Citat:
Ursprungligen postat av
Bamboom666
Sa exakt hur jag känner att jag går dit under hot för att få behålla mitt körkort. När jag ansökt och bett om hjälp på egen hand
Plus att min ordinarie läkare skrev remiss till laro. Vill skriva vilken mottagning. Kan pma dig. Ska ringa en privat klinik imorgon om jag fattar mod, är ändå ledig från jobb imon. Hur hade ni uttryckt er? Jag är så dålig på att få fram allt det där viktiga. Många läkare har inte förstått hur allvarliga mina problem med mående har varit fören det nästan va för sent... Nu svävar jag iväg, sorry 😊 får klura på det om inte ni kommer med några kloka tips. Var i landet bor du? Ta k snälla för ni svarar, peppar o stöttar. Mvh s
Till den privata kliniken kan du uttrycka dig precis hur det är, t.ex. att du har försökt att sluta med ditt opiat bruk/missbruk, hur än du ser på det, men att du inte har förmågan att sluta samt nämn hur länge du hållt på, men säg såklart allt med trevlig ton och på ditt eget sätt, säg att du ser det som en sista utväg speciellt för att du vill få ditt förhållande med ditt barn att fungera.
En privat klinik får betalt av landstinget för varje person som går där samt varje möte/dag du far dit, så dom är mycket mer välkomnande än en öppen klinik och dom lyssnar oftast på vad du tycker och känner för att behålla dig i sin klinik.
Jag bor inte i Sverige just nu, far fram och tillbak oftast, dock går jag inte i LARO för den delen, är helt ren förutom dom smärtstillande jag går på endast för smärta.
Men LARO ska du verkligen se som en sista utväg, tar en jävla viljekraft att ta sig därifrån om det är något man funderat på, dock så behöver vissa det och då du verkar ha ett fungerande liv som hade varit onödigt att kasta bort så verkar det vara lämpligt för dig, om det är någonting annat mer privat du vill diskutera är det bara skicka PM eller liknande, lycka till!