2021-03-16, 16:23
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Antagligen är hon en riktig sexbomb som män och gubbar faller lätt för. Klart att hon då ska anmäla våldtäkt när gubbslemmen inte kan kontrollera sina impulser.

Inte helt osannolikt att det finns något sexuellt bekräftelsebehov som är med och spökar i detta fall. Att kvinnan får en kick av att känna sig så oemotståndligt sexig att karlar ej kan hålla händer och penis i styr.
Citera
2021-03-16, 16:23
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Det är ju ytterst märkligt att vissa blir våldtagna "gång på gång". Slumpen? Ren otur? Eller har det andra förklaringar?
Citera
2021-03-16, 16:25
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Inte följt denna tråd och orkar inte läsa igenom allt, men hur går snacket här?

Är detta ytterligare en slyna som vill ha uppmärksamhet och pengar? Eller vad handlar det om? Detta frågar jag med hänvisning till följande:

"”Anmärkningsvärt”

Enligt Expressen ska kvinnan som är målsägande i ärendet tidigare ha varit inblandad i våldtäktsärenden. I slutet av 2010-talet anmälde hon en man för våldtäkt men utredningen lades ner. Efter att hon gått ut på sociala medier med sin berättelse åtalades hon för förtal. Någon dom har ännu inte fallit men åtalet i målet ska ha varit ett av skälen till att kvinnan kom i kontakt med Lambertz. I ett tidigare ärende som Aftonbladet tagit del av dömdes en man för våldtäkt på kvinnan men friades sedan i hovrätten.

Jag vet att målsäganden varit inblandad i åtminstone tre utredningar gällande våldtäkt på fyra år och det är anmärkningsvärt och ger skäl att tänka efter lite, menar Ola Salomonsson.

Vad kvinnans tidigare rättsliga bakgrund kan ha för betydelse, om någon alls, i detta mål är fortfarande oklart. Åklagare Annika Bokefors säger om uppgifterna:

– Jag kan inte uttala mig närmare om förundersökningen eller vad som framförs rörande andra utredningar. Det jag kan säga är att vi noggrant utreder alla de uppgifter som framkommer i förundersökningen. I övrigt har jag inga kommentarer.

Åtal ska vara väckt den 26 mars."

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0K3PRB/goran-lambertz-ar-haktade-toppjuristen-en-studie-inifran

KAN folk sluta hävda att man kan bli rik på att hävda våldtäkt!! Det finns inga pengar att tala om. Uppmärksamhet, andra irrationella drivkrafter, visst, men INTE pengar!!

Men jo, det verkar ju märkligt med hela historien här
Citera
2021-03-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Ok - är du säker på månaderna och tingsrätterna du angav? (den jag gräv är inte domen från Uppsala TR från december 2018, men den påstådda våldtäkten ska ha skett då)

"Domslut oktober 2019 Svea Hovrätt och tidigare fälld för våldtäkt i Uppsala Tingsrätt december 2018."

Ja titta in på Lexnova där står målet med.
Citera
2021-03-16, 16:28
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
KAN folk sluta hävda att man kan bli rik på att hävda våldtäkt!! Det finns inga pengar att tala om. Uppmärksamhet, andra irrationella drivkrafter, visst, men INTE pengar!!

Hur mycket kan man få i skadestånd typ då?

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/tonarspojkar-gillrade-sexfalla-39-arig-kvinna-doms-barnvaldtakt
115.000 kr är väl en rätt bra summa ändå?
Citera
2021-03-16, 16:28
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Inte helt osannolikt att det finns något sexuellt bekräftelsebehov som är med och spökar i detta fall. Att kvinnan får en kick av att känna sig så oemotståndligt sexig att karlar ej kan hålla händer och penis i styr.

Ger man sig in i leken får man leken tåla.
Kåtar man upp gamla gubbar, hoppar i säng med de, så får man ju för helvete skylla sig själv, eller bara hålla käften och ta emot kuken som en duktig cum-whore

Ärligt talat, vad förväntar en sådan sig?

Det är som om man skulle gå fram till närmaste polis ute på stan och börja käfta med den verbalt, och sedan börja kasta små kvistar och grus och annat på polisen för att reta upp den ännu mer. Skall man sen bli förvånad om man blir nerbrottad av 3 poliser så man får käften uppslagen i asfalten i tumultet?
Citera
2021-03-16, 16:29
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi

Rik har jag väl aldrig påstått? Men 100-200 tkr är ju lättförtjänade pengar för en fattig analhora.
Citera
2021-03-16, 16:30
Medlem
Då vi inte har tillgång till utredningen är det svårt att sia om utgången.

GL är häktad. Så är det. Men han är inte åtalad. Fast en del tycks att tro det, i o m att vissa redan pratar och spånar i vad domen kan bli.

Om det inte finns nån tyngre stödbevisning är det mycket möjligt att åklagaren lägger ned fallet. Dagens mediauppgifter är rätt uppseendeväckande. Målsägaren har anmält flera gånger andra män osv. Luktar psykfall lång väg.

Om stödbevisningen utgörs av enstaka snyft-telefonsamtal till väninnor, så tror jag att bevisningen anses som svag.

Blir intressant detta. Inte minst feministvänsterns reaktioner. Om GL hade varit ett justitieråd av den gamla skolan, med konservativa värderingar, moderat sen barnsben, cigarrökare, ointresserad av feminism och HBTQ, reservofficer, jaktkompis med kungen osv, ja då hade såklart feministgänget drevat mot honom så mycket de bara orkat.

Men nu verkar han att vara en ”modern” man. Som stöttat feminister, alltid trott på kvinnliga brottsoffer, troligtvis vänster politiskt (i alla fall inte SD eller M), och som kronan på verket bjudit hem en rättshaveristisk kvinna.

Det kommer att bli fullständigt kaos i feministernas skallar. Men de kommer såklart att ta damens parti. Men det hade såklart vart roligare om motparten varit en konservativ gubbe.

Om GL och vad han ev gjort. Ja jag säger som Leif GW Persson brukar säga ”ja jag har ju inte stått vid sänggaveln och kollat”. Men jag vägrar att tro att GL, hur full och kåt han än var, plötsligt hoppat på henne och startat nåt sexuellt. Han om nån måste vara medveten om konsekvenserna. Nej, ett frivilligt samlag har det vart, dock borde GL observerat damens uppenbara fel i skallen. Men till GL:s försvar kan väl sägas att han nog är väldigt orutinerad när det gäller kvinnor. En studienörd och plugghäst som kanske aldrig haft nån annan kvinna än hon som han var gift med i femtio år. Man minns hur det var i unga år, vi som inte pluggade så mycket, vi gick praktisk linje på gymnasiet och vi började tidigt med tjejer. Pluggisarna gjorde först i 20 års åldern sina första klantiga framstötar mot flickor. De var helt bortkomna.
Citera
2021-03-16, 16:31
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Kåtar man upp gamla gubbar, hoppar i säng med de, så får man ju för helvete skylla sig själv, eller bara hålla käften och ta emot kuken som en duktig cum-whore

Det är som om man skulle gå fram till närmaste polis ute på stan och börja käfta med den verbalt, och sedan börja kasta små kvistar och grus och annat för att reta upp den ännu mer. Skall man sen bli förvånad om man blir nerbrottad av 3 poliser så man får käften uppslagen i asfalten i tumultet?
Jag har ändrat uppfattningen nu, nu när göran Lambert har gått ut med sitt namn själv det tyder ju på att han faktiskt är oskyldig. Det kan vara så att han har blivit lurad.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxistaff
A.exa Wo.f?

BO ska vara i 30-årsåldern.
Citera
Medlem
Citat:

Det är som om man skulle gå fram till närmaste polis ute på stan och börja käfta med den verbalt, och sedan börja kasta små kvistar och grus och annat för att reta upp den ännu mer. Skall man sen bli förvånad om man blir nerbrottad av 3 poliser så man får käften uppslagen i asfalten i tumultet?

Sluta med det där om att kåta upp gubbar. Dom skall tåla att kåtas upp och ändå förstå och inse att det kan vara stopp där. Däremot ser det inte speciellt seriöst ut i just detta fallet av den sk målsägande som verkar ha anmälningar om våldtäkt i parti och minut utan framgång och dessutom inför åtal för grovt förtal.
Citera
2021-03-16, 16:33
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Rik har jag väl aldrig påstått? Men 100-200 tkr är ju lättförtjänade pengar för en fattig analhora.
Snarare 55-75 tusen kränkning, plus någon schablon för sveda och värk ca 10. Sällan värt besväret ens för en analhora/cum whore/slampa eller vad det nu är du brukar kalla kvinnor.

Du är lite äcklig, men det kan man ju få vara om man vill antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in