Citat:
Ett lika enkelt svar: det har jag svarat på tidigare i tråden. Jag vill göra det juridiskt litet krångligare att skilja sig, göra om barnbidraget till familjeavdrag och lyfta fram det traditionella äktenskapet som den önskade lösningen i den officiella förmedlingen såsom i skolan, i media mm. Det får gärna bli "trendigt" att gifta sig och förbli gift.
Precis du vill använda barn som ett ekonomiskt slagträ för att tvinga kvinnor stanna i äktenskap.
Hur exakt vill du göra det ”juridiskt lite krångligare”?
Citat:
Jag har svarat på dessa dina förslag hela tiden Uven, det är i regel just där som diskussionen slutar eftersom DU ignorerar svara på mina argument.
Jag är inte gam, jag är uv.
Jag skrev mina bevekelsegrunder för att äktenskapet är att föredra, vilka Du undvek att ta ställning till.
Jag skrev mina bevekelsegrunder för att äktenskapet är att föredra, vilka Du undvek att ta ställning till.
Varför vill du att barn ska straffas ekonomiskt, när en av föräldrar tvingas skilja sig pga ex. våld i hemmet?
Citat:
Vikingarna våldtog i andra länder, dvs där de var främmande folkslag. Det är just detta som är problemet. Vi vet att ett inflöde av större mängder unga män med begränsad social kontroll i ett samhälle leder till både fler våldsbrott och till fler sexualbrott. Hade jag bott i England på 900-talet så hade jag förmodligen uttalat mig om det olämpliga i att acceptera inflöde av vikingar.
https://www.dn.se/sverige/studie-utlandsfodda-overrepresenterade-bland-domda-valdtaktsman/
https://www.dn.se/sverige/studie-utlandsfodda-overrepresenterade-bland-domda-valdtaktsman/
Du länkar en artikel som tar upp statistik som visar på att invandrare är överepresenterade (60%). Vilka tror du de resterande 40% är?
Hur intelligent tycker du den är på en skala att påvisa att det bara skulle vara invandrare som våldtar?
För övrigt samma artikel tar just upp det jag hävdar, socioekonomiska faktorer.
Citat:
Nej, det är det inte. Tonåringar t ex kan mycket väl få för sig att det "behöver" alkohol och dataspel, när de i själva verket behöver fysisk träning och bokläsning.
Nog för att jag vet att kvinnoföraktande gubbs i alla tider jämfört vuxna kvinnor med barn. Men nää förstår du kvinnor är precis lika vuxna som du och de vet bästa själva vad de klarar av, vill och ivilken sits de sitter i.
DE är alltså bäst funtade att bestämma över sina egna liv och kroppar och inte misogyna gamar.
Citat:
Så ”horderna” av oäkta ungar som ska svälta fortsätter flöda på andra sidan klotet?
Det är "bara" ca 3-4 års invandring från MENA-regionen. Då vrider vi om den kranen, så kan vi föda egna barn istället. Om vi sedan ordnar med ett återvandringsprogram, som Du egentligen förespråkar men inte inser, så klarar vi mer än så.
För din information vi har inte invandring istället för graviditeter.
Vi har invandring för att hjälpa människor, barn! exempelvis.
Så återigen. Varför är det bara svenska barn som du försöker låtsats att du skulle värna så om?
(Fast du glatt försätter dem i fattigdom via att frånta dem ekonomiskt stöd från från staten.)
och inte ”barn” generellt?
Den sista invandringsvågen Sverige hade 2015 var barn som flydde kriget i Syrien.
Du hade alltså föredragit att”vrida om den kranen” så att dessa Syriska barn istället sprängdes på gatorna i Syrien, och infört en lag så att svenska embryon tvingats utvecklas mot sina föräldrars vilja i många fall direkt in i extremt dåliga förhållanden.
HUR tycker du din sort ”värnar” om barn?