2021-03-31, 14:21
  #7117
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Korrekt. Här kan behövas litet handledning för föräldrar, liksom en avsevärt bättre moralisk uppbyggnad i skolan.

Du börjar närma dig en utav de fundamentala problemen för svensk konservatism: föräldrarna i sin tur förväntas ha fått sin handledning från sina föräldrar, och som konservativa tror vi på att denna kunskap som går mellan generationer är den mer fundamentala biten. Folkuppfostran från statens sida har till stora delar förstört denna visdomsöverföring som sker organiskt.

Därmed att vi har svårt att definiera vad som ska konverteras, vad svenska föräldrar lär sina barn är enligt konservatismen ganska heligt och inget vi bör lägga oss i. Ifall de är barn till 70-talets kulturrevolution och vill lära sina tonåringar sexliberal tankesätt så finns det ingen statlig handledning i Världen som kommer kunna stoppa dem från att göra så.
Citera
2021-03-31, 14:26
  #7118
Medlem
BigHouses avatar
Sexualundervisning i skolan handlar ej om undervisning utan är en sexualliberal styrkemanifestation.

Som konservativ är det bästa att se till att barnen ej deltar i sådana moment.

För några år sedan pågick en debatt där liberaler var mycket upprörda över invandrarflickor som ej deltar i sexualundervisningen. Problemet är givetvis inte att flickorna går miste om kunskap. Problemet för liberalerna är att skolk från sådan undervisning är ett uttryck för konservativa värderingar liberalen avskyr.
Citera
2021-03-31, 15:44
  #7119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Sexualundervisning i skolan handlar ej om undervisning utan är en sexualliberal styrkemanifestation.

Som konservativ är det bästa att se till att barnen ej deltar i sådana moment.

För några år sedan pågick en debatt där liberaler var mycket upprörda över invandrarflickor som ej deltar i sexualundervisningen. Problemet är givetvis inte att flickorna går miste om kunskap. Problemet för liberalerna är att skolk från sådan undervisning är ett uttryck för konservativa värderingar liberalen avskyr.


Nä vore ju förödande för vissa gravt konservativa och deras konserverande av patriarkal kontroll av kvinnors sexualitet, att kvinnor lär sig något om hur sex fungerar ex.
Kunskap är ju som bekant makt.

Och det ör ju det sista många konservativa vill att kvinnor ska få makt över sina egna fittor och livmödrar.
Citera
2021-03-31, 16:01
  #7120
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nä vore ju förödande för vissa gravt konservativa och deras konserverande av patriarkal kontroll av kvinnors sexualitet, att kvinnor lär sig något om hur sex fungerar ex.
Kunskap är ju som bekant makt.

Och det ör ju det sista många konservativa vill att kvinnor ska få makt över sina egna fittor och livmödrar.

Alltså en ren styrkedemonstration. Liberaler ska ha rätt att utsätta invandrarnas döttrar för massa oönskat sexsnack, utan att dottern eller föräldrarna ska ha rätt att sätta sig emot.
Citera
2021-03-31, 16:31
  #7121
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Alltså en ren styrkedemonstration. Liberaler ska ha rätt att utsätta invandrarnas döttrar för massa oönskat sexsnack, utan att dottern eller föräldrarna ska ha rätt att sätta sig emot.

Får man bedriva liberala skolor i Saudi Arabien? Eller är man offer för någons styrkedemonstration bara när liberaler utsätter en för sådant?

Jag vill helst undvika båda typerna av styrkedemonstration (och alla andra typer när vi talar om våra barns uppfostran), därför frågar jag just detta...en dag får möjligen Merapi själv uppleva hur det är när någon med en annan syn på barns uppfostran får mer makt än hennes egen sida i Sverige, och då, liksom henne, skiter totalt i andras frihet att välja hur deras barn ska uppfostras.
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-03-31 kl. 16:33.
Citera
2021-03-31, 16:33
  #7122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
De oföddas rätt till liv bör komma före vuxna mäns och kvinnors önskan om bekvämlighet. Sverige har fö plats för de svenska barn som kunde födas med dagens siffror. Behövs plats, så kan vi förstås igen diskutera hur Du ville göra med återvandring.

Att inte ha möjligheter eller vilja ta hand om ett barn handlar inte om nån jävla ”bekvämlighet”.

Och nej fri aborträtt handlar inte enkom om Sverige. Och nej världen har inte plats för fler föräldralösa ungar som ingen vill ta hand om. Din egen inställning till föräldralösa invandrade barn ex. är ju tydligt nog.

Eller just ja! Endast svenska barn är ju barn enligt ditt sätt att se det.

Citat:
Fängelse? Har Du slagit Dig igen? Syftet med lagen är i detta avseende att fastställa faderskap och avtvinga fadern de ansvar som är föknippade härmed. Det rör både underhåll och arvsrätt.

Det är du som pratar om fängelsestraff för män gör bristande föräldraskap.

Och får jag påminna om att ”föräldraskap” nu är vansinnigt mycket mer än enkom att betala en dryg tusenlapp i månaden och arvsrätt.



Citat:
Det framskymtar kanske ibland att jag är en smula gammaldags, men att människor fortplantar sig har den största betydelse - liksom om de inte gör det. Biologiska band är oerhört betydelsefulla och det är givetvis ingen slump att många adopterade går väldigt långt för att söka klarlägga sina biologiska rötter. Att beröva barn sina biologiska rötter är ett oerhört tilltag!

En smula??? Du tänker medeltida tankar.

Och det är ju just det som fäder sysslar med lite över hela världen, de berövar sin egen avkomma de knullat sig till, sina biologiska rötter, via att dumpa sitt aktiva föräldraskap.

Sånt frågar jag för 5:e gången.
Vad ska du höra för att förhindra att fäder gör detta?


Citat:
Du är en tjatmoster - detta är redogjort väl för. Se ovan!

Se ovan!

Citat:
Människor får ha vilket lagligt sex de vill, men de får också bära det ansvar detta för med sig.

Näää bara kvinnor, män ska ju kunna komma undan. De behöver ju bara betala en liten summa per månad medan kvinnor ska betsla det dubbla oftast OCH stå för allt praktiskt arbete m.m i 18 år.

Citat:
Ursäkta, men Du har ingen aning om vad Du pladdrar om.

Nä det märks!! Att du inte har en aning om vad jag pratar om.


Citat:
Nej, jag förklarade och underbyggde. Men, när Du inte inte begrep eller tyckte om svaret så maler Du på med samma fråga igen. Läs det jag länkat.

Varför det?
När du bara länkar skit som så ofta inte ens har med det vi pratar om att göra???

Svenskar var under en period i USAs invabdrarhistoria en illa sedd grupp. Fakta! Och har nada med några tyskar att göra.

Citat:
Nej, vi pratar om att svenska folket håller på att abortera bort sin framtid som Sveriges majoritetsbefolkning.

Högerextremt strunt .

Svenska folket är just svenskar pga kultur och inte gener.

Och just nu så växer vår kultur snarare än minskar för att så många säker sig till vår del avvärjdes, att du inte fattar detta får ju faktiskt vara ditt problem.

Citat:
Hade de varit riktiga familjer hade Du inte behövt använda fetstil för att slå fast något som alla vet är fel. Visst kan vi ha olika familjetyper, men alla vet att mamma-pappa-barn är den riktigaste och den av de allra flesta mest önskade modellen, ty det är den enda som kan leda till fortplanting.


”Alla vet är fel”

Yeah sure!






Citat:
Se ovan!
Se ovan. Du kan inte svara på detta min högst relevanta fråga, eftersom din ideologi vata har ett svar:
Skjut allt ansvar över mänsklig reproduktion på kvinnor, så män kan få ”bekväma” liv där de kan knulla utan attvehöva skydda sig eller ta hand om den oönskade avkomman som ALLTID blir vid sexuella kontakter.
Allt sånt ska kvinnor tvingas till.


Citat:
Makten att förhindra män från att ha sex utanför stabila relationer, ligger för övrigt helt hos Er kvinnor. Som med så mycket annat som rör detta område, så besitter Ni en större makt än Ni vill erkänna.

Ahh DÄR kom det!!!!
Precis Uven!
Det är kvinnors ansvar se till att män sköter sin sexualitet .
Aldrig mäns och noooo!
Män kan ju inte kontrollera alls vad deras kuk gör, och de ska KU därför inte alls behöva ta hand om konsekvenserna av sin sexualitet.

Precis!

Allt är kvinnors ansvar.


Citat:
Tydligen inte, ty då hade vi inte haft de problem vi har idag - eller behövt diskutera detta.

Vi har idag minimalt av problem med oönskade barn som ingen vill eller kan ta hand om.
Andra delar av världen (med din politik) har enorma problem med just detta. Barn som far illa m.m


Att vi har så lite av dessa problem, de vi har är mest invandrade sådana, kan du tacka både fri aborträtt samt feminismens krav om att även män ska åläggas ansvar för sin avkomma.
Citera
2021-03-31, 16:51
  #7123
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Får man bedriva liberala skolor i Saudi Arabien? Eller är man offer för någons styrkedemonstration bara när liberaler utsätter en för sådant?

Jag vill helst undvika båda typerna av styrkedemonstration (och alla andra typer när vi talar om våra barns uppfostran), därför frågar jag just detta...en dag får möjligen Merapi själv uppleva hur det är när någon med en annan syn på barns uppfostran får mer makt än hennes egen sida i Sverige, och då, liksom henne, skiter totalt i andras frihet att välja hur deras barn ska uppfostras.

Ja, det får man:

https://svenskaskolanriyadh.se/Hem/Verksamheten/index.html
Citera
2021-03-31, 16:57
  #7124
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Ja, det får man:

https://svenskaskolanriyadh.se/Hem/Verksamheten/index.html

För utländska gästarbetare som lever i små oasis där de får göra massa saker som inte tillåts i övriga Saudi Arabien. Kan saudier starta liberala skolor åt saudiska barn?
Citera
2021-03-31, 16:59
  #7125
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
För utländska gästarbetare som lever i små oasis där de får göra massa saker som inte tillåts i övriga Saudi Arabien. Kan saudier starta liberala skolor åt saudiska barn?

Jag vet ej. Du får googla.
Citera
2021-03-31, 21:56
  #7126
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du börjar närma dig en utav de fundamentala problemen för svensk konservatism: föräldrarna i sin tur förväntas ha fått sin handledning från sina föräldrar, och som konservativa tror vi på att denna kunskap som går mellan generationer är den mer fundamentala biten. Folkuppfostran från statens sida har till stora delar förstört denna visdomsöverföring som sker organiskt.

Därmed att vi har svårt att definiera vad som ska konverteras, vad svenska föräldrar lär sina barn är enligt konservatismen ganska heligt och inget vi bör lägga oss i. Ifall de är barn till 70-talets kulturrevolution och vill lära sina tonåringar sexliberal tankesätt så finns det ingen statlig handledning i Världen som kommer kunna stoppa dem från att göra så.

Jo, vi behöver återskapa det organiskt fungerande samhället. I detta ingår samtidigt att förmedla bättre moraliska ställningstaganden - och att från statens sida betona att bara för att något är tillåtet så är det inte lika värdefullt. Det är överhuvudtaget ett betydande samhällsproblem, att det föreligger ett missförstånd att bara för att något är tillåtet så skall det vara likvärdigt.
Citera
2021-03-31, 22:10
  #7127
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att inte ha möjligheter eller vilja ta hand om ett barn handlar inte om nån jävla ”bekvämlighet”.

I ett land med Sveriges förutsättningar så saknar i de allra flesta fall något annat motiv, om inte de tidigare legitima undantagen föreligger.

Citat:
Och nej fri aborträtt handlar inte enkom om Sverige. Och nej världen har inte plats för fler föräldralösa ungar som ingen vill ta hand om. Din egen inställning till föräldralösa invandrade barn ex. är ju tydligt nog.

Eller just ja! Endast svenska barn är ju barn enligt ditt sätt att se det.

Jag tar som Du vet inte ansvar för hela världen, utan avgränsar mig till Sverige, inom vilkas gränser jag lever och har rösträtt.

Citat:
Det är du som pratar om fängelsestraff för män gör bristande föräldraskap.

Och får jag påminna om att ”föräldraskap” nu är vansinnigt mycket mer än enkom att betala en dryg tusenlapp i månaden och arvsrätt.

Olika paragrafer inom lagen om bristande föräldraskap måste så klart ha olika påföljder. Fängelsestraff tänker jag framför allt för föräldrar vars ostraffmyndiga barn begår grova brott.

Jag som har barn vet betydligt mer om föräldraskapets innehåll än Du.

Citat:
En smula??? Du tänker medeltida tankar.

Och det är ju just det som fäder sysslar med lite över hela världen, de berövar sin egen avkomma de knullat sig till, sina biologiska rötter, via att dumpa sitt aktiva föräldraskap.

Sånt frågar jag för 5:e gången.
Vad ska du höra för att förhindra att fäder gör detta?

Se tidigare svar, för minst sjätte gången.

Citat:
Näää bara kvinnor, män ska ju kunna komma undan. De behöver ju bara betala en liten summa per månad medan kvinnor ska betsla det dubbla oftast OCH stå för allt praktiskt arbete m.m i 18 år.

Det är inte en så liten summa. Men man kan betona detta för elever på högstadiet, att gör man fel så får det långtgående följder för lång tid.

Citat:
Nä det märks!! Att du inte har en aning om vad jag pratar om.

Inte Du heller, tydligtvis.

Citat:
Varför det?
När du bara länkar skit som så ofta inte ens har med det vi pratar om att göra???

Svenskar var under en period i USAs invabdrarhistoria en illa sedd grupp. Fakta! Och har nada med några tyskar att göra.

Under huvuddelen av den tid som migration från Sverige till Amerika var talrik, alltså ungefär från 1840-1914, eller 1939 kanske, så var svenskar en en välsedd grupp i Amerika. Jag har visat Dig länkar till detta.

Citat:
Högerextremt strunt .

Svenska folket är just svenskar pga kultur och inte gener.

Och just nu så växer vår kultur snarare än minskar för att så många säker sig till vår del avvärjdes, att du inte fattar detta får ju faktiskt vara ditt problem.

Det är svenska folkets problem framför allt. Vi som har barn har goda skäl att oroa oss.

Citat:
”Alla vet är fel”

Yeah sure!

Jäpp!

Citat:
Se ovan. Du kan inte svara på detta min högst relevanta fråga, eftersom din ideologi vata har ett svar:
Skjut allt ansvar över mänsklig reproduktion på kvinnor, så män kan få ”bekväma” liv där de kan knulla utan attvehöva skydda sig eller ta hand om den oönskade avkomman som ALLTID blir vid sexuella kontakter.
Allt sånt ska kvinnor tvingas till.

Du vet att det där är trams. Du vet att jag redan har svarat ett flertal gånger.

Citat:
Ahh DÄR kom det!!!!
Precis Uven!
Det är kvinnors ansvar se till att män sköter sin sexualitet .
Aldrig mäns och noooo!
Män kan ju inte kontrollera alls vad deras kuk gör, och de ska KU därför inte alls behöva ta hand om konsekvenserna av sin sexualitet.

Precis!

Allt är kvinnors ansvar.

Förnekar Du att kvinnor har makten att välja bort att ha sex med fel män? Menar Du på allvar att kvinnor bara är offer för omständigheterna? Varför tror Du inte att kvinnor kan hantera sin maktfunktion bättre?

Citat:
Vi har idag minimalt av problem med oönskade barn som ingen vill eller kan ta hand om.
Andra delar av världen (med din politik) har enorma problem med just detta. Barn som far illa m.m
[/quote]

Vi har problem att svenskar föder för få barn och aborterar för många. Basala demografiska fakta.

Citat:
Att vi har så lite av dessa problem, de vi har är mest invandrade sådana, kan du tacka både fri aborträtt samt feminismens krav om att även män ska åläggas ansvar för sin avkomma.

Jag har inga som helst tvivel att vi kan tacka feminismen för många av de invandrade problemen.
Citera
2021-04-01, 14:47
  #7128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
I ett land med Sveriges förutsättningar så saknar i de allra flesta fall något annat motiv, om inte de tidigare legitima undantagen föreligger.

Du menar:

- Vill inte ha barn, avskyr allt vad ungar heter.
- Är inte en person som klarar ta hand om barn.
- Är inte en person som klarar ta hand om barn ensam.
- Har inte bostad, pengar, mentalitet, tid, ork, ordnat liv, hälsa etc etc...

Skulle inte vara "legitima skäl"?

Eller just ja...sånt är ju bara legitimt för män, för kvinnor nääääää.

Kvinnor ska ju TVINGAS.



Citat:
Jag tar som Du vet inte ansvar för hela världen, utan avgränsar mig till Sverige, inom vilkas gränser jag lever och har rösträtt.

Jo tack vi vet.....att du anser att alla nationer bara ska tänka på sig själva och sin jävla "nationalitet"! och skita i helheten, så att absolut ingen tar ansvar för just helheten.

Vårt klimat är på väg att förstöras, så att framtiden riskerar såt där utan möjlighet att odla, bo, leva, dricka rent vatten etc etc.....men när? de tär ju inget viktigt, "svensk nationalitet" däremot mycket viktigare.



Citat:
Olika paragrafer inom lagen om bristande föräldraskap måste så klart ha olika påföljder. Fängelsestraff tänker jag framför allt för föräldrar vars ostraffmyndiga barn begår grova brott.

Jag som har barn vet betydligt mer om föräldraskapets innehåll än Du.


det kan du ju verkligen INTE göra, eftersom du tycks tror att " föräldraskap" = betala underhåll en gång i månaden och skita i resten...för det "fixar nån annan" för det är dens "livsuppgift" att fixa detta åt dig, eftersom du har en kuk i vägen och är en "fel man". medan kvinnor minsann alltid är "rätt kvinna".

Nått sånt eller?

Föräldraskap är:
att i 18 år stå ekonomiskt, juridiskt, praktiskt, mentalt och allra viktigast hysa omsorgsfull kärlek till en skyddslös liten människa.

och nä, detta kan man inte TVINGA andra människor att göra om de inte kan eller vill eller ens äger de förmågor och resurser som krävs. Inte av män och näää Uven , inte heller av kvinnor.


Citat:
Se tidigare svar, för minst sjätte gången.

Se mitt svar att dina svar inte duger, för de är inget svar ens, för 100 gången.

Citat:
Det är inte en så liten summa. Men man kan betona detta för elever på högstadiet, att gör man fel så får det långtgående följder för lång tid.

Det är en fjärt i jämförande vad ett barn kostar i VERKLIGHETEN i 18 år.
Att vara föräldraledig, arbeta deltid för att du måste ta hand om barn etc etc KOSTAR förstår du.

Du kanske ska berätta detta för dina elever....??

När killar gör fel...så kan de betala sig ur detta med en tusenlapp i månaden.
När tjejer gör exakt samma fel så ska de betala rejält mycket mer.

För tjejer ska ju absolut inte!!!! ha samma rättigheter och möjligheter som män, nääää de ska straffas...för att de råkar födas med risken att bli gravida....haha vilken TUR män har, att de föddes med "rätt" underliv, nått sånt eller?

Citat:
Inte Du heller, tydligtvis.

Och där har du kört hela den debatten till botten....
Din teknik...jobbiga frågor du inte har svar på för din ideologi inte håller måttet, bara tramsa på tills ingen längre orkar kräva svar eller ens minns vad som debatterades.

Citat:
Under huvuddelen av den tid som migration från Sverige till Amerika var talrik, alltså ungefär från 1840-1914, eller 1939 kanske, så var svenskar en en välsedd grupp i Amerika. Jag har visat Dig länkar till detta.

Och jag har visat dig länkar på, samt språkligt bevis på att nä det var de alltså inte.



Citat:
Det är svenska folkets problem framför allt. Vi som har barn har goda skäl att oroa oss.

Nej svenska folket har främst problem med sånna idiotier som dig.
som prioriterar helt åt helvete och lever kvar i nån för länge sedan era av total okunnighet och religiöst nonsens föreställningar.

Ja, ni som har barn HAR goda skäl att oroa er för planetens klimat, mänsklighetens långsamma förstörelse av natur och miljö, som beror på ex. överbefolkning och felprioriteringar av din sort ex.

Att Sverige ska gå under som nation eller kultur, är inget problem ens.



Citat:
Jäpp!

Återigen har du dragit debatten till botten.

Homosexuella lever idag i familjer. De har lagligt rätt att både gifta sig och skaffa barn.
De har också i ALLA tider bildat familjer.

Ditt påstående att "riktiga" familjer endast skulle vara heterosexuella eller kärnfamiljer är alltså totalt nonsens.

Citat:
Du vet att det där är trams. Du vet att jag redan har svarat ett flertal gånger.

-Du vill alltså inte tvinga kvinnor att föda barn de inte vill ha? utan hade aborterat om de kunnat?
-Du vill alltså inte heller tvinga samma kvinnor att bli ensam vårdnadshavare om barn de inte vill ha?
i de fall de inte är gifta, eller den äkta maken säger ? är du gravid? näää då skiljer jag mig, så jag slipper barnskriken, jättebekvämt för då tvinga du göra hela jobbet helt gratis...medan jag bara behöver stå en dryg tusenlapp i månaden. Va härligt! som man får man nästan garanterad reproduktion, eftersom kvinnan inte kan slippa undan, utan att behöva byta en enda blöja....
bekvämt staten har ordnat det för oss män.



Citat:
Förnekar Du att kvinnor har makten att välja bort att ha sex med fel män? Menar Du på allvar att kvinnor bara är offer för omständigheterna? Varför tror Du inte att kvinnor kan hantera sin maktfunktion bättre?


Problemet här är väl snarare att DU och din ideologi helt förnekar att män har exakt samma makt, att enkom välja ha sex när de vill ta risken med att få avkomma, ELLER HUR???
Och heller väljer att lägga lagar och regler så att kvinnor ska "åka dit" på alla risker.

Mäns makt att reglera sin sexualitet är en ICKE fråga för din konservativa sort.....
Det är aldrig mäns sexualitet eller sexuella beteende som det ska gnällas på, inte de som ska "TVINGAS" ta ansvar för konsekvenserna, utan enkom ja? Uven, vilket kön lägger du ansvaret på ständigt?


Bestämmer man att nääää det ska inte finnas möjlighet att abortera.....men samtidigt att fäder ska kunna slippa så ja??? vad tror du blir konsekvenserna av det sättet att ordna ett samhälles lagar?
Eller du tror kanske att barn sköter sig själva?


Citat:
Vi har problem att svenskar föder för få barn och aborterar för många. Basala demografiska fakta.

Nej, svenskar föder just nu helt ok antal, något mindre än status Q, vilket gör att vi bidrar till befolkningsminskning, vilket bara är BRA ur klimat och miljöperspektiv.
Svenskar behöva inte bli fler....människor behöver inte bli fler på detta klot, vi behöver bli färre.

Däremot så kan vi ju sprida vårt sätt att tänka, organisera oss, de bra delarna av vår kultur, politik etc etc...till andra.

Citat:
Jag har inga som helst tvivel att vi kan tacka feminismen för många av de invandrade problemen.

de problemen vi har med den delen av den invandrande kulturen stavas patriarkal kultur och machofasoner.

Och ja Uven, take a guess!!!! om man seriöst kan skylla feminismen eller kvinnor för existensen av den typen av kultur och tänk, eller möjligen?! mer din typ av konservatism som alltså jobbar hårt på att bevara just denna skit.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2021-04-01 kl. 14:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in