2021-03-11, 15:18
  #3649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Det sa han inte.

Jo vilken led och att han skulle springa 5 mil.
Om han verkligen inte ville bli hittad vid ett planerat självmord så hade han väl antingen inte sagt nånting eller sagt att han skulle nån helt annanstans?
Därmed inte sagt att det inte var självmord. Men om man inte vill bli hittad så låter man väl bli att berätta vart man ska
Citera
2021-03-11, 15:19
  #3650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Men att springa fem mil i den terrängen är ju inte rimligt. Känns snarare som att han sa 5 mil för att ingen skulle oroa sig om han inte svarade på en längre tid. Han var säkert i bra form men att springa i sån där terräng skulle säkert innebära 4-5 timmar extra mot att springa i vanliga löpspår
Dessutom med en omelett som måltid innan man ska springa längre än ett maraton? Tveksamt!
Citera
2021-03-11, 15:19
  #3651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Jo vilken led och att han skulle springa 5 mil.
Om han verkligen inte ville bli hittad vid ett planerat självmord så hade han väl antingen inte sagt nånting eller sagt att han skulle nån helt annanstans?
Därmed inte sagt att det inte var självmord. Men om man inte vill bli hittad så låter man väl bli att berätta vart man ska
Men verkar det som att han sagt vart han skulle, när 400+ elitsoldater deltagit i sökandet och inte hittat ett smack på fyra månader? Som någon sa tidigare, det är som att säga "jag ska ut och köra på e4an".
Citera
2021-03-11, 15:23
  #3652
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Vet vi om D.A hade byxorna uppdragna när han hittades eller var dom neddragna, tänker om att han haft en homosexuell upplevelse och prövat nån sexställning i skrevan - men kanske blivit dödad av en bög?
Känns som att det inte är en relevant fråga.
Citera
2021-03-11, 15:30
  #3653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag håller med dig, självklart. Man ser drönare på bilder och bilder tagna av drönare. Förbjuds även dessa om/när bombtekniker i full mundering arbetar? (Jag tyckte till och med att det var lite märkligt att media fick bilder när de bär bort kroppen.)
Hur vanligt är det att bombtekniker medverkar vid hämtning av en avliden person? Det låter lite mystiskt, tycker jag.
Citera
2021-03-11, 15:38
  #3654
Medlem
Dinpappastjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Ingen här kan få en så komplett bild av honom, att de kan göra en sådan personlig analys av honom. För ingen här verkar ha umgåtts med honom.

Jag dejtade DA en sommar efter det har vi haft god kontakt, men jag vet inte vad jag ska tro längre. Först när jag fick nyheten om att hans kropp hade återfunnits i Tyresta så trodde jag på olycka. Det kan hända den bästa. Men sannolikheten att en person både trillar och skadar sig så illa att personen avlider till följd av skadorna och hamnar i en inte allt för stor skeva känns väldigt liten. Fallet ned i skevan kan inte ha bragt honom om livet. Tror inte DA kryper in där för att ta skydd mot väder och vind. Man kan ju däremot fastna och kvävas, men vad skulle han in där och göra?

Teorierna om sprängning är väl inte helt ogrundade då det inte, enligt uppgifter från andra som jobbat på Amfibieregementet, är särskilt svårt att få med sig både de ena och andra hem från övningar även om det är av misstag. Då att han skulle ha placerat sig i skevan för dölja spåren av sig själv och hoppas på ett ras. Stenarna ser redan ut som de har rasat ned en gång, fast det måste varit ett tag sedan då det numera växer både träd och mossa på dem. Däremot tror jag inte DA skulle göra så med tanke på sin goda relation med sin mamma, som han avgudade. Dessutom måste han förstått vilket stort pådrag det skulle bli om han försvann utan att hittas ganska omgående, det hade han för hög pliktkänsla för. Att bombgruppen kallades in känns fortfarande som ett frågetecken. Tvivlar på att KJ skulle ha fått särskild information från polisen, som jag minns det var polisen ganska irriterade på de militära som anslöt sig till söket (som inte gjorde det som civila) och när MUST försökte hjälpa till med hundar vid DA:s boende.

Slutligen funderar jag på mord. Optimalt att göra sig av med en kropp på en plats där sök redan genomförts, all information om söken har funnits tillgänglig för alla på Facebook. Trycka in kroppen i skevan och hoppas på att det ser ut som en olycka samt att kroppen skulle förmultna och spår försvinna. Antingen har gärningspersonen då haft oerhörd tur med tanke på alla omständigheter (övningen i Arvidsjaur, mobilen, löprundan osv.) eller så är gärningspersonen någon väldigt nära DA.

Sammanfattningsvis måste DA:s kropp med avsikt hamnat i skevan, sedan om det är av honom själv eller någon annan är ovisst. Jag hoppas på mer uppgifter snart, ska gräva lite i mina kontakter också.

I övrigt kan jag intyga att DA var en oerhört charmig person, lätt att tycka om och kaxigt vass. Älskade att baka cheesecake, film och att dricka Oboy på morgonen. En skicklig yrkesmilitär men också en helt vanlig skånepåg som älskade julafton och att resa. Sorligt att vi aldrig mer kommer gå armkrok på kullerstensbelagda gator i Stockholms natten, dricka Cava i hans köksfönster och tävla om vem som kan skjuta iväg ciggfimparna längst på innergården med hjälp av tummen och pekfingret. Skrämmande tanke att jag ensam är ansvarig för att bevara våra minnen tillsammans nu.
Citera
2021-03-11, 15:44
  #3655
Medlem
Dinpappastjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killeisthlm
😂😂😂😂
Roligast i dag!

Jaha?
Citera
2021-03-11, 15:48
  #3656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinpappastjej
Jag dejtade DA en sommar efter det har vi haft god kontakt, men jag vet inte vad jag ska tro längre. Först när jag fick nyheten om att hans kropp hade återfunnits i Tyresta så trodde jag på olycka. Det kan hända den bästa. Men sannolikheten att en person både trillar och skadar sig så illa att personen avlider till följd av skadorna och hamnar i en inte allt för stor skeva känns väldigt liten. Fallet ned i skevan kan inte ha bragt honom om livet. Tror inte DA kryper in där för att ta skydd mot väder och vind. Man kan ju däremot fastna och kvävas, men vad skulle han in där och göra?

Teorierna om sprängning är väl inte helt ogrundade då det inte, enligt uppgifter från andra som jobbat på Amfibieregementet, är särskilt svårt att få med sig både de ena och andra hem från övningar även om det är av misstag. Då att han skulle ha placerat sig i skevan för dölja spåren av sig själv och hoppas på ett ras. Stenarna ser redan ut som de har rasat ned en gång, fast det måste varit ett tag sedan då det numera växer både träd och mossa på dem. Däremot tror jag inte DA skulle göra så med tanke på sin goda relation med sin mamma, som han avgudade. Dessutom måste han förstått vilket stort pådrag det skulle bli om han försvann utan att hittas ganska omgående, det hade han för hög pliktkänsla för. Att bombgruppen kallades in känns fortfarande som ett frågetecken. Tvivlar på att KJ skulle ha fått särskild information från polisen, som jag minns det var polisen ganska irriterade på de militära som anslöt sig till söket (som inte gjorde det som civila) och när MUST försökte hjälpa till med hundar vid DA:s boende.

Slutligen funderar jag på mord. Optimalt att göra sig av med en kropp på en plats där sök redan genomförts, all information om söken har funnits tillgänglig för alla på Facebook. Trycka in kroppen i skevan och hoppas på att det ser ut som en olycka samt att kroppen skulle förmultna och spår försvinna. Antingen har gärningspersonen då haft oerhörd tur med tanke på alla omständigheter (övningen i Arvidsjaur, mobilen, löprundan osv.) eller så är gärningspersonen någon väldigt nära DA.

Sammanfattningsvis måste DA:s kropp med avsikt hamnat i skevan, sedan om det är av honom själv eller någon annan är ovisst. Jag hoppas på mer uppgifter snart, ska gräva lite i mina kontakter också.

I övrigt kan jag intyga att DA var en oerhört charmig person, lätt att tycka om och kaxigt vass. Älskade att baka cheesecake, film och att dricka Oboy på morgonen. En skicklig yrkesmilitär men också en helt vanlig skånepåg som älskade julafton och att resa. Sorligt att vi aldrig mer kommer gå armkrok på kullerstensbelagda gator i Stockholms natten, dricka Cava i hans köksfönster och tävla om vem som kan skjuta iväg ciggfimparna längst på innergården med hjälp av tummen och pekfingret. Skrämmande tanke att jag ensam är ansvarig för att bevara våra minnen tillsammans nu.
Nja att den här killen har som bästa nöje att skjuta iväg cigarettfimpar och dricka Oboy till frukost...
Du minns förmodligen någon annan Deniz/Dennis....
Citera
2021-03-11, 15:51
  #3657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Man borde kanske kolla på sammanhanget vad det gäller sökningarna på Deniz dator de sista dagarna den användes. Om man vill fästa sig vid tanken att någon annan ligger bakom hans försvinnande och att flera personer verkar ha haft nyckel till lägenheten, så kan ju söken på datorn vara gärningsmannen som låtsas vara Deniz.

Det låter ju lite konstigt att Deniz haft ett fulltankat busskort men ändå gör sökningar för att hitta info om hur man laddar kortet (om dessa uppgifter är tillförlitliga). Mitt i allt söks det på hur man gör omelett och en massa annat. En kille som Deniz lär vara expert i att hålla fokus och inte fippla med 100 saker samtidigt. Kan ju vara värt att kolla tidpunkterna på söken i datorns historik för att få en bild av om det är någon som bara på måfå matat i sök som är tänkt att förvilla den som går igenom den sedan.

Finns ju inte många som exempelvis kollar upp joggingrutt, hur man tankar busskort och lagar omelett samtidigt.

Hans dator kan innehålla försvarets uppgifter som är krypterade och inte kan nås av andra som just försvaret. Man gjorde ett försökt att komma in i hans dator, men det lyckades inte. Han kan ha privata uppgifter på datorn och försvarets (är inte helt säker om det är möjligt), för dessa två använder helt olika vägar. Vanliga telefoner kopplas via datornätverket, men Försvarets datorer och telefoner använder radiosignaler. Försvarets uppgifter går via radiosingnaler, som har utvecklats av Telecom. Även poliser använder sin egen radiosignalnät för sin spaning av eventuella terrorister. Staten äger Telecom för 100%.
Citera
2021-03-11, 15:52
  #3658
Medlem
Dinpappastjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Nja att den här killen har som bästa nöje att skjuta iväg cigarettfimpar och dricka Oboy till frukost...
Du minns förmodligen någon annan Deniz/Dennis....

Bästa nöje är väl att ta i från din sida. Men det är inte särskilt välvilligt att avskriva personer som faktiskt känt Deniz.... sådana verkar det inte finnas allt för många av i den här tråden och jag börjar förstå varför nu.
Citera
2021-03-11, 15:57
  #3659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinpappastjej
I övrigt kan jag intyga att DA var en oerhört charmig person, lätt att tycka om och kaxigt vass. Älskade att baka cheesecake, film och att dricka Oboy på morgonen. En skicklig yrkesmilitär men också en helt vanlig skånepåg som älskade julafton och att resa. Sorligt att vi aldrig mer kommer gå armkrok på kullerstensbelagda gator i Stockholms natten, dricka Cava i hans köksfönster och tävla om vem som kan skjuta iväg ciggfimparna längst på innergården med hjälp av tummen och pekfingret. Skrämmande tanke att jag ensam är ansvarig för att bevara våra minnen tillsammans nu.
Du påstår att Deniz gillade att dricka oboy på morgonen. Hällde Deniz först i mjölken och därefter oboyen, eller började han med att hälla i oboyen för att sedan hälla i mjölken?
Du nämner även att ni drack Cava, hade Deniz några alkoholproblem som du kände till? Isåfall kan ju alkoholen ha varit en stor faktor till självmordet, om han nu begick självmord.
Citera
2021-03-11, 15:57
  #3660
Medlem
Redisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jägarsoldaten har 'laget före jaget'. Jaget hamnar i bubblan. Det personliga kommer bara i andra hand. Inget lätt uppgift.

Arméns jägarbataljon är arméns främsta förband för strid på djupet av en motståndares område. Det vill säga på ett område som behärskas av fienden och med små möjligheter till stöd utifrån. Förbandet löser uppgifter i fred, kris och krig. Jägarbataljonen är en högpresterande, ambitiös organisation där uppgifterna och den subarktiska miljön ställer särskilda krav på individen. Det krävs en individ som har förmågan att ta ansvar för ett högre syfte genom en stark vilja, initiativförmåga och självständighet.

Som jägarsoldat är dina arbetsuppgifter att strida offensivt, spana, spränga konstruktioner och minera områden. Du kan till exempel spana och kartlägga motståndaren, för att senare kunna slå ut en radiomast och därmed deras kommunikation.

https://jobb.forsvarsmakten.se/sv/utbildning/befattningsguiden/gu-befattningar/jagarsoldat/

https://www.forsvarsmakten.se/sv/organisation/livregementets-husarer-k-3/seriejagarsoldat/
Då ser det ut som att DA aka Jägarsoldat misslyckades med att begrava sig själv fullständigt med hjälp av explosion. Om han hade klätt av sig naken innan borde han även var mindre synbar än ha färgglada skor på.
Hur som helst.
Vila i frid Deniz!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in