Citat:
Och hur löser de fallen med första gångskriminella?
Jag har en bättre lösning, ge vuxna människor egenbestämnande över sina egna liv istället. Vansinnigt mycket bättre än ditt straffande ochbegränsande trams.
Citat:
Barnen är i första hand föräldrarnas ansvar - inte det allmänna. Det är föräldrarna som skall sörja för barnens materiella och andliga trygghet.
Barn är nästa generation så de är definitivt samhällets ansvar.
Är vansinnigt lägga deras trygghet och därmed samhällets i stort framtida trygghet enkom i händerna på 2 människor, och speciellt så! Om dessa dessutom är tvingade mot sitt bättre vetande.
Citat:
Verkligen? Ge mig källa på det tack.
Så klart det har. Men, vilka som utgör dessa grupper så måste de hållas efter om samhället skall fungera. Emellertid kan vi se betydande skillnader mellan olika etniska grupper, även när dessa befinner sig på samma socioekonomiska nivå. Det är också ett drag som återkommer i flera länder.
Citat:
Jag kräver av andra det jag kräver av mig själv - hålla sexualiteten inom en fast relation och ta ansvar för de barn som detta kan ge upphov till.
BS!
Du kräver inte alls samma för män som du kräver av kvinnor.
Men? Du kanske är kvinna?
Citat:
En idiotisk fråga. Jag har redovisat mina bevekelsegrunder och mina förslag på att förbättra barn situation i Sverige. Jag har också förklarat att mitt ansvar inte är hela världen.
Nej Uven, en VÄLDIGT! rimlig fråga som du bara vägrar svara på.
Sverige har inte någon hög invandring just nu.
Oavsetts vad din lilla högersite artikel försöker få det till.
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/halvarsstatistik-invandring-och-utvandring/invandring-forsta-halvaret-2020-preliminar-statistik/
Citat:
Det gör det fortfarande inte till Sveriges ansvar. Här bör man sätta sig in i hur Syriens demografi har utvecklats under decennierna. Den demografiska ökningen är avgörande för att förstå orsakerna till kriget, de stora flyktingströmmarna och varför det är så komplicerat att åstadkomma en återvandring när kriget är slut.
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Syria
Syriens befolkning har fördubblat sig ett flertal gånger sedan andra världskriget. Hanterar man inte detta bättre så får det dramatiska och tragiska konsekvenser - men det gör det inte till Sveriges ansvar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Syria
Syriens befolkning har fördubblat sig ett flertal gånger sedan andra världskriget. Hanterar man inte detta bättre så får det dramatiska och tragiska konsekvenser - men det gör det inte till Sveriges ansvar.
Kanske för att de haft en misogyn politik som din ex abortförbud.
Citat:
Det är möjligt, men mina privata önskemål skall inte självklart ligga till grund för statens lagstiftning.
I politiken måste man prioritera = välja. Det finns inte en möjlighet i helvetet att Sverige skulle kunna behandla alla världens barn lika. Det vore inte heller rimligt eller rättvist om det varit möjligt. Försök att börja förstå världen realistiskt.
I politiken måste man prioritera = välja. Det finns inte en möjlighet i helvetet att Sverige skulle kunna behandla alla världens barn lika. Det vore inte heller rimligt eller rättvist om det varit möjligt. Försök att börja förstå världen realistiskt.
Nej men ALLAS skäliga behov ska göra det, Uven. Och hit hör nu rätten att kunna bestämna över sin reproduktion, rätten att Kuba skilja sig om det blir ett helvete som gift etc.
Fatta!
DET är realistiskt, Uven.
Finns inte ett skit ”realism” i dina idéer eller politik.
också, om det behövdes. Känt är uttalandet av den store järnvägsmagnaten James J. Hill, som byggde järnvägar över den amerikanska kontinenten: