2021-04-25, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Menar du att AnSt skulle ringa sina föräldrar om SOA hypotetiskt satt på deras altan?
Att det uppstår läckor familjärt kan säkert ske, typ ventilerar hemma, men att ringa föräldrarna som högprioriterat i det läget?

På JS låter det som förhör precis avslutats, har tidsaspekten i åtanke att resa från deras altan till stationen.

Att nån ljuger är iaf uppenbart.
Det som blir långsökt är att de inte pratat ihop sig - de uppger diametralt olika uppgifter.

Hon kanske satt själv på deras altan och fick något besked från jobbet eller nån kollega. Jag har fått intrycket av att hon står nära sina föräldrar - hon är ensamstående mamma och har varit skriven på föräldrarnas adress. Även om jag tror att det var tillfälligt (antagligen då hon varit mellan två bostäder) så tänker jag att man som vuxen kvinna inte skriver sig hos sina föräldrar om man inte står dem väldigt nära. Om hon jobbade kanske föräldrarna hade sonen hos sig? Det finns många scenarier som skulle kunna funka. OM det är hon som har läckt information. Familjerna har umgåtts i många år och har även engagemanget i simklubben gemensamt. Det verkar dessutom vara tajta band mellan familjerna så det har säkert diskuterats en hel del om LWs försvinnande, den avbrutna semesterresan och SD/HD.

Allt är inte alltid så väldans utstuderat eller planerat och tillfälligheter och aningslöshet gör sitt till. Sen vet vi inget om tidsperspektivet. Fick HD veta när hon ringde sin far om att han skulle komma och hämta henne? Det tar 9 min enligt google maps att köra mellan bostaden och polishuset så det är väl ingen omöjlighet att de hade avtalat att hon skulle höra av sig när allt var klart?
Citera
2021-04-25, 01:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Han är en patetisk jävla syltrygg, en lismare, en rövslickare av dess like, jag undrar vad hans kollegor, grannar, vänner tänker nu när masken har fallit och den sanna JG har sett dagens ljus. Det är kanske dags för syltryggen att sjösätta roddbåten och ro hem till Amerika med Hanna stående i fören som Eris - Osämjans gudinna

Vilken syn. Fast jag såg henne mer ligga i fören som fotot ihop med SD 6/6 2019:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f7bbbcbf-1fc3-47ac-b3d7-0c3b9f69a28e_l.jpg

Har man tagit fan i båten får man ro henne i land.
Citera
2021-04-25, 02:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Hon kanske satt själv på deras altan och fick något besked från jobbet eller nån kollega. Jag har fått intrycket av att hon står nära sina föräldrar - hon är ensamstående mamma och har varit skriven på föräldrarnas adress. Även om jag tror att det var tillfälligt (antagligen då hon varit mellan två bostäder) så tänker jag att man som vuxen kvinna inte skriver sig hos sina föräldrar om man inte står dem väldigt nära. Om hon jobbade kanske föräldrarna hade sonen hos sig? Det finns många scenarier som skulle kunna funka. OM det är hon som har läckt information. Familjerna har umgåtts i många år och har även engagemanget i simklubben gemensamt. Det verkar dessutom vara tajta band mellan familjerna så det har säkert diskuterats en hel del om LWs försvinnande, den avbrutna semesterresan och SD/HD.

Allt är inte alltid så väldans utstuderat eller planerat och tillfälligheter och aningslöshet gör sitt till. Sen vet vi inget om tidsperspektivet. Fick HD veta när hon ringde sin far om att han skulle komma och hämta henne? Det tar 9 min enligt google maps att köra mellan bostaden och polishuset så det är väl ingen omöjlighet att de hade avtalat att hon skulle höra av sig när allt var klart?
Vi sätter henne på altanen istället, hahaha!
Skojar bara, jag funderar lika mycket fram och tillbaka på uppgifterna.

Hon påstår att hon drar slutsatser redan av förhör att man hittat LW. Sen ska banden ha blivit typ en bekräftelse.

Vet inte om det ens berörde frågor kring detta, men hon förfasas över förhör i TR, ska lyssna igen vid tillfälle.
Minns iaf att hon gnäller som satan och att jag reagerade på att hon låter som hon vore på APT och inte i rätten.
En väldig utläggning som om det vore ett trauma och har bitchig röst.
Ergo: hon överdriver av nån anledning.

Sen är det mycket "jag och pappa" men han verkar inte alls vara med på banan.
Varken ang diskussion i bilen eller då de kommer hem.
Eller i förhör.

Om det vore via SOA och AnSt så är det väl mer troligt att han önskat skydda den uppgiften och hållit med henne om plastband och dialoger?
De är inte värst sammanpratade, närmare bestämt noll.
Funderat på om JS hör fel när SOA nämns som faktaförmedlare men att HD drar slutsatser redan i förhör.

Att hon satt på helspänn och scannade exakt allt förvånar mig inte, även om det inte är den smått kaotiska rörelse som hon nämner.
Vet hon om mordplatsen så drar hon snabbt slutsatser.
Men säger inget till sin far. Vid hemkomst pratar hon bara med SD som kör sin version om info via polis.
BA noterar asocial, nedstämd och drar sig undan.
Sen är det väl dags för besök på akutpsyk.

"MT: Nej jag gjorde kopplingen redan här att nånting hände
FLI: Mm
MT: För det var sån aktivitet och det vart så o-fokus på mitt förhör
MT: Så jag gjorde nån koppling till att man eem ändå hade hittat henne. Eem och sen när jag såg att det var avspärrat där så, ja, en koppling drog vi, både pappa och jag tillsammans
"

Vet inte ens om hon konfronteras med JS uppgifter i förhör?
Senast redigerad av develi 2021-04-25 kl. 02:33.
Citera
2021-04-25, 03:07
Avslutad
Citat:

Kan Soa befunnit sig i polishuset när han väntade på HD? Och överhört snacket i korridoren om att en kropp hittats vid planket? Han kan ha "suttit försjunken i en tidning" med antennerna ute. Får med sig HD så fort hon kommer ut från förhöret, skyndar mot bilen, berättar utom hörhåll vad han hört, väljer att åka mot motorvägen, för att se om det är något som händer längs med planket, HD lånar pappsens telefon och drar igång djungeltelegrafen?
Citera
2021-04-25, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kan Soa befunnit sig i polishuset när han väntade på HD? Och överhört snacket i korridoren om att en kropp hittats vid planket? Han kan ha "suttit försjunken i en tidning" med antennerna ute. Får med sig HD så fort hon kommer ut från förhöret, skyndar mot bilen, berättar utom hörhåll vad han hört, väljer att åka mot motorvägen, för att se om det är något som händer längs med planket, HD lånar pappsens telefon och drar igång djungeltelegrafen?

Då måste han ha överhört poliser som befann sej i receptionen, alla dörrar in till dom olika avdelningarna är alltid låst och öppnas med kod eller nyckelkort. När du ska in på förhör så får du vänta i receptionen tills en polis hämtar dej.
Citera
2021-04-25, 03:45
Avslutad
Citat:
Då måste han ha överhört poliser som befann sej i receptionen, alla dörrar in till dom olika avdelningarna är alltid låst och öppnas med kod eller nyckelkort. När du ska in på förhör så får du vänta i receptionen tills en polis hämtar dej.
Det vore väl inte helt orimligt? Han kan nog smälta in i miljön, gammal harmlös gubbe

Den 19/5 2018 var en lördag, antagligen stängd polisstation i övrigt?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nu-oppnas-polisstationen-i-vivalla-upp-for-invanarna
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-04-25 kl. 03:54.
Citera
2021-04-25, 06:18
Medlem
Citat:
Vi sätter henne på altanen istället, hahaha!
Skojar bara, jag funderar lika mycket fram och tillbaka på uppgifterna.

Hon påstår att hon drar slutsatser redan av förhör att man hittat LW. Sen ska banden ha blivit typ en bekräftelse.

Vet inte om det ens berörde frågor kring detta, men hon förfasas över förhör i TR, ska lyssna igen vid tillfälle.
Minns iaf att hon gnäller som satan och att jag reagerade på att hon låter som hon vore på APT och inte i rätten.
En väldig utläggning som om det vore ett trauma och har bitchig röst.
Ergo: hon överdriver av nån anledning.

Sen är det mycket "jag och pappa" men han verkar inte alls vara med på banan.
Varken ang diskussion i bilen eller då de kommer hem.
Eller i förhör.

Om det vore via SOA och AnSt så är det väl mer troligt att han önskat skydda den uppgiften och hållit med henne om plastband och dialoger?
De är inte värst sammanpratade, närmare bestämt noll.
Funderat på om JS hör fel när SOA nämns som faktaförmedlare men att HD drar slutsatser redan i förhör.

Att hon satt på helspänn och scannade exakt allt förvånar mig inte, även om det inte är den smått kaotiska rörelse som hon nämner.
Vet hon om mordplatsen så drar hon snabbt slutsatser.
Men säger inget till sin far. Vid hemkomst pratar hon bara med SD som kör sin version om info via polis.
BA noterar asocial, nedstämd och drar sig undan.
Sen är det väl dags för besök på akutpsyk.

"MT: Nej jag gjorde kopplingen redan här att nånting hände
MT: För det var sån aktivitet och det vart så o-fokus på mitt förhör
MT: Så jag gjorde nån koppling till att man eem ändå hade hittat henne. Eem och sen när jag såg att det var avspärrat där så, ja, en koppling drog vi, både pappa och jag tillsammans
"

Vet inte ens om hon konfronteras med JS uppgifter i förhör?

Nä, inget som framkommer i fup i varje fall.

Sen tror jag att resten är en efterkonstruktion för hon inser hur dumt det vore att blotta en ev. läcka.

"jag fattade när jag satt på förhöret". Inte ens de garvade poliserna fattade. AM berättar att hon eg. skulle ha varit ensam att förhöra och att hon inte vet varför kollegan fick avbryta. Hon berättar även att det inte är särskilt ovanligt att kollegor öppnar dörren under pågående förhör pga att rumsbokningen inte alltid funkar 100% (eller att de inte noterar att rummet är upptaget - minns inte vad hon sa exakt, men nått sånt). Hon noterade att någon öppnade, men de backade omgående. Hon visste inte ens vem som hade varit i dörren för det var inget hon la sin uppmärksamhet på - det fick hon reda på senare av aktuell kollega när hon berättade att hon skulle höras i TR.

Vad vi vet är att nyheten påverkade JS så pass mycket att han kände sig färdig med sin dotters kalas och åkte hem. Förhören med JS är lite otydliga sen med varifrån hon hade fått uppgiften men han är ganska säker på att hon säger att hon fått uppgiften av SOA.
Citera
2021-04-25, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Nej. Det var lördag och polishuset var stängt. Därför förde förhörsledaren HD ut ur huset och öppnade den låsta dörren åt henne. Därför var förhörsledaren säker på att ingen i huset berättade för HD. Förhörsledaren gick sen till sitt tjänsterum och fick där reda på att man hittat en kropp.
Citera
2021-04-25, 06:23
Medlem
Citat:

Polishuset var stängt eftersom det var lördag. Förhörsledaren följde HD hela vägen till dörren och släppte ut henne. HD pratade inte med någon på väg ut.
Citera
2021-04-25, 07:21
Medlem
Citat:
FTF 15 april, förhör JG

"Sista gången J och Lena träffades var vid en FTF-jakt vid ett skjutfält i Örebro den 15:e april 2018. J hade varit vid platsen tidigare under dagen med Stefan men inte hittat cachen. Han åkte tillbaks dagen därpå och mötte då Lena. De pratade lite, hittade cachen och loggade både FTF. J skrev en ovanligt lång logg vid det tillfället för att visa sin respekt för Lena eftersom hon även skrev om honom."

"J har haft tanken att försonas med Lena, speciellt efter deras möte vid FTF-cachen."

28 april, dialog med HD:

"Hon var jävligt ödmjuk när vi träffades på månandens FTF. Not!"

... helt sjuk i huvudet... Skizofren...ynklig figur...

Wow...
Citera
2021-04-25, 08:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Wow...

När JG berättar om det tillfället under förhör i TR framställs det som ”peaches” typ. ”Avslutade med en high-five som vi brukade”.
Och sen sitter han och spyr galla över LW i chatten med HD. Han mår nog som han förtjänar.
Citera
2021-04-25, 08:10
Medlem
Citat:
Polishuset var stängt eftersom det var lördag. Förhörsledaren följde HD hela vägen till dörren och släppte ut henne. HD pratade inte med någon på väg ut.

Undrar vem HD och SOA skyddar genom att inte tala sanning om hur de fick veta.
AnSt eller SD?

Eller så kan ju SOA sett eller fått reda på vart det är avspärrat och sagt det till HD. Om hon redan visste var LW låg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in