Etnicitet betyder både härkomst som i genetik samt härkomst i kultur.
I min värld är det fullständigt skitsamma om en svensk har brun hud, då svenskheten sitter i skallen och har med tillhörighet, erfarenhet, identifikation och kulturella värderingar etc att göra.
Andra kan ju fixera sig på hudfärg, ögonfärg samt grad av råttfärgat hår etc.
men enligt mig har dessa genetiska företeelser ingen större betydelse.
ok jag kollade din länk..var står det du påstår?
Citera tack.
vi har garanterat debatterat mest ja. Men! sorry uven det gör inte att dina argument för abortförbud
blir speciellt mer genomtänkt.
Dina argument för abortförbud är kort och gott inte speciellt goda, de är också väldigt enkla att skjuta sönder.
För fakta kvarstår:
-Ingen nation mår bra av att där föds massa barn som ingen kan ta hand om på det sätt barn kräver att tas om hand. Inhemsk adoption räcker i regel inte, det har aldrig räckt i de länder som haft abortförbud genom tiderna utan man har tvingats ta till allehanda barnhem, otäcka inrättningar som ex. Tuam
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/massgrav-funnen-vid-katolskt-barnhem
eller de svenska barnhem vi själva haft exempel på.
Vad i din idealvärld skulle förhindra nya företeelser av denna sort?
och säg nu inte preventivmedel eller avhållsamhet för det är ett löjliga argument. Avhållsamhet funkar inte och preventivmedel har vi haft nära hela vår historia i olika former, de kommer alltid med en viss risk.
-Sen har du det förtryck som kvinnor utsätts för via ditt abortförbud. Plötsligt är sexualitet för kvinnor en fråga om liv och död, ska jag få leva mitt liv som jag vill eller ska jag inte.
Den ångest, desperation och ibland livsfarliga åtgärder som massa kvinnor, ofta unga ska tvingas genomlida bara för att hottentottar av din sort existerar med sina fjantiga moralpredikningar.
Alltså varken kvinnor, dessa födda oönskade barn eller män skulle må bra av detta.
Sen har vi överbefolkningen....ett argument du verkligen inte har speciellt bra argument för.
En värld utan aborträtt...och kurvorna för världens mänskliga befolkning skulle stiga rätt dramatiskt.
varför i helvete vi ska bida till detta med x tusen svenska barn extra per år, som ingen dessutom vill ha, fattar jag inte värdet i, när världen kryllar av barn som far illa.
varför bidra till att göra välden ännu lite sämre för barn?
Sen har vi det "mänskliga värdet" eller ditt heliga "unika DNA" som jag är innerligt utled att diskutera och har gjort tillräcklig. Fakta är fortsatt den att en människa i realiteten inte är en människa förrän man faktiskt är det. Punkt. Att betrakta en klunga celler på 1,5 cm som "människa" med rättigheter som ska övergå andra kännande tänkande människor, är bara så dumt och fjompigt så hälften vore nog.
Unikt DNA finns överallt, och det mänskliga är verkligen inte speciellt unikt.
Sen har vi ditt heliga "konceptionsögonblick" som kanske är det lättaste att skjuta i sank. Då många av dina preventivmedel som sagt riktar in sig på att förhindra graviditet EFTER konceptionsögonblicket. och kvinnor dagligen via mens utsöndrar befruktade ägg.
som någon skrev i tråden, var är alla begravningar för dessa "heliga" konceptionsögonblick?
om nu detta "liv" är så "mänskligt" och oändligt ovärderligt så de ska ha företräde över allt annat...
vad gör din sort åt alla dessa förlorade ägg med sina "unika DNA" etc etc i det oändliga.
Det ryker säkert x miljoner varje år . Skynda, skynda uven!!! Förbjud kvinnor nått mer nu....vad med att förbjuda dem ha mens? STARFF! för alla kvinnor som har oskyddad sex och får mens 2 veckor efter de har nyss mördat ett unikt "DNA! De borde väl straffas på nått sätt uven?
Kom igen nu, nån trevligt tvångsåtgärd kan du väl hitta på så att kvinnor fan inte ska kunna andas ens?
Fatta att dina argument för länge sen är sönderskjutna.
och du kommer inte kunna svara på dessa nu heller, så du behöver inte svara, samma undvikande ramsor igen kring "plikt" och "kvinnor ska ta konsekvenserna" bla bla.
nej ingen kivnna kan tvinga en far som inte vill bli aktiv far att ta dessa 18 år av praktiskt arbete med sina barn. Enda han tvingas till är underhåll och vara far på pappret.
Så? hon blir med barn...lagen säger...STRAFF! för mannen denna gång. och ungen langas över direkt efter födseln till käre pappsen.....vassegod! nu kan han ta "konsekvenserna" av sitt beteende.
om detta sceanario är så fulltständigt självklart utsätta kvinnor för enligt dig, i vissa fall tonåringar, varför inte män/ tonårskillar?
DEN har du aldrig svarat på.
Precis....tvinga fäderna om nu alla dessa befuktade ägg är så värdefulla.
Kvinnor kan lämna in alla sina menskydd...går säkert rädda några tusen befruktade ägg, få att växa i nått akvarium nånstans och sen voilá levereras till faderns dörr.
DÅ räddar vi massor av "unikt DNA" och sabbar livet för tonvis av män.
Är väl toppen uven! Tänk på alla människor du lyckas sabba livet för.
Härliga konservativa tider!