2021-03-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Via TV4as hemsida trollade jag fram sändningen, hörde ingen säga att explosiva ämnen hittats

Kan du trolla den hit också?
Citera
2021-03-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Skulle någon vänlig själ snabbt kunna sammanfatta vad som man kommit fram till hittills samt vilka teorier man diskuterar i nuläget?
Död. Inget brott. Oklart om olycka eller för egen hand
Citera
2021-03-10, 00:26
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag kommer inte ihåg om det var just TV4. Jag vet att det var en sen nyhetssändning. Det kan lika väl ha varit svt 1 eller 2. Kolla upp dem, om du har tid/lust.

Så intresserad är jag inte att hitta källor till dina påståenden. Det är enbart du som ska ha hört just den informationen, det är ändå en del personer som tittar på nyheterna och skulle skrivit att det rapporterats att explosiva ämnen funnits på platsen
Citera
2021-03-10, 00:30
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Kan du trolla den hit också?

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/newsvideo/ingen-%C3%A4nnu-identifierad-efter-att-m%C3%A4nskliga-kvarlevor-hittats-i-tyresta-nationalpark/vi-BB1eabsY

Det där var kl 19-nyheten. 17.30 och 22 finns i appen men var inte så mycket mer detaljerade
Citera
2021-03-10, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Man ser och hör det man förväntar sig att höra. Konfirmeringsbias
Hur skulle jag kunna förvänta mig att höra något om explosiva ämnen, när möjligheten att någon skulle ha kunnat spränga sig själv inte fanns ens i min vildaste fantasi? Den tanken, att spränga sig själv, är något jag aldrig har tänkt tidigare överhuvudtaget. Jag tycker själv att det var oerhört märkligt att tänka i de banorna, när det nämndes under nyhetssändningen.
Citera
2021-03-10, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Kanske att saken tystades ner. Den nyhetssändning jag såg var förmodligen den första att nämna att kvarlevor efter en människa hade hittats i Tyresta nationalpark.
Det stämmer att explosiva ämnen hittades i närheten av kroppen.
Citera
2021-03-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Eftersom han var elitsoldat

Som en svensk James Bond? Den här killen var en svensk James Bond? Jagad av Mossad? Eller bara en söt kille som tröttnat på livet?

Förstår fortfarande inte grejen.
Citera
2021-03-10, 00:45
Avslutad
Enligt rykten skall dödsfallet ha att göra med att Dennis var böckling.
Citera
2021-03-10, 00:53
Medlem
Parasolltrolls avatar
[quote=nochance|74985726]
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead66a

Om folk kunde läsa tråden så skulle det vara lättare? De som tog bilderna på pannlampan och likdelarna var där på helgen och dagen efter de första bilderna, de som tog första bilderna var tydliga med att de inte var nere i klykan ens där batteriet låg utan tog bara bilder på håll, de som var där dagen efter, pappa och 18-årig son däremot undersökte omgivningen mer noga, sonen kröp ner i klykan där man tror att större delen av likt hittades där den eventuella skon sågs först, det var längre in under den klykan pannlampan hittades och sedan så tittade man under en klippa en bit bort och petade med en pinne och fick fram de eventuella likdelarna och la upp på det på en klippa och tog bilder.
Hur gör du när du citerar? Helt förvirrat! Du ska bara klicka på citera under det inlägg du vill citera, då får du med rätt avsändare. Håll inte på och skriv in nya nick i texten.
Citera
2021-03-10, 00:57
Medlem
Parasolltrolls avatar
[quote=Knucklehead66a|74985635]
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Första personen som var där tog bilder med omgivning,samt bild/bilder från berget ovanför. Vart de tagit vägen bland alla tillkomna inlägg för det. De bilder som visade bla ett AA batteri vid mynningen till en ingång..
Den senaste publiceringen med köttbiten och pannlampan är tagna dagarna efter. Köttbiten blir intressant då den ligger vid murkna trädflisorna. Blev den upplyft av sonen och lagd där från skrevan,eller låg den där. Då förste personen inte upotäckte den trots sin närhet till öppningen.. Syns ej på 1a personens bilder.
Kan du vara bra och lära dig hur du ska svara på ett inlägg! Du ska bara klicka : CITERA. Vill du citera flera inlägg så använd CITERA+ på de första och citera - utan plus på sista.
Citera
2021-03-10, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/newsvideo/ingen-%C3%A4nnu-identifierad-efter-att-m%C3%A4nskliga-kvarlevor-hittats-i-tyresta-nationalpark/vi-BB1eabsY

Det där var kl 19-nyheten. 17.30 och 22 finns i appen men var inte så mycket mer detaljerade

Tack! Inget där.
Försökte se svt rapport eller aktuellt den 2/3, men en dag för sent nu!
Senast redigerad av cactaceae 2021-03-10 kl. 01:09. Anledning: Felstavning
Citera
2021-03-10, 01:12
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Skulle någon vänlig själ snabbt kunna sammanfatta vad som man kommit fram till hittills samt vilka teorier man diskuterar i nuläget?
https://www.aftonbladet.se/a/mB30ov?refpartner=link_copy_app_share
Självmord. Väl planerat. De vill inte gå ut med hur eller exakt när. I en annan artikel sägs att polisen anat det från början, han hade lämnat SL kortet hemma och köpt enkelbiljett med telefonen. Hade varit o rekat o fotat på platsen tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in