Citat:
Ursprungligen postat av
Fenlbutazon
Alltså har vi sett samma program?
Jag tycker den svenska klart är sämst. De håller sig på samma ställe hela tiden och springer runt, runt eller står/går/springer på uppsamlingsplatsen. Den brittiska ska de simma mellan vakar, de är uppe i Anderna bara det är rätt påfrestande. Svenska har på tok för mycket halvkända människor medan britterna har privatpersoner.
Förstår inte heller att du anser att den danska är mindre fysisk. Jag upplever den avsevärt tuffare fysiskt både i att tillrygga sig sträckor, åka på stryk och bära saker. Alla vattenmomenten tycker jag också bättre om där. Kolla på hur blåslagna rekryterna är. Gillar också hur instruktörerna berättar på tittarna varför saker är viktiga.
Den svenska hade kunnat bli bra om de bara vågade ha en målgrupp. Nu ska det vara för alla och blir ganska dåligt.
I korthet, kan man väl sammanfatta det med att UK har störst budget och SE minst. Det är antagligen därför engelsmännen skjutsas runt (till udda/balla moment) medan svenskarna får knata runt med ryggsäck i ett mycket mindre område.
Själv föredrar jag DK-versionen, mest pga instruktörernas attityd. I UK är de skrikiga på ett poserande sätt (som Gordon Ramsay). Sverigeinstruktörerna är bara kyliga och proffsiga. De danska jägarna däremot är humoristiskt elaka på ett utstuderat sätt, riktig mobbarstil
Dock var det tydligt att VIP-versionen av DK var mycket mesigare. Jag hoppas att det kommer en ny säsong med vanliga snubbar.