2021-03-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
GL tog nog råd av Billy Butt......

Men nu ryker ju identiteten på "BO" också, troligen därför Expressen var så snabba med mer info om "BO".

Precis som Billy menade i sin artikel.

https://www.dagensjuridik.se/debatt/publicering-av-toppjuristens-namn-skulle-oka-hans-rattssakerhet/

Nu kör Lambertz igång med sin kamp för upprättelse. Det kommer bli en intressant tid. Även efter att den rättsliga processen avslutats. Jag tror det bra för rättssäkerheten och kan kanske markera början till slutet för feministernas vansinne att påstå att kvinnor aldrig ljuger och män egentligen är skyldiga. Bara att det inte går att bevisa.
Citera
2021-03-16, 14:08
Medlem
Mer.info.007s avatar
Jag tycker riktigt synd om GL som haft med denna människa att göra.
Citera
2021-03-16, 14:09
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Inte första gången en kvinna närmast seriemässigt anklagar en män för våldtäkt eller annat sexualbrott. Jag har själv arbetat med två sådana mål då det framkommit dylika uppgifter. Jag har kollegor med liknande erfarenheter. Domstolarna väljer dock att inte skriva det i domen vilket gör att det inte framgår som vanligt. Iaf har det varit så i fallen jag känner till. Det motiveras med respekt för målsägandes integritet.

Visst är det så. Som väl är hamnar många sådana här i papperskorgen hos polisen.

Problemet är väl att hon har blivit mer förslagen och inte lika lätt att avslöja. både polis och åklagare borde väl känt till bakgrunden. Kanske inte vågade ville lägga ner det eftersom det handlande och Lambertz.

Vi för se vad som händer, kanske inte ens går till åtal till slut annars är det ett bra sätt att få stopp på den här kvinnans framfart då det helt klart verkar luta ut att det är en galen bitch.
Citera
2021-03-16, 14:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han har väl sagt själv att han vill bli omskriven som Göran Lambertz?

Rimligen inte förtal att gå GL till mötes på den punkten.
Nu missförstod du mig. Så länge det hette "Toppjuristen" så kunde man skriva lite vad fan man ville. Nu när han "kommit ut" med namn så blir det svårare att komma undan om man skriver något som kan tolkas som förtal.
Citera
2021-03-16, 14:10
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uranusismightybig
Bruden verkar uppenbarligen ha satt det i system i att hamna i utsatta situationer, och att sen dra det till rätten...
Och blir mer och mer skillad i det....och får garanterat mersmak av allt runtomkring brus och uppmärksamhet.

Och "stackars" GL kliver rakt i fällan....haha Oh the ironi 👊

Hur den här historien än slutar rättsligt, så är han bortgjord.....tyckte han fixade det ganska bra alldeles själv tidigare bara när han öppnade munnen och sa vad hans hjärna tänkte, men han kände väl att han behövde den där "pricken över i'et" som avslut.
Enligt Aftonbladet:
Citat:
[kvinnan som är målägande] i ärendet tidigare ha varit inblandad i våldtäktsärenden. I slutet av 2010-talet anmälde hon en man för våldtäkt men utredningen lades ner. Efter att hon gått ut på sociala medier med sin berättelse åtalades hon för förtal. Någon dom har ännu inte fallit men åtalet i målet ska ha varit ett av skälen till att kvinnan kom i kontakt med Lambertz.
Låter ju nästan som Al3xa W0lf, men hon är ju i femtioårsåldern, inte trettio. Synd, hade varit kul om det varit hon.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Gissar på att hon ligger inom ASDspektrat.
Det gör sannolikt Lambertz också.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu missförstod du mig. Så länge det hette "Toppjuristen" så kunde man skriva lite vad fan man ville. Nu när han "kommit ut" med namn så blir det svårare att komma undan om man skriver något som kan tolkas som förtal.

Ja, ok.
Citera
2021-03-16, 14:11
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Han har sagt att en kvinna som blivit våldtagen ska få gå ut offentligt och namnge personen även när det inte finns en dom som stödjer anklagelsen.

herregud, det är som en fars. fattas bara att en hope zigenare plundrar hans bostad när han sitter i häktet. dom har han ju också vurmat för flitigt
Citera
2021-03-16, 14:11
Medlem
Citat:
”Anmärkningsvärt”
Enligt Expressen ska kvinnan som är målsägande i ärendet tidigare ha varit inblandad i våldtäktsärenden. I slutet av 2010-talet anmälde hon en man för våldtäkt men utredningen lades ner. Efter att hon gått ut på sociala medier med sin berättelse åtalades hon för förtal. Någon dom har ännu inte fallit men åtalet i målet ska ha varit ett av skälen till att kvinnan kom i kontakt med Lambertz. I ett tidigare ärende som Aftonbladet tagit del av dömdes en man för våldtäkt på kvinnan men friades sedan i hovrätten.

– Jag vet att målsäganden varit inblandad i åtminstone tre utredningar gällande våldtäkt på fyra år och det är anmärkningsvärt och ger skäl att tänka efter lite, menar Ola Salomonsson.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0K3PRB/goran-lambertz-ar-haktade-toppjuristen-en-studie-inifran
Hmm skall väl inte vara svårt att lista ut vem det är. Som jag skrev tidigare här dömer man ingen före man ser vad som ligger på bordet. Det stinker här.
Citera
2021-03-16, 14:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
herregud, det är som en fars. fattas bara att en hope zigenare plundrar hans bostad när han sitter i häktet. dom har han ju också vurmat för flitigt
Hahaha, det har antagligen redan inträffat. Om inte snuten har span på huset.
Citera
2021-03-16, 14:13
Medlem
vitvalens avatar
Han blev änkeman för ett par år sedan och nu fick han möjligheten att doppa veken i ungdomens källa. Att han häktas på en allvarligare misstankegrad gör att jag tror att han kommer att dömas minst för oaktsam våldtäkt.
Citera
2021-03-16, 14:15
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Hahaha! Allt bara slår tillbaka mot Lambertz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in