Citat:
Har jag? Mitt ögonblick kan man fotografera: https://www.oshonews.com/wp-content/uploads/2018/01/Moment-of-fertilization.jpg
Hur är det med Ditt?
Hur är det med Ditt?
Det där är knappast ett foto, utan en illustration.
Och huruvida man kan fota något tillstånd eller inte är knappast något kriterium varken för pm det existerar eller inte, eller tidsintervallen som gäller.
Återigen glider du iväg från den röda tråden i nått sidospår utan poäng.
Citat:
Jag hävdar att allt ofött liv kan vara värt att bevara (undantag enligt tidigare) men att det blir allt värdefullare ju längre graviditeten utvecklas.
Verkligen? Även dina spermiers ofödda liv?
Jag tycker mänskligheten, allt övrigt liv på denna planet samt garanten för att utvecklat medvetande slipper lidande ( kvinnors, mäns samt små barns medvetande) är jävligt mycket viktigare prioritera än några mänskliga cellers eller deras ”unika” kombination av DNAs möjlighet dela dig och utveckla ett foster.
Jävligt mycket viktigare.
Citat:
Ca 50 per år.
Hur många allvarligt skadade kvinnor hade vi 1963? Säkert någon, men knappast så det avsatte några särskilda statistiska avtryck.
I världen idag är det ca 47 000 varje år pga abortförbud.
https://www.amnesty.se/vara-rattighetsfragor/kvinnors-rattigheter/srhr/abort/
Men? Det duger väl inte för dig att ingen svensk kvinna TVINGAS dö pga sin ovilja tvingas till icke önskvärd barnafödande?
Känns väl inte bra i din straff- ideologi, att kvinnor ska kunna leva med möjligheter till egna val.
Citat:
Ja, i ett internationellt perspektiv är det litet konstigt. Kan det bero på att för många har "utbildats" att tro att embryot är värdelöst och att det är en kvinnlig rättighet att kasta bort det? Eller är man för dålig på att använda rätta preventivmetoder i rätt kombination?
Nej, det beror på att kvinnor, precis som alka övriga arters honor behöver reglera sin reproduktion efter vad som är möjligt för henne i hennes verklighet att klara av.
Klarar inte ex en björnhona att ta hand om ett barn, av de skäl Sonny gäller före n björnhona, så föder hon och lämnar ungen åt sitt öde.
Så tvingades även kvinnor göra i tider då abort inte fanns.
Då sattes det ut i skogen, dumpades på kyrktrappor, dränktes eller gavs bort till änglamakerskor.
Men idag kan vi alltså ordna detta säkert och tryggt i god tid så inget medvetande hinner utvecklas så ”ingen” hinner lida.
Men det gillar ju inte straff”pervon” som du. Små barn ska ju lida för att garantera att kvinnor ska lida.
Citat:
Med tanke på att detta började för ungefär en dryg generation sedan, så är det nog blott en dryg generation kvar. Någonstans i mitten av detta århundrade, om utvecklingen håller i sig och beroende på definition.
Nej, herregud skärp dig nu.
Lär dig lite basal matematik tack.
En generation är ca 25-30 år.
Sverige har haft födelsetal betydligt lägre än de vi har idag under flera generationer tidigare ex andra världskriget, och take a gurss! Där existerar fortsatt svenskar 3-4 generationer senare.
Va konstigt! Att vi inte är utdöda!