2021-03-11, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Så han hade 12,5 meter stubin med sig? Ganska mycket.

My bad. Kommentatorn sa 125 g per enhet, ja
Citera
2021-03-11, 10:05
Medlem
senapslamms avatar
[quote=Berra76|75014460]Va? Den startar i Björkhagen tydligen och går förbi Trosa, Mörkö o.s.v...

Som att säga "jag ska ut med bilen och köra på E4:an" .[/QUOTE

Ett alternativ till självmord är att han ville experimentera med sprängämnen och resultatet blev olycka. Platsen är väl vald för kontrollerad sprängning utan risk för att andra skadas
Citera
2021-03-11, 10:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Det är väl dumt att ta med sig ett nytankat SL-kort och betalkort som man riskerar att tappa? Då är det väl bättre att ta med en 100-lapp och köpa sig en biljett? Så hade jag resonerat iaf. Jag tar inte ens med lägenhetsnyckeln. Den gömmer jag vid min lägenhet.
Träningskläder och ryggor är ju utrustade med dragkedjor just för att man inte ska tappa något.
SL kort kan man spärra och skaffa ett nytt så man tappar inget i värde.
Citera
2021-03-11, 10:21
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimensions
På bilden låg skon med sulan uppåt - och hälen mot stenen i fotändan av skrevan. Jobbigt att ligga på mage då, tror du inte?

Hur menar du? Kan du ligga på mage med sulorna neråt? Mina leder ger mig framåtriktade fötter, och det är den normala biologiska utformningen på 99.999999% av alla människor.
Citera
2021-03-11, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Träningskläder och ryggor är ju utrustade med dragkedjor just för att man inte ska tappa något.
SL kort kan man spärra och skaffa ett nytt så man tappar inget i värde.

Javisst, men det händer ju att de går upp. För mig är det en onödig risk som är lätt att undvika genom att köpa en biljett kontant. Och då slipper man sitta i telefon och re i det skitet.
Citera
2021-03-11, 10:29
Medlem
D.Brents avatar
Har förstått att någon etapp av Sörmlandsleden går genom Tyresta men hur långt är det från leden till fyndplatsen? Handlar det om kilometer eller är det närmare än så?
Citera
2021-03-11, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är väl en klocka som måste vara ihopkopplad med en mobil för att kunna ringa, skicka sms och sånt. Dvs ingen klocka med simkort

Det jag menar, nu är jag en teknisk 0!!! men enligt "de som vet" och beskrivit här hur smart den klockan är så behöver den inte vara "ihopkopplad" med slangar och silvertejp 😅 men att det går att koppla till mobilen, varför gjorde han inte det?
Vad som gör denna historia obegriplig är exempelvis, en som vill förflytta sig ospårbart från centrala sthlm till sörmlandsleden talar om det vitt och brett till sina vänner? plus lämnar massa spår efter sig? Alltså nu pratar vi inte om mig! utan en svensk elitsoldat, elit på många sätt!
Citera
2021-03-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyforbannad
Om du inte skulle vilja påverka din omgivning om ett självmord så skulle du inte gå tillväga på detta vis. Bara gett fler frågetecken och sorg än vad det hade behövt göra. Oftast planerar inte folk sitt självmord till denna nivå som du påstår, därav låter det mer otroligt än troligt.
Ni rycker efter halmstrån som inte finns där.
Varför skulle människor inte kunna planera självmord? Jag hade en klasskamrat som tog sitt liv. Det var definitivt planerat. Han hade läst sig till vilka giftiga växter som finns i vår natur, gått ut i skog och mark och plockat dem, gjort en dekokt av växterna och sedan druckit den. Därmed var hans liv över.
Citera
2021-03-11, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
I länken från SR står det om att tyska likhundar användes när man sökte efter Wilma Andersson, i det här fallet hittar jag bara information om sökhundar. Jag tror inte att man ansträngt sig mer angående hundar i fallet Deniz än i fallet Wilma

Jag tror det är lite missuppfattning här. Likhundar kopplas normalt in när man misstänker brott har begåtts och man behöver hitta lik/delar för att koppla samman MGM med liket. I det här fallet så hade man en upphittare av kroppen 4 mån efteråt och den hund/ar som var på plats användes säkerligen mer till att hitta/markera fynd på plats generellt än just lik - för det visste de ju fanns där.

Initialt när Deniz försvann fanns ju ingen anledning till att använda just likhundar eftersom man inte hade en aning om vad som hade hänt.
Citera
2021-03-11, 10:39
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En släkting till mig stack iväg på en kort löprunda men kom aldrig hem. Det är 10 år sen nu. Efter lite sökning hittades hon samma kväll. Obduktionen visade att hjärtat stannat, bara så där. Sånt händer lite då och då även med unga människor, trots att de är hyfsat vältränade. Fan vet vad som hände DA, men vi får väl veta så småningom.

De hade förmodligen hittat honom rätt snabbt också ifall han hållit sig på leden och fått hjärtstopp. Men nu tog han sig en avstickare till platsen han valt ut för att avsluta sitt liv istället.
Citera
2021-03-11, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
De hade förmodligen hittat honom rätt snabbt också ifall han hållit sig på leden och fått hjärtstopp. Men nu tog han sig en avstickare till platsen han valt ut för att avsluta sitt liv istället.
Nu vet du ju inte om han begått självmord. Det är INTE bekräftat på något sätt.
Citera
2021-03-11, 10:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Man vet väl inte vart fotot på mannen med bombteknikerdekalen är taget och det är väl möjligt att fotograferna inte fick komma nära fyndplatsen till en början. Kan tänka mig att som bombtekniker så avvaktar man lite med full skyddsutrustning medan man tar sig genom snårig terräng.

Jag håller med dig, självklart. Man ser drönare på bilder och bilder tagna av drönare. Förbjuds även dessa om/när bombtekniker i full mundering arbetar? (Jag tyckte till och med att det var lite märkligt att media fick bilder när de bär bort kroppen.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in