2021-04-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Morrison
Men dom sjukaste får ju såklart sjukskrivning, så dom varken behöver söka jobb eller jobba för att komma in i laro.

Har du ens läst artikeln? Det handlar inte om sjukskrivning eller inte. Det handlar om generella krav som gör att målgruppen som faktiskt behöver Laro, i många fall blir utan.

I fallet med Västmanland så spelar det ingen roll om du är sjukskriven eller inte, det krävs både jobb och bostad för att komma in, och om du skulle råka bli arbetslös, eller bli av med din bostad, så blir du av med Laro. Som tur är så är det nog den enda regionen som har dom reglerna, alla andra regioner (speciellt de 3 storstäderna) har börjat anamma ”harm reduction) mer och mer- något som börjar gälla mer och mer även i övriga delar utav landet.
Citera
2021-04-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Har du ens läst artikeln? Det handlar inte om sjukskrivning eller inte. Det handlar om generella krav som gör att målgruppen som faktiskt behöver Laro, i många fall blir utan.

I fallet med Västmanland så spelar det ingen roll om du är sjukskriven eller inte, det krävs både jobb och bostad för att komma in, och om du skulle råka bli arbetslös, eller bli av med din bostad, så blir du av med Laro. Som tur är så är det nog den enda regionen som har dom reglerna, alla andra regioner (speciellt de 3 storstäderna) har börjat anamma ”harm reduction) mer och mer- något som börjar gälla mer och mer även i övriga delar utav landet.

Läste ej hela, mitt fel och tack för att du rättade mig. Då är det förjävliga regler :/
Citera
2021-04-29, 10:45
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Återigen; med dom reglerna så blir dom allra sjukaste utan behandling, vilket i sin tur leder till Europas högsta dödstal.
Jag har full förståelse för att det uppmuntras till utbildning och jobb, men att hindra tex heroinister från Laro bara för att dom saknar jobb leder bara till att dom som verkligen behöver behandling, faktiskt blir utan. I artikeln så tas det ju upp att det faktiskt är så illa i tex Västmanland, tror inte det fungerar så på något annan mottagning i Sverige. Och tur är väll det..

Vilken annan typ utav vård, vilket Laro är, villkoras till att du måste ha jobb och bostad?

jag går på laro i skåne och här är det inga krav överhuvudtaget...
Citera
2021-04-30, 10:06
Medlem
Tar dom även alkohol prover på laro? Isåfall, vad är det för alkohol test dom har, hur länge kan det sitta i om man tar 6 öl nån kväll? På ett ungefär, bor i Skellefteå.
Senast redigerad av Jim.Morrison 2021-04-30 kl. 10:57.
Citera
2021-05-07, 04:10
Medlem
nomis.1s avatar
Är laro för mig?

Gått igenom hela listan på opiater på fem års tid och är kraftigt beroende psykiskt, dock inte fysiskt. Alltid känt en brist på sinnesro och håglöshet till livet. Av denna anledning tyckte jag om opiater särskilt mycket då det sätter färg på min tillvaro och ger den sinnesro jag alltid saknat. Vad kan subutex / metadon tillföra annat än att ta bort suget? Ger det i längden likt oxycontin ett dopaminpåslag som får en att känna sig harmonisk och nöjd? I sådana fall överväger jag att börja på laro. Är trött på att behöva betala dyra pengar för att inte känna ett utdraget lidande gentemot livet. Vill även poängtera att det här inte är en konsekvens av opiaterna, har känt så hela mitt liv och sedan första gången jag provade oxycontin upplevde jag allt det jag saknat i mitt liv.

Vad säger ni? Har berusat mig med metadon flera gånger och jag älskar det. Från att känna en tristess och depressiv känsla och att vara spänd ger mig en känsla av kraftig tillfredsställelse och att vara inlindad i bomull. Så jag känner på metadon / oxy, det är allt jag letat efter i mitt liv och det ända som fått mig att må bra / känna motivation till att arbeta, ja att finnas till bara.
Senast redigerad av nomis.1 2021-05-07 kl. 04:13.
Citera
2021-05-07, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Är laro för mig?

Gått igenom hela listan på opiater på fem års tid och är kraftigt beroende psykiskt, dock inte fysiskt. Alltid känt en brist på sinnesro och håglöshet till livet. Av denna anledning tyckte jag om opiater särskilt mycket då det sätter färg på min tillvaro och ger den sinnesro jag alltid saknat. Vad kan subutex / metadon tillföra annat än att ta bort suget? Ger det i längden likt oxycontin ett dopaminpåslag som får en att känna sig harmonisk och nöjd? I sådana fall överväger jag att börja på laro. Är trött på att behöva betala dyra pengar för att inte känna ett utdraget lidande gentemot livet. Vill även poängtera att det här inte är en konsekvens av opiaterna, har känt så hela mitt liv och sedan första gången jag provade oxycontin upplevde jag allt det jag saknat i mitt liv.

Vad säger ni? Har berusat mig med metadon flera gånger och jag älskar det. Från att känna en tristess och depressiv känsla och att vara spänd ger mig en känsla av kraftig tillfredsställelse och att vara inlindad i bomull. Så jag känner på metadon / oxy, det är allt jag letat efter i mitt liv och det ända som fått mig att må bra / känna motivation till att arbeta, ja att finnas till bara.
Du kommer att bli av med den där känslan illa kvickt nu när du fortsätter, men det visste du säkert.

Iallafall, jag är extremt tacksam för att jag inte lever i Sverige, hade jag bott kvar hade jag varit död. Nu är jag i laro och har årsinkomster på nästan 1 miljon, arbetar hela tiden. Livet är för fantastiskt. Det hade inte kunnat ske i Sverige. I Sverige ska man jaga narkomanerna ihjäl. Fyfan, politiker och tjänstemän brinner i helvetet för sina brott mot mänskligheten!
Citera
2021-05-07, 04:32
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Du kommer att bli av med den där känslan illa kvickt nu när du fortsätter, men det visste du säkert.

Iallafall, jag är extremt tacksam för att jag inte lever i Sverige, hade jag bott kvar hade jag varit död. Nu är jag i laro och har årsinkomster på nästan 1 miljon, arbetar hela tiden. Livet är för fantastiskt. Det hade inte kunnat ske i Sverige. I Sverige ska man jaga narkomanerna ihjäl. Fyfan, politiker och tjänstemän brinner i helvetet för sina brott mot mänskligheten!

Laro finns ju i Sverige? Vad menar du med att bli av med? Kommer inte laro ge mig den sinnesro jag saknat hela mitt liv?
Citera
2021-05-07, 04:47
Medlem
nomis.1s avatar
Kort och gott. Är det alltid så att laro enbart är till för de med fysiskt beroende eller även för mig som är psykiskt beroende och som provat på allting förutom nålen i armen? Är som en halv människa utan opiater i kroppen och så fort jag får min fix känner jag mig hel och tlllfredsställd från topp till tå. Anser mig behöva opiater för att må bra och känna motivation i vardagen..

Känner mig med andra ord normal när jag är på opiater. Har många gånger tagit både metadon och sub som jag köpt svart. Så kommer laro kunna få mig att känna mig normal eller det tar enbart bort själva suget?
Senast redigerad av nomis.1 2021-05-07 kl. 04:54.
Citera
2021-05-07, 09:45
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Är laro för mig?

Jag har laro mot mitt opiat beroende. Tycker den hjälper både mot mitt beroende och mitt psykiska mående. Jag får inget rus, men jag blir som sagt harmonisk av min suboxone
Citera
2021-05-07, 11:10
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Är laro för mig?

nej, du kommer inte att känna ett skit av medicinen oavsett om det är sub eller metta.
vill du börja på laro för att du hoppas få gratis knark? det kan du glömma!! jag anser inte att laro är något för dig!
Citera
2021-05-07, 11:42
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Jag har laro mot mitt opiat beroende. Tycker den hjälper både mot mitt beroende och mitt psykiska mående. Jag får inget rus, men jag blir som sagt harmonisk av min suboxone

Det är exakt det här jag ville veta. Är det som du säger med den harmoniska biten och att inte nödvändigtvis få en rush så är det exakt det jag behöver...
Citera
2021-05-07, 11:43
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
nej, du kommer inte att känna ett skit av medicinen oavsett om det är sub eller metta.
vill du börja på laro för att du hoppas få gratis knark? det kan du glömma!! jag anser inte att laro är något för dig!

Missbrukat både sub och metadon en hel del. Märker att jag blir missförstådd här. Det ända jag vill känna är en inre harmoni och att slippa jaga

Edit: ”Ruset” hade just varit en känsla av inre harmoni, inget annat, måste poängtera det....
Senast redigerad av nomis.1 2021-05-07 kl. 11:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in