Citat:
Nyckelharpan är unik för Sverige: https://www.raa.se/kulturarvsdagen/2021/uppland/nyckelharpan-ett-unikt-svenskt-kulturarv-pa-herrgarden-i-osterbybruk/[/quote]"Minskat lidande" är subjektivt, under det att såväl aborttal som demografisk förändring är objektivt bestämbara storheter och förändringar. Beklagar, men Ditt känsloliv bör inte utgöra grund för lagstiftning om liv och död.
Stundom hemfaller jag måhända åt det folksvenska uttrycket "vara med barn", alldenstund jag i regel skriver "ofött mänskligt liv".
I Sverige kan vi börja med att reproducera det svenska folket, och sluta abortera bort vårt folks framtid. Det lär motverka rätt mycket lidande.
Jag har inte sett någon i tråden som hävdat att fäder inte skall behöva bry sig. Själv skrev jag alldeles nyss om fädernas ansvar.
Vilket tillhandahålls genom friheten i partnerval och preventivmetoder.
Män och kvinnor bör vinnlägga sig om att ha sex på ett ansvarsfullt sätt, så att oönskade barn inte uppstår. Har jag inte upplyst Dig om detta tidigare?
Stundom hemfaller jag måhända åt det folksvenska uttrycket "vara med barn", alldenstund jag i regel skriver "ofött mänskligt liv".
I Sverige kan vi börja med att reproducera det svenska folket, och sluta abortera bort vårt folks framtid. Det lär motverka rätt mycket lidande.
Jag har inte sett någon i tråden som hävdat att fäder inte skall behöva bry sig. Själv skrev jag alldeles nyss om fädernas ansvar.
Vilket tillhandahålls genom friheten i partnerval och preventivmetoder.
Män och kvinnor bör vinnlägga sig om att ha sex på ett ansvarsfullt sätt, så att oönskade barn inte uppstår. Har jag inte upplyst Dig om detta tidigare?
Den fanns i Tyskland och Norge också, så inte så ”unik” svensk.[/quote]
Du får ta upp det med bokförfattaren. Utan tvekan är det emellertid så att nyckelharpan förknippas starkt med svensk musikkultur. På samma sätt skulle ingen hävda att säckpipan inte är förknippad med skotsk musikkultur, trots att varianter av säckpipor återfinns i flera länder, även i äldre svensk musikkultur.
Pannbiff har vi haft i alla tider, men av marknadsföringsskäl har den bytt namn. Pizzan tycks ha integrerats väl och adapterats till svensk matkultur. Om man provar, så kan man förmärka att "svenska" pizzor är påfallande annorlunda än de italienska förlagorna. Man får förstås åka till Italien och kontrollera själv. Men, den viktigaste faktorn i detta sammanhang, ehuru i trådämnets utkant, är att smörgåstårtan är helt påfunnen i Sverige av svenskar, vilket inte gäller pizza, kebab eller gyros.
Vill du kalla vikinga-raider, blot, extrem ölkultur ex.för ”kompetens” så var så god.[/quote][/quote]
Säckpipan har länge ingått i svensk kultur
Till och med Malta börjar närma sig "pro choise".
http://www.amnestypress.se/fran-tidningsarkivet/reportage/26636/malta-hardaste-abortlagen-i-europa/
85% vill ha tillgång till abort.
HBTQvänliga har de varit länge.
Såna som du kallar för oansvariga berättar hur abort går till på Malta.
Trots förbud.
https://www.breakthetaboo.mt/

Inget nytt under solen där, och inge tjag avser tjafsa med er om igen, men det har ju som ovan påpekats inget att göra med om det finns en juridisk defintion av varenda etnicitet.