Citat:
Ursprungligen postat av
Bamboom666
Har varit på beroendemottagningen. Fick avslag på laro pga för lite dokumentation.Har de inte tagit bort den regeln? Sen anmälde han mig till barn&familj då jag har ett barn i tonåren. Fast sköterskan som jag pratat med inte känner någon somhelst oro för hur mitt barn har det och då har hon gjort många anmälningar till soc tidigare sa hon. Nu gick jag på mötet på soc och ingen utredning startade.Sedan skulle han anmäla till transportstyrelsen för mitt körkort. Så efter att ha träffat läkaren en gång så ångrade jag att jag ens ansökte om laro eller bad om hjälp. Nu ska jag trappas ned under 12 veckor på egen hand, sub ska jag skaffa från gatan sa han för annars skulle de ha långa köer utanför enligt honom. Lämnar prov en gång i veckan för att se att jag minskar i dos. Går det upp minsta lilla anmäler läkaren mig direkt. Saken är den att jag kommer förlora mitt jobb då. Ni tycker kanske att det bara är och sluta nu. Problemet är att jag fixar inte det.köper 16 mg tab och ska minska med 1mg per vecka. Trappade ner från över 16 till 8-10 mg. Denna stress och fix äter upp mig. Vad ska jag göra? Arbetar era mottagningar också såhär? Anmäler allt enligt boken och ni får skaffa er medicin på gatan? Ska jag ansöka på annan mottagning ? Eller hur ska jag lyckas sluta? Har gått på opioider i över 15 år varav 7 år varje dag. Har slutat men inte fungerat utan. Tacksam om någon orkar läsa och vill komma med råd. Mvh
Det du berättar låter helt sjukt, man blir fortfarande förvånad över hur det kan gå till så här idag, då reglerna för att få inkluderas i LARO reviderats betydligt.
Var någonstans i landet, på vilken LARO-mottagning, ansökte du? Du borde berätta vilken mottagning det rör sig om i tråden så att ingen annan begår samma misstag och ansöker där. Det luktar dock landsting lång väg. De privata mottagningarna brukar vara "snällare" med att bevilja LARO, då det innebär mer pengar och omsättning för deras del. De tjänar ju pengar på varje person som går på behandling på mottagningen.
Testa att lägga in dig på avgiftning akut istället. Då får du i regel sub i nedtrappningsschema som brukar vara klart på 5-7 dagar. Nu för tiden, då de lagt ner många regelrätta avgiftningar, kan du behöva gå till en så kallad psykiatrisk intensivvårdsavdelning (PIVA). Det är inte optimalt att som missbrukare behöva avgiftas tillsammans med svårt psykiskt sjuka, men det är ofta det alternativ som finns tillgängligt.
Jag kan bara tala utifrån mina egna erfarenheter, och jag har i alla fall blivit avgiftad enligt regelboken med sub. Så försök med det.