2021-03-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Den ene såg ut och lät som Tage Åström, fd kriminalkommissarie.

Tänkte också att de va Tage under masken, han ställer nog mer än gärna upp ett sånt gig!
Citera
2021-03-15, 19:58
Medlem
peterZiipens avatar
Fundering kring avsnitt 2:
Två av deltagarna är boxare, dock fick vi aldrig se när någon av dem fightades i boxningsringen. Sauk sa ju "enbart Madde fick inte boxas". Någon som har en teori kring varför deras fight inte visades? "
Citera
2021-03-15, 23:41
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Två av deltagarna är boxare, dock fick vi aldrig se när någon av dem fightades i boxningsringen. Sauk sa ju "enbart Madde fick inte boxas". Någon som har en teori kring varför deras fight inte visades? "
Hon hade slaktat övriga från de svaga könet.
Citera
2021-03-16, 19:20
Medlem
Är det så jäkla viktigt att man inte får sova och äta ordentligt, är det ett vanligt scenario i verkligheten? Varför inte sova och äta liiite mer så de presterar på topp. Är samma i de utländska versionerna.

Sen den i UK senast säsong har jag för mig någon blev godkänd under förhöret när han erkände eftersom allt var avslöjat redan. Ett sätt att rädda sitt liv sa de då. Nu har jag för mig i svenska versionen att en av dem åkte ut efter att ha snackat, när den hörde att förhörsledarna redan fått reda på allt.
Citera
2021-03-16, 20:25
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Den ene såg ut och lät som Tage Åström, fd kriminalkommissarie.
Exakt vad jag tänkte. Minns Tage från "Breaking news" och när han fick köra flanellografen så ställde han sig på "tå" eller hur man ska förklara det. https://youtu.be/71V1DGBhEUY?t=107

Så nog är det han som döljer sig bakom luvan
Citera
2021-03-16, 21:05
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashpoff
Är det så jäkla viktigt att man inte får sova och äta ordentligt, är det ett vanligt scenario i verkligheten? Varför inte sova och äta liiite mer så de presterar på topp. Är samma i de utländska versionerna.

Sen den i UK senast säsong har jag för mig någon blev godkänd under förhöret när han erkände eftersom allt var avslöjat redan. Ett sätt att rädda sitt liv sa de då. Nu har jag för mig i svenska versionen att en av dem åkte ut efter att ha snackat, när den hörde att förhörsledarna redan fått reda på allt.
Det är precis så det är i verkligheten. Det är för hur de vill se hur du agerar och presterar under stress, press, med minsta möjliga energiintag och utan bekvämligheter. Om man har en fasad så tenderar den att rämna ganska fort med dom förutsättningarna. Man vill se att man klarar att lösa olika uppgifter, men att man samtidigt jobbar ihop som en grupp där man stöttar varandra.

Fältveckorna eller om man gör värnplikt där man ligger i fält mycket, är tunga och påfrestande för många. Tänk dig att inte ha tillgång till el, rinnande vatten, du får bajsa i en grop eller om du har tur i en latrin, bo i tält där man måste elda på kvällar och nätter för att hålla värmen, du marscherar, är på skjutbanan, övar och har postering nattetid. Ingen telefon, social medier och är allmänt avskärmad från vad som händer i världen.

Nu hade jag inte den typen av tjänst så jag hade väldigt lite fältövningar, men när vi hade det så var det inte min favorit. Nu låg jag förvisso i skarp räddningstjänst och de Fältveckorna vi hade när vi låg i tjänst så bodde vi i baracker med alla bekvämligheter och restaurangkäk. Det är ju inte kanonbra och ha en räddningstjänst som inte har fått mat och noll energi om det går åt skogen.

Men de som ligger på jägarförband tex har sjukt mycket fältveckor och hela deras värnplikt ser mer eller mindre ut som i programmet. De är tuffa killar och tjejer som fixar det.
Senast redigerad av miss-fire 2021-03-16 kl. 21:10.
Citera
2021-03-17, 07:43
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Har man aldrig genomfört militära prestationsövningar, fångförhörsövningar, repelleringsövningar, varit borta ifrån familj under tunga övningar, haft konstant sömnbrist under veckor, dåligt med mat under veckor, burit tungt till fots, jagad av helikoptrar, militärpolis med hundar, osv, osv så skriver man som dig.

Efter att vår prestationsövning på Karlberg under 9 dygn varav det sista dygnet var i en kall källare med psykedelisk musik, huva och handfängsel(fångmoment med förhörsledare ifrån tolkskolan)så är man djävligt lycklig när man klarat det.
Djävligt glad!
Du verkar missat en rätt viktigt grej - detta var en TV-show, en såpa, en tävling utan vinstpengar. En tävling som mest går ut på att få bekräftelse av machomän på att man också duger som machoman.
Citera
2021-03-17, 08:57
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Du verkar missat en rätt viktigt grej - detta var en TV-show, en såpa, en tävling utan vinstpengar. En tävling som mest går ut på att få bekräftelse av machomän på att man också duger som machoman.

Absolut och helt korrekt!
Frågan var dock ställd såsom följande, ”varför var de så djävla glada?”.
Då är mitt svar högst relevant, de har pressat sig hårt och klarat av uppgiften under givna förutsättningar och då blir man djävligt glad.
Dessa deltagare skall ha all respekt för vad de genomförde.
Jag skulle vilja se exempelvis hur många som vågar repellera med ansiktet nedåt gåendes utmed husväggen/tornväggen, bara det är en stor mental ansträngning.
Joooo, de hade all rätt att vara glada och stolta över sin insats.
Det är väl 1 på 1000 i dagens Sverige som skulle klara av vad de gjorde.
Citera
2021-03-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Man kan ju fråga sig varför de blev så glada eftersom de inte vann en enda krona vad jag förstår. bara nån fånig bekräftelse från hårdingofficerarna

Helt ärligt missar du poängen. jag pluggade till en utbildning som är 5,5, och jävlar vad jag fick kämpa för och ta mig hela vägen. Det kom allt en tår vid examen.

Att av stolthet efter en helvetesvecka av prövningar äntligen få släppa ut stolthet, trötthet, hunger etc - den stoltheten är nog som drivkraft.
Citera
2021-03-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Dom har det i sig redan. Behövs knappast bevisas i denna serie då den utgår från att hitta deltagarnas svaga resp starka sidor.

Hade blivit skott på öppet mål.
Citera
2021-03-17, 15:36
Medlem
Jag visste att Thomas var inte ge upp! Det var också söt att se Pam gråter. Instruktörerna är inte så känslolös.

Men hur van vet de att hur mycket de kan tortera någon? Om jag var kvar i ett rum med de högfrekventa ljud jag skulle definitivt hamna med permanenta skador.
Citera
2021-03-21, 15:10
Medlem
Är Slam singel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här