åt nya när allting vände."
//
"
En sak är säker. Löven på trädet kommer aldrig mer att prassla i vinden. Fåglar kommer aldrig mer att sjunga från dess grenar. Kvar på marken finns endast en stubbe, en vag påminnelse om det som en gång var."
https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-plotsligt-hande-nagot-fruktansvart
A 158/178
Samtal med JJ. Bara två dagar innan mordet:
"[[
B]I]LW: Det blev en sån hära .. som .. det är Aron som har önskat[/b],jag gjorde .. samma till, senast
jag hade fredagsfika på jobbet.
J: Ah?
L W: En extra såhär lite knäckig
kladdkaka ..
J: Ah?
L W: Som man måste vara modig och ta ut när den fortfarande dallrar.
J: Ah just det..
L W: Mm .. och sen på med det här kletet ovanpå .. i rätt så stor mängd. Och då ska den liksom
du vet.. när det där geggar ihop sig den blir ju så .. bra (skrattar till)
J: (skrattar) ah sen .. alltså det är ju ofta så att om dom ser väldigt kladdiga ut så kan dom få
stå en stund då blir dom .. då .. dom stelnar till lite lämpligt sådär.
L W: Ah .. precis .. och det gäller ju och träna sig på när den ska ut och det är ju väldigt lätt att
låta den stå lite för länge och den blir ju inte otäck ändå men .. det är mycket trevligare när
den är sådär.. gegg ... kletig liksom.
J: Ah .. näe den blir inte otäck, nej men precis (skrattar) ah ... så att du är en liten livsnjutare
ändå ..
(tystnad, fågelkvitter hörs)[/i] "
Jag hoppas att även rätten tar fallet på allvar.
Visst, det handlar om juridik....