Har nu gått buvidal i 9 månader, först veckodoser de två första månaderna för att sedan bara tagit månadsdoser. Den första månaden gick bra, visst hade jag abstinens, svettningar, rysningar etc.. Men efter ett par månader gick det över. Jag sköter det mest grundläggande äter bra, sover och rör på mig varje dag. Jag springer 10km varje dag och mår utmärkt. Jag är helt säker på att mitt eget arbete har en stor inverkan på mitt mående.
Hade jag varit en soffpotatis och haft en allmänt negativ attityd till medicinen är jag övertygad om att jag hade skyllt på medicinen till mitt allmäntillstånd.
Till er som är tveksamma till buvidal vill jag verkligen råda er att ge det en ärlig chans. Alltså prova inte någon månad eller så utan utvärdera medicinens effekt efter 3-6 månader.
Ät bra, sov bra men framförallt träna, träna träna. Kom tillbaka för utvärdera hur du tycker att det fungerar.
Många är rädda för för buvidal (med all rätt) för det släcker ut ett beteende (operant betingning). Läs på om det. Det är jobbigt i början med en behandling med buvidal för man är så beroende att man måste ha någonting varje dag. Men jag lovar det går över och jag är fruktansvärt stolt över att ha klarat det.
Jag har bestämt mig för att trappa ner buvidal och skall bli fri från bup en gång för alla. Första sänkningen fick jag för 2 veckor sedan 96mg och nästa blir 64mg. Efter det blir det veckodoser för det finns inte lägre månadsdoser. Jag är den första patienten som trappar ner på buvidal så det finns inga referenser att gå på.
Jag kan hålla er uppdaterade om någon har intresse.
Vill bara säga ge buvidal en ärlig chans och då menar jag inte 2 månader utan minst 4 tillsammans med mycket träning, kost och sömn. Kom tillbaka, utvärdera och berätta hur det funkar för er.
Min erfarenhet
Hade jag varit en soffpotatis och haft en allmänt negativ attityd till medicinen är jag övertygad om att jag hade skyllt på medicinen till mitt allmäntillstånd.
Till er som är tveksamma till buvidal vill jag verkligen råda er att ge det en ärlig chans. Alltså prova inte någon månad eller så utan utvärdera medicinens effekt efter 3-6 månader.
Ät bra, sov bra men framförallt träna, träna träna. Kom tillbaka för utvärdera hur du tycker att det fungerar.
Många är rädda för för buvidal (med all rätt) för det släcker ut ett beteende (operant betingning). Läs på om det. Det är jobbigt i början med en behandling med buvidal för man är så beroende att man måste ha någonting varje dag. Men jag lovar det går över och jag är fruktansvärt stolt över att ha klarat det.
Jag har bestämt mig för att trappa ner buvidal och skall bli fri från bup en gång för alla. Första sänkningen fick jag för 2 veckor sedan 96mg och nästa blir 64mg. Efter det blir det veckodoser för det finns inte lägre månadsdoser. Jag är den första patienten som trappar ner på buvidal så det finns inga referenser att gå på.
Jag kan hålla er uppdaterade om någon har intresse.
Vill bara säga ge buvidal en ärlig chans och då menar jag inte 2 månader utan minst 4 tillsammans med mycket träning, kost och sömn. Kom tillbaka, utvärdera och berätta hur det funkar för er.
Min erfarenhet
