2021-03-16, 16:34
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxistaff
A.exa Wo.f?

Är detta kvinnan i fråga? Känner att det är okej att hänga ut henne då hon rimligen är GM i detta fall.
Citera
2021-03-16, 16:35
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ledsen att tjata men nästan alla använder ordet fel , det har INGET med haverist att göra .
Ännu ett av många ord som fått en annan betydelse i ” folkmun”

Du sa det själv, HÄVDAR sin rätt
Ja, det kommer ju från tyskans ’rechtshaberei’, som mina länkar visar. Dvs uppfattningen att ha rätt, oavsett fakta.
Jag vet vad ordet betyder, jag vet att det inte har något med haveri att göra, och jag vet, tydligen till skillnad från dig, att det används om folk som envist, ständigt, och trots bevis om motsatsen, alltid hävdar sin (uppfattade) rätt.
Thorsten Sennton, som försvarade Siw Persson och blev kickad ur advokatsamfundet, och har minst en tråd här, var en typisk rättshaverist.
Det betyder inte att han hade rätt (det hade han inte), det betyder att han med en dåres envishet fortsatt hävdade att han hade rätt, även när han överbevisats.
Det är en rättshaverist.

Typ som Lambertz i fallet Quick.

Kan vi lämna ordkunskapen nu och fokusera på Lambertz och hans möjligen ljugande fjälla?
Citera
2021-03-16, 16:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Inte helt osannolikt att det finns något sexuellt bekräftelsebehov som är med och spökar i detta fall. Att kvinnan får en kick av att känna sig så oemotståndligt sexig att karlar ej kan hålla händer och penis i styr.

Inte olagligt att ha bekräftelsebehov. Gubbslemmen får skylla sig själva.
Citera
2021-03-16, 16:36
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Lambertz är oskyldig, skulle jag tro. Denna kvinna verkar extremt opålitlig. Men jag känner inga sympatier. Om någon förtjänar att bli oskyldigt anklagad och förtalad så är det den jubeldåren.
Citera
2021-03-16, 16:37
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
BO ska vara i 30-årsåldern.

Alexa det gäller: https://nyheteridag.se/hangde-ut-ulf-malmros-som-rasistisk-valdtaktsman-doms-for-grovt-fortal/

Verkar vara en sinnessjuk människa
Citera
2021-03-16, 16:38
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxistaff
A.exa Wo.f?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Enligt Aftonbladet:

Låter ju nästan som Al3xa W0lf, men hon är ju i femtioårsåldern, inte trettio. Synd, hade varit kul om det varit hon.
Jag har redan hoppats, och konstaterat att det tyvärr inte han vara hon.
Citera
2021-03-16, 16:38
Medlem
Ca 100 000 kr skattefritt lär ju ziggen få i skadestånd för en våldtäkt.. hm, 3 anmälda våldtäkter på 4 år alltså närmar sig snart 1/2 miljon...
Inte fel med extra klirr i kassan.. hade hon inte en Rolle på armen oxå på de bilder man kunde se..?
Gold-digger alltså
Citera
2021-03-16, 16:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Inte olagligt att ha bekräftelsebehov. Gubbslemmen får skylla sig själva.
Du har ingen som helst aning om vad som framkommit i fallet. Kan du inte bara hålla käft.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Sluta med det där om att kåta upp gubbar. Dom skall tåla att kåtas upp och ändå förstå och inse att det kan vara stopp där. Däremot ser det inte speciellt seriöst ut i just detta fallet av den sk målsägande som verkar ha anmälningar om våldtäkt i parti och minut utan framgång och dessutom inför åtal för grovt förtal.

Vad menar DU med att kåta upp? Naturligtvis går slynan så långt att hon kör in händerna innanför underkläderna på den kåta gubbjäveln.
Då skulle väl det kunna ses som våldtäkt, eller hur? Då kan ju gubbfan anmäla analhoran istället.

Det får ju finnas gränser för det idioti som pågår. Är man en analslyna som super sig full med rika kåta gubbar, sen håller på och kåtar sig, hora som man är, så får man väl för helvete skylla sig själv om kuken sedan gör entré.

Om man INTE vill något av det där, så sitter man som kvinna och diskuterar normalt och inte visar något som helst intresse ens.

Jag tror knappast att herr Lambertz plötsligt slog kvinnan medvetslös, band fast henne och våldtog henne med extrem våld

Tänk efter lite.

Ja, även ordentliga och helt oskyldiga tjejer och kvinnor våldtas, och de är det riktigt synd om, men det är något helt annat. Det kan ju inte vara på det viset att en kvinna kan provocera och kåta upp hur som helst, och sen mitt i sexakten får hon för sig att "ehh, nä nu vill jag inte mer, nu räknar vi det som våldtäkt". Det är ju helt jävla absurt! Vill man kuk ha, skall man kuk tåla! Inte svårare än så.

Vill man ingen kuk ha, skall man inte själv hjälpa kuken in i fittan.

Är detta tydligt nog?
Citera
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duchesse33
Ca 100 000 kr skattefritt lär ju ziggen få i skadestånd för en våldtäkt.. hm, 3 anmälda våldtäkter på 4 år alltså närmar sig snart 1/2 miljon...
Inte fel med extra klirr i kassan.. hade hon inte en Rolle på armen oxå på de bilder man kunde se..?
Gold-digger alltså
Vilka bilder?
Citera
2021-03-16, 16:41
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Alexa det gäller: https://nyheteridag.se/hangde-ut-ulf-malmros-som-rasistisk-valdtaktsman-doms-for-grovt-fortal/

Verkar vara en sinnessjuk människa
Men gör helvete! Lite källkritik kanske. W0lf är född 1969, inte i trettioårsåldern, vilken jag och flera andra redan konstaterat.
Läs tråden innan du postar dumheter och felaktigheter. Idiot! Tråden är rörig nog utan idioter som du!
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Enligt Aftonbladet:

Låter ju nästan som Al3xa W0lf, men hon är ju i femtioårsåldern, inte trettio. Synd, hade varit kul om det varit hon.
Citera
2021-03-16, 16:42
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Det kommer att bli fullständigt kaos i feministernas skallar.

Det kan jag tala om för dig att det INTE kommer bli, utan istället kommer snacket gå "man kan inte ens lita på en man som säger sig vara god" och "män är djur" och om "alla mäns kollektiva ansvar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in