2021-03-17, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Noterar att dina spekulationer saknar grund. Utan verkar bygga mest på en kombination av taskigt självförtroende och kvinnoförakt. Jag skulle helst se att det slutades spekuleras så mycket i tråden. Låt i stället rättvisan ha sin gång. Det kan hända att GL är skyldig, det kan också hända att han inte är skyldig. Vi vet inte, och inga sådana här lösa spekulationer i den här tråden kommer att reda ut den frågan. Tycker i.o.f.s. inte det är rimligt att ett antal män i tråden är bombsäkra på grundantagandet att kvinnan önskar gå igenom hela den här processen bara för att smutskasta GL (som ju var kvinnans mentor och någon som hon såg upp till).

Just den här kvinnan tycks ju vilja gå igenom samma process gång efter annan..
Citera
2021-03-17, 11:06
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Det kan bero på att du haft turen att inte ligga med feminister.

Lite av kroppsvätskor på MÄ's persedlar så åker han. Räcker hon ryckt lite i GL' s heligaste så är bevisningen klar.

Känns som en som försörjer sig med skadestånd. Mörkertalet kan vara stort om hon pressat gubbar på deg.
Citera
2021-03-17, 11:07
Medlem
Jag tror att det är extremt osannolikt att Lambertz begått en våldtäkt. Men låt oss leka med tanken att han faktiskt gjort sig skyldig till brottet ifråga borde rimligtvis någonting extraordinärt ha hänt honom såsom att han drabbats av en allvarlig åldersrelaterad psykiatrisk störning. Hans hustru dog väl för några år sedan och visst hon kan ju ha betytt mycket både i form av socialt stöd men också social kontroll. Det är lätt att känna antipati när det gäller Lambertz i och med att han bland annat låste fast sig så vid att Thomas Quick måste vara skyldig trots att han numera är helt frikänd och en fri man. Men denna fixering kan näppeligen förklara varför Lambertz skulle göra sig skyldig till ett allvarligt sexualbrott. Med tanke på vad som har kommit fram om kvinnan så känns utfallet väldigt givet. Lambertz går fri och kvinnan bör väl söka sig till psykvården. Men den som lever får se hur utfallet blir.

I tråden nämns en E.A. På samma adress enligt vissa adress-sidor bor en annan person som i sin tur har en C/O-adress. Hur kan detta vara möjligt? Bor hon själv eller är hon sammanboende? Spelar väl ingen större roll i sammanhanget men ändå.
Citera
2021-03-17, 11:07
Medlem
Svårt att hänga med i denna tråd men om det är E.A som är målsäganden kan jag påpeka att hon verkar blivit stämd i sthlms tingsrätt T 6436-20 för att inte ha betalat hyran (juli 2020). Rör sig om ca 25 000 kr. Kan tyvärr inte läsa hela domen.
Citera
2021-03-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Den senaste artikeln:

Åklagaren i ärendet, Annika Bokefors, har tidigare sagt att det förutom målsägandens berättelser även finns stödbevisning, bland annat i form av andra personer som är hörda i utredningen.
Lambertz advokat tycker dock inte att det håller.
– Jag anser att det finns ett påstående och det finns en motberättelse. Åklagaren pratar om stödbevisning men den anser jag att man inte ska tillmäta den betydelse den fått, säger Ola Salomonsson.

Jag tycker att det låter som att bevisningen är dels MÄ berättelse och dels andra personer som MÄ har talat med efteråt. En klassiker i man-kvinna mål, dvs. ord mot ord, men den ena parten har fler personer som säger samma sak; vilket av någon anledning tillmäts betydelse.

Häktningsbeslut i Sverige är som du säger ökända för att vara rättsosäkra. Men det är svårt som utomstående att göra någon form av bedömning eftersom vi inte kan ta del av bevisningen. Det kan mycket väl finnas klar bevisning, och då är saken klar.

Ok, tack för svar. Instämmer i allt du anför.

Visst kan det finnas klara, ”hårda” bevis. Eller så bottnar det primärt i en ”stark” berättelse som bär det sannolikas prägel, som det väl brukar heta.
Eller så nåt annat mittimellan. Nu är ju allt spekulativt.
Men som sagt, man skall inte dra för stora växlar på att någon har blivit häktad, inte ens på sannolika. Inte alldeles ovanligt med fall där häktade på den graden från en dag till en annan försätts på fri fot såsom helt avskrivna.
Citera
2021-03-17, 11:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Men vad säger GW? Hörde jag fel eller säger han något som kan tolkas att bara 10 % av alla åtalade för våldtäkt blir fällda? Det kan ju omöjligt stämma utan det handlar väl om max 10 % av alla anmälda fall.

Har inga siffor framför mig men när det väl går till åtal så måste det ju vara långt mer än 50 % som döms så jag har svårt att förstå påståendet om att GL har oddsen på sin sida.

Nej, nu övertolkar du nog vad GW faktist säger.
Citera
2021-03-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellKritikk
Svårt att hänga med i denna tråd men om det är E.A som är målsäganden kan jag påpeka att hon verkar blivit stämd i sthlms tingsrätt T 6436-20 för att inte ha betalat hyran (juli 2020). Rör sig om ca 25 000 kr. Kan tyvärr inte läsa hela domen.

Ja det var hyresskuld till Svenska bostäder som hon dömdes betala.
Ett annat mål som gäller brott mot upphovsrätt har hon varit vittne i. Det är hennes sambo som då drabbats. Intressant är att sambon då är 27 år äldre än EA.

Så om det är EA, så verkar hon ha en förkärlek för äldre män.
Citera
2021-03-17, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Noterar att dina spekulationer saknar grund. Utan verkar bygga mest på en kombination av taskigt självförtroende och kvinnoförakt. Jag skulle helst se att det slutades spekuleras så mycket i tråden. Låt i stället rättvisan ha sin gång. Det kan hända att GL är skyldig, det kan också hända att han inte är skyldig. Vi vet inte, och inga sådana här lösa spekulationer i den här tråden kommer att reda ut den frågan. Tycker i.o.f.s. inte det är rimligt att ett antal män i tråden är bombsäkra på grundantagandet att kvinnan önskar gå igenom hela den här processen bara för att smutskasta GL (som ju var kvinnans mentor och någon som hon såg upp till).

Hade hon inte "önskat" gå igenom processen så skulle hon kanske inte prenumererat på att bli våldtagen. Kan inte se GL dömas om ord står mot ord. Ang, uppgifter om stödbevisning med ljudfil kan det exempelvis bestå av ett senare samtal om "våldtäckten" där MÄ (och väninnan) planerat luriga frågor om han inte hörde att hon sa nej och inte ville och han, ställd, svävat på målet och hövligt bett om ursäkt att han inte hört - något sådant ränksmideri.

Det finns många kvinnor som hela livet "önskar" riva i sitt såriga inre för att förkroppsliga sina idéer om onda män.

Faderspsykologin bakom detta blir en annan tråd.
Senast redigerad av 90510 2021-03-17 kl. 11:21.
Citera
2021-03-17, 11:14
Medlem
Mer.info.007s avatar
Vet inte riktigt vad tjejen håller på med men det måste finnas bakomliggande saker och en annan historia i hennes liv
Citera
2021-03-17, 11:14
Medlem
Inte ofta man skriver här men en tanke:

MÄ är åtalad för grovt förtal av någon krogägare i Stockholm. MÄ har gjort anmälningar som dessa innan med olika utgång för MÄ. Dock så MÄ i slutändan alltid dragit det kortaste strået.

Kan det vara så att MÄ på något sätt satte sig i en position med GL att denne skulle kunna hävda något form av sexuellt övergrepp i ett led att ÖKA sin trovärdighet i det kommande förtalsmålet i april 2021?

Har MÄ haft kontakt med GL under en lång tid så är det inte direkt svårt att "samla" bevis m.m. och planera ett upplägg här.

MÄ är ca: 30 år och hade inget annat att göra på julafton än att åka hem till en man som är 40 år äldre?

Bara en teori...
Citera
2021-03-17, 11:19
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp, det är nya uppgifter. Då blir det hela om möjligt ännu mer märkligt.

Ja förutsatt att GW är rätt ute där, vilket jag i nuläget inte känner mig helt övertygad om.
Citera
2021-03-17, 11:19
Medlem
feministas avatar
Extremt kul att läsa alla "Kalle Blomkvist-wannabes" i den här tråden. Speciellt med tanke på att BO är tämligen öppen med vem hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in