2021-03-17, 22:28
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
/.../Då kokas det hela väl ned till om hon kunnat ge samtycke och också gjort detta eller inte samt att hon ville avbryta ”sexet”, men inte lyckades samt förstås stödbevisningen.

• Om hon var ”däckad” så kan hon inte ge samtycke.
• Om hon inte var det så ska hon alltså ha gett det, på något vis.
När hon kom till sans ska hon försökt avbryta, men inte lyckats.
• Det ska finnas en ljudfil som visar att hon har rätt.

/.../

Om det finns en ljudfil från när "hon kom till sans och skall försöka avbryta, men inte lyckats" så måste det ju innebära att hon på förhand har gillrat en försåtligt fälla.

I annat fall har jag svårt att se hur hon som "däckad" skulle skulle få till den i det läget??
Citera
2021-03-17, 22:29
Medlem
Så det finns en inspelning även den här gången - och hon har lyckats trycka på inspelningsknappen trots att hon var stupfull. Inte en chans att det här är våldtäkt.
Citera
2021-03-17, 22:29
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Framkommer dock där att han varit gift med EA

Det finns ett helt galleri med bilder på enbart EA. Några (men långt ifrån alla, intressant nog) av bilderna i den där superkonstiga videon är tagna av denne fotograf.

Det finns också en bild där det (skämtsamt?) påstås att EA fick honom att bränna bilder på sina gamla tjejer.
Citera
2021-03-17, 22:31
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Och om det är samme E som är MÄ i domen mot U.H, vilket mycket tyder på. Det skulle kunna förklara hennes fortsatta förtals-korståg, hon såg hundratusen kronor vara nära att skickas in på hennes konto, men hovrätten satte stopp för det skadeståndet.

Bättre lycka nästa gång, tänker hon då. Vad jag inte begriper, varför inriktar hon sig på jurister?

Det kan vara så att hon har cachat in försäkringsersättning i alla fall och det gäller även i fallet med Göran.

Pengarna kan redan sitta på kontot från försäkringsbolaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag skulle nog gissa på att dom haft sex tidigare.

Ja. Det kan mycket väl vara så. Lite väl konstigt annars att fira julafton ihop på tu man hand.
Senast redigerad av Mihailovic 2021-03-17 kl. 22:40.
Citera
2021-03-17, 22:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
På vilket sätt har hon ljugit i rätten?

Läs detta från sid 5:
https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf#page=14
Citera
2021-03-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det finns ett helt galleri med bilder på enbart EA. Några (men långt ifrån alla, intressant nog) av bilderna i den där superkonstiga videon är tagna av denne fotograf.

Det finns också en bild där det (skämtsamt?) påstås att EA fick honom att bränna bilder på sina gamla tjejer.

Garanterat inte skämtsamt. Hon ska ju vara sjukligt svartsjuk så det har hon garanterat krävt.
Citera
2021-03-17, 22:35
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
"Snart", du fantiserar alltså om hans ståkuk nu för detta är inte styrkt. Fantiserar du ofta om 70-åriga gubbars ståkukar?

Angående att du tror att de bara ville ha min kuk och inte mig så får du väl tro det om du vill men det var inte vad inlägget handlade om. Det handlade däremot om ditt påstående att GW aldrig blivit våldtagen trots att du inte har en aning om det (ännu en gammal gubbe du fantiserar om). Han kan mycket väl ha blivit våldtagen på samma sätt som jag blivit våldtagen massor av gånger,

Att väcka en sexpartner med sex borde förstås inte klassas som våldtäkt alls. Gillar man inte det får man väl helt enkelt prata med sin sexpartner och förklara det. Om det inte respekteras får man lämna partnern istället för att dra igång en svindyr rättsprocess. Hur svårt ska det vara?

Mycket bra poäng! Om fler bara lämnade situationer de inte trivs med så skulle vi slippa mycket elände. Man behöver inte krossa varje människa som gjort en besviken. Utan bara gå vidare
Citera
2021-03-17, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Mycket bra poäng! Om fler bara lämnade situationer de inte trivs med så skulle vi slippa mycket elände. Man behöver inte krossa varje människa som gjort en besviken. Utan bara gå vidare
Gå vidare?? Efter en våldtäkt? Nej man ska anmäla brott! Om det inte är försumbart. Nu tror jag iofs inte att MÄ ville ha sex med Göran, 70. Men det får framtiden utvisa. Hur som helst fick han ståkuk!
Citera
Medlem
che3s avatar
Han är med stor sannolik helt oskyldig och för övrigt är subban ful som fan
Citera
Medlem
ACHOOOOOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Han är med stor sannolik helt oskyldig och för övrigt är subban ful som fan
Har du bild?
Citera
2021-03-17, 22:43
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACHOOOOO
Har du bild?

Ja bild finns men inget namn eller bild lägger jag upp här
Citera
2021-03-17, 22:45
Medlem
Ingen här inne vet vad som har hänt. Man kan gissa och spekulera, men likväl - ingen vet.

Vad som däremot står helt klart är:

Ärendet har utretts i två månader innan GL grips
Utredare har full tillgång till MÄ:s tidigare anmälningar.
Åklagaren väljer att begära GL häktad.
Uppsala tingsrätt häktar GL trots att man fått ta del av historien.
Svea hovrätt avslår överklagandet redan på fredagen.

Inget av ovanstående behöver betyda att GL är skyldig. Men det är rent osmakligt att se hur ovanstående bara bortses ifrån när det öses skit över kvinnan.
Senast redigerad av Right-humanist 2021-03-17 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in