2021-04-07, 23:58
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrYo
Hej på er kära vänner. Jag har haft suboxone i sisådär 11 månader. Större delen av tiden så va jag på ett behandlingshem, suben funkande bra i början förutom migränanfallen jag fick. Misstänker att det är pga naloxonet.

Men i alla fall, nu har jag kommit hem till hemmaplan igen och bor i en träningslägenhet. Jag går hos min lokala beroendemottagning och jag tycker inte att dom behandlar mig schysst. Känns mer som dom vill sätta dit mig, ger mig bara halvdos om jag missat en dag för jag har sån jävla ångest vissa dagar att jag inte ens orkar kliva upp ur sängen. Och jag känner att suben är fel medicin för mig. Jag funderar på klippa den helt.

Och helt ärligt. Har insett mer nu senaste tiden sen jag kom hem att jag klarar inte av att leva ett helt snustorrt liv. Och pengarna jag får av SOC räcker till hyran, sen MÅSTE jag lägga resten på mat annars har jag inte mat för en hel månad.Och har fler räkningar än hyran att casha in. Så gamla livsstilen, ptja den är typ omöjlig att bryta. Fick inte ens cash till ett busskort. Jaja, att jag fallit tillbaka i gamla livsmönster var inget jag önskade från början men insett det nu mest sista tiden att jag är den jag är och att leva helt nykter med suben klarar jag bara inte av, jag skulle ljuga om jag sa något annat. Plus att ekomoniskt är det en omöjlighet.

Men, till min fråga. Dom vill ha blodprover av mig var tredje månad. Kollar dom endast upp leverstatus osv då eller kollar dom även efter droger i blodet? För mina pissprover e gröna. Men tänkte om nån visste om dom kollar efter droger även i blodet. Mvh MrYo
Men va fan begär du människa? Vad gnäller du så förbannat för? Ingen har väl tvingat dig till socialbidrag och suboxone? Gör vad fan du vill , men sluta vara så jävla gnällig och försök att sluta tyck så jävla synd om dig själv.

De flesta droger är ute ut blodet på 24 timmar. Om dom bara kollar dig var tredje månad är det inte så mycket för att kolla alkoholvanor (eller droger) utan, hör och häpna - för att hålla koll på din hälsa!

Med din bitterfitteattityd så kommer du och förtjänar att få det bemötande du beskriver.
Citera
2021-04-08, 14:31
Medlem
Citat:
Hej på er kära vänner. Jag har haft suboxone i sisådär 11 månader. Större delen av tiden så va jag på ett behandlingshem, suben funkande bra i början förutom migränanfallen jag fick. Misstänker att det är pga naloxonet.

Men i alla fall, nu har jag kommit hem till hemmaplan igen och bor i en träningslägenhet. Jag går hos min lokala beroendemottagning och jag tycker inte att dom behandlar mig schysst. Känns mer som dom vill sätta dit mig, ger mig bara halvdos om jag missat en dag för jag har sån jävla ångest vissa dagar att jag inte ens orkar kliva upp ur sängen. Och jag känner att suben är fel medicin för mig. Jag funderar på klippa den helt.

Och helt ärligt. Har insett mer nu senaste tiden sen jag kom hem att jag klarar inte av att leva ett helt snustorrt liv. Och pengarna jag får av SOC räcker till hyran, sen MÅSTE jag lägga resten på mat annars har jag inte mat för en hel månad.Och har fler räkningar än hyran att casha in. Så gamla livsstilen, ptja den är typ omöjlig att bryta. Fick inte ens cash till ett busskort. Jaja, att jag fallit tillbaka i gamla livsmönster var inget jag önskade från början men insett det nu mest sista tiden att jag är den jag är och att leva helt nykter med suben klarar jag bara inte av, jag skulle ljuga om jag sa något annat. Plus att ekomoniskt är det en omöjlighet.

Men, till min fråga. Dom vill ha blodprover av mig var tredje månad. Kollar dom endast upp leverstatus osv då eller kollar dom även efter droger i blodet? För mina pissprover e gröna. Men tänkte om nån visste om dom kollar efter droger även i blodet. Mvh MrYo

Laro är ju helt frivilligt, och tur är väll det...

Gällande blodproverna så är det alkohol som kontrolleras. Andra droger kollar dom ju upp via up.
Citera
2021-04-10, 07:15
Medlem
Citat:

Du har inte funderat på att skaffa jobb?
Citera
2021-04-14, 17:14
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Men va fan begär du människa? Vad gnäller du så förbannat för? Ingen har väl tvingat dig till socialbidrag och suboxone? Gör vad fan du vill , men sluta vara så jävla gnällig och försök att sluta tyck så jävla synd om dig själv.

De flesta droger är ute ut blodet på 24 timmar. Om dom bara kollar dig var tredje månad är det inte så mycket för att kolla alkoholvanor (eller droger) utan, hör och häpna - för att hålla koll på din hälsa!

Med din bitterfitteattityd så kommer du och förtjänar att få det bemötande du beskriver.

Håller med dig!
I missbruket är det många som förlorar förmågan att se på sitt liv ur ett större perspektiv verkar det som. Det är bara jag jag jag och en stor fet offerkofta och varför fixar ingen annan mitt liv och världen suger för jag får inte tillräckligt med gratis pengar. Har kommit på mig själv med såna tankar när jag var inne i det. Så jävla skönt att numera känna att jag själv tagit kontrollen.

Inte för jag tycker man ska vara tacksam öht att man får vård eller är med i programmet t.ex för det ska man kunna räkna med. Även socialbidrag ska man kunna räkna med.
Men denna äckliga attityden som vissa fastnar i att allt är alla andras fel och man bara har massa rättigheter utan skyldigheter, och inget är bra nog, har jag blivit allergisk mot. Med ett sånt mindset kan man aldrig må bättre.
Citera
2021-04-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamboom666
Har varit på beroendemottagningen. Fick avslag på laro pga för lite dokumentation.Har de inte tagit bort den regeln? Sen anmälde han mig till barn&familj då jag har ett barn i tonåren. Fast sköterskan som jag pratat med inte känner någon somhelst oro för hur mitt barn har det och då har hon gjort många anmälningar till soc tidigare sa hon. Nu gick jag på mötet på soc och ingen utredning startade.Sedan skulle han anmäla till transportstyrelsen för mitt körkort. Så efter att ha träffat läkaren en gång så ångrade jag att jag ens ansökte om laro eller bad om hjälp. Nu ska jag trappas ned under 12 veckor på egen hand, sub ska jag skaffa från gatan sa han för annars skulle de ha långa köer utanför enligt honom. Lämnar prov en gång i veckan för att se att jag minskar i dos. Går det upp minsta lilla anmäler läkaren mig direkt. Saken är den att jag kommer förlora mitt jobb då. Ni tycker kanske att det bara är och sluta nu. Problemet är att jag fixar inte det.köper 16 mg tab och ska minska med 1mg per vecka. Trappade ner från över 16 till 8-10 mg. Denna stress och fix äter upp mig. Vad ska jag göra? Arbetar era mottagningar också såhär? Anmäler allt enligt boken och ni får skaffa er medicin på gatan? Ska jag ansöka på annan mottagning ? Eller hur ska jag lyckas sluta? Har gått på opioider i över 15 år varav 7 år varje dag. Har slutat men inte fungerat utan. Tacksam om någon orkar läsa och vill komma med råd. Mvh

Det är det sjukaste jag läst. Du blir behandlad helt fel, är det läkaren på laro som gör dehär emot dig? Du kommer må piss dåligt i flera månader även om du trappar ner efter att ha gått på sub så lång tid. Aldrig att du kommer kunna gå och jobba! Du borde söka på en annan mottagning och du borde anmäla läkaren. Jag har 2 små barn och jag har vart drogfri under hela tiden dom levt (3år) sen tog ja ett återfall på sub, gick på det i 5 månader och ansökte om laro genom egen remiss. Fick börja 3 månader efter och valde buvidal sprutan, har gått där i 6 veckor nu och fick min första 128mg månadsdos för någon dag sen. Han driver med dig. Stå på dig, ladda hem läkarnas LARO handbok och läs regelverket och kör upp de i arslet på han. Jag har dock haft ett 18 årigt missbruk innan mina 3 år som drogfri här men de spelar ingen roll. Du har rätt till de, dom ändra reglerna nyligen.
Citera
2021-04-18, 01:08
Medlem
Håller på och trappa ner nu. Vet ju hur jag varit alla andra gånger jag slutat med det. Det har varit både långa och korta perioder. Känns inte som sköterskan heller förstår helt. För nu när jag står på 8 mg så ska jag bara kunna klippa där. För när man går på laro så säger läkaren till henne att får patienten ingen effekt....
Vill välja en annan mottagning men man måste ju hämta varje dag i 3 månader och det går inte med jobb och allt. Tiden räcker inte till. Dom tycker ju behandlingshem går före laro. Men jag känner inte att jag vill det för mitt barn sen jobbet. Så ska de på jobbet veta sen att jag varit på behandling. Närmaste för mig ligger knappt 20 mil ifrån mig.
Det kanske finns närmare men inte vad jag kan hitta. Tillhör växjö laro men men bor inte där. Så även till Växjö har jag en bit.. Tack för ditt svar. Skönt och höra att du har det bra tillsammans med dina barn och fick hjälp.
Är lite trött nu så har kanske missat lite och stavfel.. Får återkomma imorgon igen annars.
QUOTE=FKSociety|75511227]Det är det sjukaste jag läst. Du blir behandlad helt fel, är det läkaren på laro som gör dehär emot dig? Du kommer må piss dåligt i flera månader även om du trappar ner efter att ha gått på sub så lång tid. Aldrig att du kommer kunna gå och jobba! Du borde söka på en annan mottagning och du borde anmäla läkaren. Jag har 2 små barn och jag har vart drogfri under hela tiden dom levt (3år) sen tog ja ett återfall på sub, gick på det i 5 månader och ansökte om laro genom egen remiss. Fick börja 3 månader efter och valde buvidal sprutan, har gått där i 6 veckor nu och fick min första 128mg månadsdos för någon dag sen. Han driver med dig. Stå på dig, ladda hem läkarnas LARO handbok och läs regelverket och kör upp de i arslet på han. Jag har dock haft ett 18 årigt missbruk innan mina 3 år som drogfri här men de spelar ingen roll. Du har rätt till de, dom ändra reglerna nyligen.[/quote]
Citera
2021-04-20, 11:45
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Håller på och trappa ner nu. Vet ju hur jag varit alla andra gånger jag slutat med det. Det har varit både långa och korta perioder. Känns inte som sköterskan heller förstår helt. För nu när jag står på 8 mg så ska jag bara kunna klippa där. För när man går på laro så säger läkaren till henne att får patienten ingen effekt....
Vill välja en annan mottagning men man måste ju hämta varje dag i 3 månader och det går inte med jobb och allt. Tiden räcker inte till. Dom tycker ju behandlingshem går före laro. Men jag känner inte att jag vill det för mitt barn sen jobbet. Så ska de på jobbet veta sen att jag varit på behandling. Närmaste för mig ligger knappt 20 mil ifrån mig.
Det kanske finns närmare men inte vad jag kan hitta. Tillhör växjö laro men men bor inte där. Så även till Växjö har jag en bit.. Tack för ditt svar. Skönt och höra att du har det bra tillsammans med dina barn och fick hjälp.
Är lite trött nu så har kanske missat lite och stavfel.. Får återkomma imorgon igen annars.
QUOTE=FKSociety|75511227]Det är det sjukaste jag läst. Du blir behandlad helt fel, är det läkaren på laro som gör dehär emot dig? Du kommer må piss dåligt i flera månader även om du trappar ner efter att ha gått på sub så lång tid. Aldrig att du kommer kunna gå och jobba! Du borde söka på en annan mottagning och du borde anmäla läkaren. Jag har 2 små barn och jag har vart drogfri under hela tiden dom levt (3år) sen tog ja ett återfall på sub, gick på det i 5 månader och ansökte om laro genom egen remiss. Fick börja 3 månader efter och valde buvidal sprutan, har gått där i 6 veckor nu och fick min första 128mg månadsdos för någon dag sen. Han driver med dig. Stå på dig, ladda hem läkarnas LARO handbok och läs regelverket och kör upp de i arslet på han. Jag har dock haft ett 18 årigt missbruk innan mina 3 år som drogfri här men de spelar ingen roll. Du har rätt till de, dom ändra reglerna nyligen.
[/quote]

fy fan för växjö laro!! är det fortfarande beatrice sjöstrand som är läkare där? hon är fan inte klok på en fläck!! hon skriver ju ut folk till höger å vänster! hon kallas ju för doktor död! en jävla subba är hon!!
Citera
2021-04-20, 12:42
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Har varit på beroendemottagningen. Fick avslag på laro pga för lite dokumentation.Har de inte tagit bort den regeln? Sen anmälde han mig till barn&familj då jag har ett barn i tonåren. Fast sköterskan som jag pratat med inte känner någon somhelst oro för hur mitt barn har det och då har hon gjort många anmälningar till soc tidigare sa hon. Nu gick jag på mötet på soc och ingen utredning startade.Sedan skulle han anmäla till transportstyrelsen för mitt körkort. Så efter att ha träffat läkaren en gång så ångrade jag att jag ens ansökte om laro eller bad om hjälp. Nu ska jag trappas ned under 12 veckor på egen hand, sub ska jag skaffa från gatan sa han för annars skulle de ha långa köer utanför enligt honom. Lämnar prov en gång i veckan för att se att jag minskar i dos. Går det upp minsta lilla anmäler läkaren mig direkt. Saken är den att jag kommer förlora mitt jobb då. Ni tycker kanske att det bara är och sluta nu. Problemet är att jag fixar inte det.köper 16 mg tab och ska minska med 1mg per vecka. Trappade ner från över 16 till 8-10 mg. Denna stress och fix äter upp mig. Vad ska jag göra? Arbetar era mottagningar också såhär? Anmäler allt enligt boken och ni får skaffa er medicin på gatan? Ska jag ansöka på annan mottagning ? Eller hur ska jag lyckas sluta? Har gått på opioider i över 15 år varav 7 år varje dag. Har slutat men inte fungerat utan. Tacksam om någon orkar läsa och vill komma med råd. Mvh
Så läkaren tycker att du ska handla sub på svarta marknaden?
Anmäl den jäveln till HSAN.
https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/organisation/rad-och-namnder/halso--och-sjukvardens-ansvarsnamnd/
Citera
2021-04-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
https://bulletin.nu/narkotika-skordar-tre-liv-om-dagen-ar-avkriminalisering-vagen-framat

Läste denna artikel och satte kaffet i halsen.
Stämmer det, nu år 2021, att vissa regioner/mottagningar har krav om arbete och fast bostad?

Jag vet ju om att kraven för Laro har varit absurda under en längre tid, men att det är såhär fortfarande.. vid vilken annan form utav medicinsk vård krävs det att du har ett arbete?
-”Nee Kalle du får inte ditt insulin, skaffa ett jobb så kan vi diskutera saken.”

Tror det gällde region Västmanland i artikeln.

Skrämmande

Är bra att dom ställer krav att man ska ha sysselsättning, är knappast bra att gå runt utan sysselsättning hela dagarna, tanken är ju att man ska få ett meningsfullt och fungerande liv, hitta ett jobb, träffa människor. Dom borde införa det här på alla mottagningar. Självklart blir man sjukskriven om man är för risig, är inte direkt svårt att få det.
Citera
2021-04-28, 12:18
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Morrison
Är bra att dom ställer krav att man ska ha sysselsättning, är knappast bra att gå runt utan sysselsättning hela dagarna, tanken är ju att man ska få ett meningsfullt och fungerande liv, hitta ett jobb, träffa människor. Dom borde införa det här på alla mottagningar. Självklart blir man sjukskriven om man är för risig, är inte direkt svårt att få det.

Jag antar att praktikplats räknas då. Jag har inte läst artikeln men jag har svårt att tänka mig att alla mottagningar skulle ha som krav i framtiden att man ska ha jobb. I min hemkommun så är det krav på fast boende och dom ser helst att man har en praktikplats också men det är inget krav
Citera
2021-04-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Morrison

Återigen; med dom reglerna så blir dom allra sjukaste utan behandling, vilket i sin tur leder till Europas högsta dödstal.
Jag har full förståelse för att det uppmuntras till utbildning och jobb, men att hindra tex heroinister från Laro bara för att dom saknar jobb leder bara till att dom som verkligen behöver behandling, faktiskt blir utan. I artikeln så tas det ju upp att det faktiskt är så illa i tex Västmanland, tror inte det fungerar så på något annan mottagning i Sverige. Och tur är väll det..

Vilken annan typ utav vård, vilket Laro är, villkoras till att du måste ha jobb och bostad?
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2021-04-28 kl. 12:39.
Citera
2021-04-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Återigen; med dom reglerna så blir dom allra sjukaste utan behandling, vilket i sin tur leder till Europas högsta dödstal.
Jag har full förståelse för att det uppmuntras till utbildning och jobb, men att hindra tex heroinister från Laro bara för att dom saknar jobb leder bara till att dom som verkligen behöver behandling, faktiskt blir utan. I artikeln så tas det ju upp att det faktiskt är så illa i tex Västmanland, tror inte det fungerar så på något annan mottagning i Sverige. Och tur är väll det..

Vilken annan typ utav vård, vilket Laro är, villkoras till att du måste ha jobb och bostad?

Men dom sjukaste får ju såklart sjukskrivning, så dom varken behöver söka jobb eller jobba för att komma in i laro.
Senast redigerad av Jim.Morrison 2021-04-28 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in