Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Nej, påtvingade graviditer är något helt annat. Det betyder att man tvingar kvinnor att bli gravida. Det är inte alls det handlar om här, utan att man får liv att fullfölja de graviditeter som uppstått genom samtyckande sex av myndiga människor.
Du är fan så enfaldigt tradig!!
Att ha sex, innebär en risk för reproduktion, och ska det vara rättvist och man envisas som du med att mänskliga befruktade äggceller PROMPT!! ska bli till barn även om ingen av föräldrarna vill, eller samhället inte har plats för dem eller planeten fan går under om man ska tvångsutveckla alla befruktningar, så får de tjut fan vara lite rättvisa att BÅDA parter ska "åka dit" för riskerna och inte bara en, som du vill.
Alternativet är ju annars att man accepterar att alla befruktningar inte utvecklas , utan bara de där det finns en vettig kontext, som ex. nu villiga föräldrar.
Så...Take your pick!
Citat:
Tvärtom! Jag har sedan länge redovisat mitt förslag till Lag om bristande föräldraskap. Till detta vill jag foga ett nationellt DNA-register, främst för att underlätta att spåra upp kriminella, men även för att lätta kunna fastställa faderskap.
En fjantig lag....som idag skull drabba en stor majoritet av alla vuxna män. Eftersom de flesta män (som kvinnor) idag har sexuella relationer utan att ha stabila förhållanden.
Ska du sätta in alla människor som har sex, i fängelse?
Och!! berätta igen tack HUR det hjälper ett barns trygghet och behov av omvårdnad och kärlek och vettiga resurser, att farsan får sitta i några månader i fängelse?
Citat:
Jag förstår att detta är svårt för Dig att ta in, ty Du lever nog i den identitetspolitiska bubblan, men läs nu detta noga, och dra korrekt slutsatser: Homosexuella kan omöjligen fortplanta sig med varandra. Av det följer att en homosexuell relation omöjligen kan betraktas som identisk med en heterosexuell relation, som alltid är potentiellt fruktsam. Detta är inte en konservativ åsikt, utan ett naturvetenskapligt faktum.
Det spelar ingen roll att folk inte fortplantar sig med varandra....har aldrig för den delen varit nån avgörande faktor för ombesörjandes av barn.
Då får du berätta igen....du ska alltså sätta människor i fängelse om de har sex utanför en fast "stabil" relation, och detta inbillar du dig ska avhjälpa mot mänskligt sexuell drift?
Urtsäkta men....ehh??? inbillar du dig verkligen att den typen av lag NÅNSIN! har hjälp mot mänsklig sexdrift?
Så jag frågar ingen...HUR ska du förmå män at inte ha sex utanför stabila relationer?
Hur du ska tvinga kvinnor vet vi ju redan, du ska straffa dem med att de ska tvingas bära alla risker....
Citat:
Förmåga till utantillärning var synnerligen betydelsefull i en tid när skrivdon mm var tämligen dyrbart och hand- och uppslagsböcker ännu bara var i början av sin utveckling och distribution. Det borde vara större fokus även i vår tid på denna förmåga.
Enligt vad jag länkade tidigare, så var det främst språkaspekten som vara avgörande. Amerikanerna har även haft nedsättande uttryck, som jag av pietetsskäl utelämnar här, om irländare, polacker, italienare, kineser...
Ursäkta men att rabbla psalmer utantill eller bibelcitat är INTE utbildning.
Citat:
Fast det har ju inte tyskar tyckt - vilket jag visade. Fast jag tror att både tyskar och amerikaner är beredda att göra ett undantag för Dig. Jär det helt säkert.
Och här undvek du ämnet igen....
Citat:
Ja, och det borde Du också prova. Idag har vi de avgörande negativa konsekvenserna att vi saknar etisk försvarbara principer angående aborter och att vi aborterar bort vårt eget folk.
Vi pratar om skillnaden mellan att ex ta ut 29% av föräldraledigheten eller 50%.
Nej, idag har vi extremt goda konsekvenser av fri abortlag. Inga barn behöver födas in i misär.
Sverige är ett av de tryggaste länderna för barn, som finns.
Inga kvinnor behöver offra sin sexualitet, på nån "nationalismens altare" utan har fått makt och möjligheter att skapa så värdiga liv för sig själva och ev. barn i sitt liv som möjligt.
Citat:
Hade de varit "riktiga" familjer, så hade man inte behövt ha tilläggsbeskrivningar såsom adoptivfamilj, regnbågsfamilj osv. Alla, utom möjligen Du, vet innerst inne att det förhåller sig som jag framhåller, men av missriktad välvilja vill man dölja detta. Ja, det är bättre att berätta för barnen. Jag har aldrig påstått att det är något gravt fel på dessa moderna familjebildningar, så att de t ex skulle förbjudas, men vi kan inte i alla delar likställa dem med den föredragna kärnfamiljslösningen, eftersom de inte är i alla delar lika. Varför vill Du ljuga om detta för barnen?
De ÄR RIKTIGA FAMILJER!
Familj betecknar en mänsklig relation, och inte en enda variant av mänsklig relation som just du och din sjuka ideologi råkar digga.
Duger inte, du får nog allt tänka vidare i hur du ska förhindra män från att ha sex utanför stabila relationer....
Citat:
Man skapar stabilitet genom att ordna lagar, samhällsmoral och undervisning så att goda normer förmedlas och genom att tillhandahålla incitament för att agera på ett önskvärt sätt.
Precis....och dessa lagar/ normer är ex.
- Fri aborträtt.
- Jämställdhet.
- möjligheter och rättigheter för BÅDA könen, inte bara för ett.