Citat:
Ursprungligen postat av
flashpoff
Är det så jäkla viktigt att man inte får sova och äta ordentligt, är det ett vanligt scenario i verkligheten? Varför inte sova och äta liiite mer så de presterar på topp. Är samma i de utländska versionerna.
Sen den i UK senast säsong har jag för mig någon blev godkänd under förhöret när han erkände eftersom allt var avslöjat redan. Ett sätt att rädda sitt liv sa de då. Nu har jag för mig i svenska versionen att en av dem åkte ut efter att ha snackat, när den hörde att förhörsledarna redan fått reda på allt.
Nej, i den svenska versionen var det bara en som berättade allt, han åkte ut.
Får du inte sömn så slutar kroppen fungera, får du inte mat slutar musklerna funka, hjärnan blir slöare, du gör fler misstag. Så ja, om du förväntas vara elitsoldat så kan du i många lägen hamna med lite mat, antingen på spaningsuppdrag eller om du ska förhöras.
Pröva och klara dig utan mat ett par dagar, och ändå fungera normalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
skeletonapocalypse
Jag visste att Thomas var inte ge upp! Det var också söt att se Pam gråter. Instruktörerna är inte så känslolös.
Men hur van vet de att hur mycket de kan tortera någon? Om jag var kvar i ett rum med de högfrekventa ljud jag skulle definitivt hamna med permanenta skador.
Erfarenhet, psykologer som deltar etc. Tänk på det är deras jobb, och det är ju inte bara i övningen de har observerat - utan det är ju även alla övningar innan som avgör vad de tror att deltagarna klarar. Men visst finns det alltid en liten chans att någon flippar. Det vet man aldrig innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
peterZiipen
Fundering kring avsnitt 2:
Två av deltagarna är boxare, dock fick vi aldrig se när någon av dem fightades i boxningsringen. Sauk sa ju "enbart Madde fick inte boxas". Någon som har en teori kring varför deras fight inte visades? "
De sa ju det tydligt i avsnittet. De tycker Madde fejkar med sin skada, så när det är något hon riskerar prestera dåligt på - då fejkar hon skada. När hon kan prestera bra - då har hon ingen skada. Då testar man att göra henne frusterad genom att inte låta henne tävla i något hon hade kunnat vara bäst på.