2021-03-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Tror inte ett smack på den teorin, de flesta tycks tro att det är möjligt att plocka på sig sprängdeg och allt vad det kan vara utan problem. Om jag inte minns fel så ska sådant kontrolleras dagligen och noteras. Så att han tagit sprängdeg eller likande köper inte jag.

Det är hur enkelt som helst att plocka sprängdeg. Säg att du ska utbilda soldater och tar ut 300g. Sedan delar du ut 250g som sprängs å behåller 50g i fickan. Som officer kan du säkert plocka hem det direkt. Men vilken menig som helst kan bara droppa det i naturen på G hem p plocka upp nästa permis.

Stöld av förbrukningsvara kan du aldrig stoppa.
Citera
2021-03-08, 23:06
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolly66
Vilken tråd?

Originaltråden om försvunna personer, denna är mer att de hittat kroppen då man inte visste från början, borde koppla ihop de på ngt sätt.
Citera
2021-03-08, 23:06
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Hur har den här teorin om explosion kommit fram?

-Tjocka ben är avbrutna mitt på
-Kroppen utspridd (ja djur kan göra detta med)
- possibly självmord,lämnade mobil, sl kort, plånbok hemma, sökt på platsen söktboå jobb, november deppigt osv osv
-han är militär, logisk att ha tillgång till material samt logisk tillvägagångssätt.
-stenarna är skadade
-BOMBGRUPPEN
-polisens hantering av informationen
-
Citera
2021-03-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Har sprungit mycket orientering så jag har sprungit på otaliga ställen där jag inte varit hemma utan telefon. Oftast med karta, men ibland även utan karta enbart på känsla om jag bara kollat upp ungefär hur området ser ut på Eniro innan så jag vet hur vägarna runt hänger ihop. Har man koll på detta så hittar man alltid hem igen.

Absolut bra poäng. Du har alltså en god kompetens och är van med naturen. Därför klarar du grundläggande saker utan svårighet. Vår "toppmilitär" är alltså på en lägre nivå?

Sen så kollar man knappast upp tyresta på eniro i förväg, det är som att resa till stockholm utifrån eniro och minne. Och skippa alla skyltar. Reser man till tyresta utan någon slags karta och anser sig att man har full kontroll på området så har man antingen fotografiskt minne eller så är man lågbegåvad.
Citera
2021-03-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
-Tjocka ben är avbrutna mitt på
-Kroppen utspridd (ja djur kan göra detta med)
- possibly självmord,lämnade mobil, sl kort, plånbok hemma, sökt på platsen söktboå jobb, november deppigt osv osv
-han är militär, logisk att ha tillgång till material samt logisk självmord då
-stenarna är skadade
-BOMBGRUPPEN
-polisens hantering av informationen
-
Bombgruppen har inte varit på plats och kroppen var i ett stycke. Att det skulle vara logiskt att begå självmord medelst sprängning för att man jobbar inom det militära är så korkat sagt att jag undrar om du verkligen klarar den artonårsgräns som finns på detta forum?
Citera
2021-03-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Bombgruppen har inte varit på plats och kroppen var i ett stycke. Att det skulle vara logiskt att begå självmord medelst sprängning för att man jobbar inom det militära är så korkat sagt att jag undrar om du verkligen klarar den artonårsgräns som finns på detta forum?
Inte det? Är där flera eneheter innom poilsen som använder detta emblem?
https://www.bildtagg.se/bild/u9hocolu9382teujc8cc9ur6
Citera
2021-03-08, 23:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Nej inte i sig men att han borde ju då ha känt till att terrängen på plats är förrädisk och sådant snappar väl vem som helst med lite skogsvana.

Att det handlar om en bergsnära incident tycker jag tyder på klantighet. Nu har inta jag kollat koordinterna, men är det någon vy att se därifrån?
Citera
2021-03-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag håller med om att det är märkligt att en elitsoldat råkar ramla ner i någon grotta. Men det finns ingen teori idag som jag håller mer trovärdig.

Att råka halka ner i en grotta och slå sig fördärvad låter mer troligt än att han skulle ha sprängt sig själv, jagad av en polsk soldat eller att Mossad låg bkom det.
Vem som helst kan snubbla/trilla här, även en elitsoldat. Trillar, landar och kasar nästan ner i hålet, knäckt ryggen eller nått kan inte ta sig där ifrån. Enda alternativet är att krypa ner i skydd när det blev mörkt. Nått sånnt tror jag.
https://imgur.com/a/5Ecbthn
Citera
2021-03-08, 23:22
Medlem
Har Deniz gjort tjänstgöring utomlands? Kan han ha lidit av posttraumatiskt stressyndrom?

Det kanske skulle förklara ett självmord. Det är märkligt att en person som genomgått dessa utbildningar tar livet av sig.
Citera
2021-03-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Vem som helst kan snubbla/trilla här, även en elitsoldat. Trillar, landar och kasar nästan ner i hålet, knäckt ryggen eller nått kan inte ta sig där ifrån. Enda alternativet är att krypa ner i skydd när det blev mörkt. Nått sånnt tror jag.
https://imgur.com/a/5Ecbthn
Hur sprängdes han då? Oerhört dålig förklaring att han skulle ramlat ner i hålet.
Citera
Medlem
Är det någon som vet om hans klocka har hittats?

På den kan ju polisen ta fram exakt när hans puls slutade slå, och om han var lugn när det skedde.
Citera
Medlem
Spitilinkkons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Att det handlar om en bergsnära incident tycker jag tyder på klantighet. Nu har inta jag kollat koordinterna, men är det någon vy att se därifrån?

Strax ovanför fyndplatsen finns Tyrestas högsta punkt, 85 m över havet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in