Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
I ett land med Sveriges förutsättningar så saknar i de allra flesta fall något annat motiv, om inte de tidigare legitima undantagen föreligger.
Du menar:
- Vill inte ha barn, avskyr allt vad ungar heter.
- Är inte en person som klarar ta hand om barn.
- Är inte en person som klarar ta hand om barn ensam.
- Har inte bostad, pengar, mentalitet, tid, ork, ordnat liv, hälsa etc etc...
Skulle inte vara "legitima skäl"?
Eller just ja...sånt är ju bara legitimt för män, för kvinnor nääääää.
Kvinnor ska ju TVINGAS.
Citat:
Jag tar som Du vet inte ansvar för hela världen, utan avgränsar mig till Sverige, inom vilkas gränser jag lever och har rösträtt.
Jo tack vi vet.....att du anser att alla nationer bara ska tänka på sig själva och sin jävla "nationalitet"! och skita i helheten, så att absolut ingen tar ansvar för just helheten.
Vårt klimat är på väg att förstöras, så att framtiden riskerar såt där utan möjlighet att odla, bo, leva, dricka rent vatten etc etc.....men när? de tär ju inget viktigt, "svensk nationalitet" däremot mycket viktigare.
Citat:
Olika paragrafer inom lagen om bristande föräldraskap måste så klart ha olika påföljder. Fängelsestraff tänker jag framför allt för föräldrar vars ostraffmyndiga barn begår grova brott.
Jag som har barn vet betydligt mer om föräldraskapets innehåll än Du.
det kan du ju verkligen INTE göra, eftersom du tycks tror att " föräldraskap" = betala underhåll en gång i månaden och skita i resten...för det "fixar nån annan" för det är dens "livsuppgift" att fixa detta åt dig, eftersom du har en kuk i vägen och är en "fel man". medan kvinnor minsann alltid är "rätt kvinna".
Nått sånt eller?
Föräldraskap är:
att i 18 år stå ekonomiskt, juridiskt, praktiskt, mentalt och allra viktigast hysa omsorgsfull kärlek till en skyddslös liten människa.
och nä, detta kan man inte TVINGA andra människor att göra om de inte kan eller vill eller ens äger de förmågor och resurser som krävs. Inte av män och näää Uven , inte heller av kvinnor.
Citat:
Se tidigare svar, för minst sjätte gången.
Se mitt svar att dina svar inte duger, för de är inget svar ens, för 100 gången.
Citat:
Det är inte en så liten summa. Men man kan betona detta för elever på högstadiet, att gör man fel så får det långtgående följder för lång tid.
Det är en fjärt i jämförande vad ett barn kostar i VERKLIGHETEN i 18 år.
Att vara föräldraledig, arbeta deltid för att du måste ta hand om barn etc etc KOSTAR förstår du.
Du kanske ska berätta detta för dina elever....??
När killar gör fel...så kan de betala sig ur detta med en tusenlapp i månaden.
När tjejer gör exakt samma fel så ska de betala rejält mycket mer.
För tjejer ska ju absolut inte!!!! ha samma rättigheter och möjligheter som män, nääää de ska straffas...för att de råkar födas med risken att bli gravida....haha vilken TUR män har, att de föddes med "rätt" underliv, nått sånt eller?
Citat:
Inte Du heller, tydligtvis.
Och där har du kört hela den debatten till botten....
Din teknik...jobbiga frågor du inte har svar på för din ideologi inte håller måttet, bara tramsa på tills ingen längre orkar kräva svar eller ens minns vad som debatterades.
Citat:
Under huvuddelen av den tid som migration från Sverige till Amerika var talrik, alltså ungefär från 1840-1914, eller 1939 kanske, så var svenskar en en välsedd grupp i Amerika. Jag har visat Dig länkar till detta.
Och jag har visat dig länkar på, samt språkligt bevis på att nä det var de alltså inte.
Citat:
Det är svenska folkets problem framför allt. Vi som har barn har goda skäl att oroa oss.
Nej svenska folket har främst problem med sånna idiotier som dig.
som prioriterar helt åt helvete och lever kvar i nån för länge sedan era av total okunnighet och religiöst nonsens föreställningar.
Ja, ni som har barn HAR goda skäl att oroa er för planetens klimat, mänsklighetens långsamma förstörelse av natur och miljö, som beror på ex. överbefolkning och felprioriteringar av din sort ex.
Att Sverige ska gå under som nation eller kultur, är inget problem ens.
Citat:
Jäpp!
Återigen har du dragit debatten till botten.
Homosexuella lever idag i familjer. De har lagligt rätt att både gifta sig och skaffa barn.
De har också i ALLA tider bildat familjer.
Ditt påstående att "riktiga" familjer endast skulle vara heterosexuella eller kärnfamiljer är alltså totalt nonsens.
Citat:
Du vet att det där är trams. Du vet att jag redan har svarat ett flertal gånger.
-Du vill alltså inte tvinga kvinnor att föda barn de inte vill ha? utan hade aborterat om de kunnat?
-Du vill alltså inte heller tvinga samma kvinnor att bli ensam vårdnadshavare om barn de inte vill ha?
i de fall de inte är gifta, eller den äkta maken säger ? är du gravid? näää då skiljer jag mig, så jag slipper barnskriken, jättebekvämt för då tvinga du göra hela jobbet helt gratis...medan jag bara behöver stå en dryg tusenlapp i månaden. Va härligt! som man får man nästan garanterad reproduktion, eftersom kvinnan inte kan slippa undan, utan att behöva byta en enda blöja....
Så
bekvämt staten har ordnat det för oss män.
Citat:
Förnekar Du att kvinnor har makten att välja bort att ha sex med fel män? Menar Du på allvar att kvinnor bara är offer för omständigheterna? Varför tror Du inte att kvinnor kan hantera sin maktfunktion bättre?
Problemet här är väl snarare att DU och din ideologi helt förnekar att män har exakt samma makt, att enkom välja ha sex när de vill ta risken med att få avkomma, ELLER HUR???
Och heller väljer att lägga lagar och regler så att kvinnor ska "åka dit" på alla risker.
Mäns makt att reglera sin sexualitet är en ICKE fråga för din konservativa sort.....
Det är aldrig mäns sexualitet eller sexuella beteende som det ska gnällas på, inte de som ska "TVINGAS" ta ansvar för konsekvenserna, utan enkom ja? Uven, vilket kön lägger du ansvaret på ständigt?
Bestämmer man att nääää det ska inte finnas möjlighet att abortera.....men samtidigt att fäder ska kunna slippa så ja??? vad tror du blir konsekvenserna av det sättet att ordna ett samhälles lagar?
Eller du tror kanske att barn sköter sig själva?
Citat:
Vi har problem att svenskar föder för få barn och aborterar för många. Basala demografiska fakta.
Nej, svenskar föder just nu helt ok antal, något mindre än status Q, vilket gör att vi bidrar till befolkningsminskning, vilket bara är BRA ur klimat och miljöperspektiv.
Svenskar behöva inte bli fler....människor behöver inte bli fler på detta klot, vi behöver bli färre.
Däremot så kan vi ju sprida vårt sätt att tänka, organisera oss, de bra delarna av vår kultur, politik etc etc...till andra.
Citat:
Jag har inga som helst tvivel att vi kan tacka feminismen för många av de invandrade problemen.
de problemen vi har med den delen av den invandrande kulturen stavas patriarkal kultur och machofasoner.
Och ja Uven, take a guess!!!! om man seriöst kan skylla feminismen eller kvinnor för existensen av den typen av kultur och tänk, eller möjligen?! mer din typ av konservatism som alltså jobbar hårt på att bevara just denna skit.