2022-03-04, 00:06
Medlem
Enmansdemos avatar
Jaha jag sitter och skriver innan skiten var slut, han blev alltså hemskickad! som den första deltagaren i seriens historia! ridå!
Projicerade & kallade instruktörerna för jävla apor Nej ut! SD borde använda sig av den där sekvensen som slogan
Han har gjort fin fin reklam för orten inför valet om vad det kan innebära att vara en invandrar-förebild i Malmö.
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-03-04 kl. 00:29.
Citera
2022-03-04, 00:13
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Nej, jag tror du missförstår övningen. Naturligtvis hade instruktören kunnat få upp judinnan om han hade velat. Eftersom hon inte hade någon partner så fick han rycka in, men han kan ju inte hjälpa henne som en SOG utan hon ska ju klara sig av egen kapacitet och med hjälp som motsvarar en rekryt.

Karim hade aldrig kritiserats om han stannat vid nr 18. Han kunde peppat henne att fortsätta eller lugnat henne om de valde att stanna, egenskaper man förväntar sig av tex en läkare. Det fanns dock inte i hans sinnesvärld.

PS:
Tre år i IDF, haha, vilket skämt. Fuskade vid ålning och fuskade vid fall från helikoptern. Snackade massa skit om hur tuff och kompetent och vilken mental styrka hon besatt och blev ett vrak trots att hon hade instruktören med sig.

Transa, spännblatte, judinna ut. Gissar att kvinnan med reumatism och bögen ryker nästa avsnitt.

Det har du rätt i. Nu fattar jag just det förhållandet.
Han kunde ju inte spela lagkamrat på samma sätt som de andra hade press på sig att göra.
Citera
2022-03-04, 01:41
Medlem
Drozds avatar
Antar att man plockar in så många kandidater som möjligt som man gissar att de - trots om de uppfyller de fysiska kraven - ska avbryta på ett teatraliskt vis. Det blir bättre TV-drama så.

Har alltid undrat varför vissa utsätter sig för sådana umbäranden och slik förnedring bara för att få synas.
Citera
2022-03-04, 06:43
Medlem
Det primära syftet med en övning som denna är inte att komma upp för berget snabbast. Det handlar om att arbeta som ett par och lösa det som ett par. Han misslyckades totalt på den punkten. Sitter man på berget med en stridspartner får man använda huvudet, för att lösa problemet.
Kanske vänta på nästa par och vara 3 som hjälper henne upp. Han testade inga alternativa lösningar.
Hans ursäkter gjorde beslutet enkelt för instruktörerna vid förhöret. Först skrubbsår, sedan i förhöret plötsligt ryggont.

En grundförutsättning i detta program, ingen är tvingad att vara med. Vill man lämna får man omedelbart göra det. Lämna armbindeln så är det omedelbart slut. No18 lämnade inte in armbindeln och är kvar, den andra tjejen lämnade in den.
Citera
2022-03-04, 07:28
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag tror inte ens rätt etnicitet hade hjälpt. De skiter i sina egna också. Ingen normal akademiker använder "fucking" i sitt vokabulär.

Kenya-flickan verkar väl ha en skaplig attityd även om ödmjukheten känns konstlad. Jag reagerade dock på att hon kom hit själv som barn och lämnade pappa och mamma kvar i Kenya. Que? Varför kom hon hit för? Ska inte ett barn vara med sina föräldrar?

Lägret i Dadaab i Kenya var för bara barn tidigare. Gissar att hon kom den vägen.

Nuförtiden är det knappt några barn i lägret bara vuxna.
Citera
2022-03-04, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohammedpolis
Hoppas Karim blir av med sin läkarlegitimation

Tänkte direkt att han vill man ju inte bli opererad av. Det är verkligen lägga sitt liv i hans hände. Nä usch. Här såg man tydligt hur han resonerar. Hemskt beteende
Citera
2022-03-04, 08:02
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Finns ju dom som vart med om krig som säger att vara med i dokusåpor är värre än krig. Var väl Gurkan som jämförde Expedition Robinson med kriget i Jugoslaven?

”Robinson är värre än krig”

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-varre-an-krig
Jag är medveten om att inlägget är gammalt, men jag vill ändå påpeka att Gurkan Gasi var SJU ÅR när han lämnade Kosovo.

Han stred alltså inte, utan var snarare en ompysslad och omhuldad liten grabb. Inte inringad i Stalingrad utan mat eller ammunition.
Hans jämförelser är därmed helt betydelselösa.
Citera
2022-03-04, 08:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Det primära syftet med en övning som denna är inte att komma upp för berget snabbast. Det handlar om att arbeta som ett par och lösa det som ett par. Han misslyckades totalt på den punkten. Sitter man på berget med en stridspartner får man använda huvudet, för att lösa problemet.
Kanske vänta på nästa par och vara 3 som hjälper henne upp. Han testade inga alternativa lösningar.
Hans ursäkter gjorde beslutet enkelt för instruktörerna vid förhöret. Först skrubbsår, sedan i förhöret plötsligt ryggont.

En grundförutsättning i detta program, ingen är tvingad att vara med. Vill man lämna får man omedelbart göra det. Lämna armbindeln så är det omedelbart slut. No18 lämnade inte in armbindeln och är kvar, den andra tjejen lämnade in den.

"Hon blev en börda". Vilket jävla praktsvin. Bra för hans familj, vänner, kollegor, patienter att få en heads up på vad han gör med en börda.

Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Lägret i Dadaab i Kenya var för bara barn tidigare. Gissar att hon kom den vägen.

Nuförtiden är det knappt några barn i lägret bara vuxna.

Varför satt hon i läger om hon hade kontakt med sina föräldrar? Varför såg man inte till att familjen fick enas i Kenya igen? Hon verkar inte vara en probleminvandrare så det är ingen sådan diskussion jag vill dra igång, men hur kan det vara humanitärt att separera barn från sina föräldrar? Den som tror att materiell hög standard är viktigare än familjeband för barn misstar sig. Kanske är hennes rädslor, dåliga självförtroende och känsla av att hon inte får misslyckas inte konstlad ändå? Kanske finns det djupa ärr av att separerats från sin familj?

Citat:
Ursprungligen postat av Kattenfinussnusar
Tänkte direkt att han vill man ju inte bli opererad av. Det är verkligen lägga sitt liv i hans hände. Nä usch. Här såg man tydligt hur han resonerar. Hemskt beteende

Det intressanta var ju att när det var medflyt så spelade han duktig och berömde sig själv på axeln och pratade om gettot och dåliga förebilder och när han möter konsekvenser av sitt handlande så var det fucking det ena och fucking det andra och skylla på nr 18 och skylla på instruktörerna. Exakt noll självinsikt. De är tamejfan likadana allesammans. Nä, säger vissa, det finns bra invandrare. Jaha, här har vi alltså en läkare. Vilket jävla skämt.

https://lakartidningen.se/aktuellt/m...or-st-lakaren/
Citat:
Vad var jobbigast under inspelningen?

– Att det inte bara handlade om vem som var starkast fysiskt och psykiskt, utan också om vem som gör bäst tv-program. Det var väldigt mycket fokus på det, det blev jag förvånad över. Jag har varit nervös inför klippningen av programmet – man vet inte hur man kommer att framställas.
Citera
2022-03-04, 09:01
Medlem
"– Att det inte bara handlade om vem som var starkast fysiskt och psykiskt, utan också om vem som gör bäst tv-program. "

Nja, visst kan man framställa personer olika i klippningen, välja vad man visar och ej. Men han var ensam om att lämna sin stridspartner på berget. Han kom bevisligen med dåliga ursäkter till varför han misslyckades med att lösa uppdraget. Skulle man ignorera det totalt eller?

Det hela går ut på att försöka lösa uppgifterna, i den övning han åkte ut på gällde det att samarbeta så båda kom upp, inte att vara snabbast upp.
Citera
2022-03-04, 09:29
Medlem
Bajenjeppes avatar
Har fått en sån extrem respekt för läkare som opererat mig vid diverse tillfällen av olika anledningar. Har känt mig jäkligt trygg i efterhand och uppskattat den kompetens som finns om man nu råkar ut för något skit. Den här Karim har dock gjort mig jävligt osäker. Fy fan om man råkar ut för att lägga sitt liv i hans händer på operationsbordet. Bara det att en kirurg använder ordet ”fucking” visar ju vilket jävla stolpskott personen är.
Citera
2022-03-04, 09:30
Medlem
Var finns denna klättervägg? Är denna led oppsatt hela tiden? Eller var säkringslinan oppsatt tillfälligt för detta uppdraget. Skulle vilja prova själv
Citera
2022-03-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen
Var finns denna klättervägg? Är denna led oppsatt hela tiden? Eller var säkringslinan oppsatt tillfälligt för detta uppdraget. Skulle vilja prova själv

Ja den är permanent. Det är Skuleberget i Höga kusten, ca 50 km norr om Härnösand bredvid E4. Sök på Skuleberget via ferrata så hittar du företaget som sköter anläggningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in