2021-02-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Han som försökte köra över programledaren I en av de tidigare säsongerna var ju ett kapitel för sig. Han blev sne att de ville sälja bilen och bara gasade iväg.
Vet du vilken säsong/avsnitt det är?
Citera
2021-02-25, 22:26
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vet du vilken säsong/avsnitt det är?
Säsong 23, avsnitt 2
https://www.viafree.se/program/livsstil/lyxfallan/sasong-23/avsnitt-2

Edit: såg nu ni pratade om nån som blev tjurig pga en bilförsäljning. Detta avsnitt är en dåre som freakar ur totalt pga de vill sälja hans hästar.
Senast redigerad av Reka 2021-02-25 kl. 22:29.
Citera
2021-02-25, 22:27
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Vilket jävla avsnitt det senaste. Det var en bruten man man såg i tv-rutan. Isprinsessan hade knäckt honom totalt. Jag tyckte mest synd om honom. Hon styrde ju över honom totalt. Han verkade vilja ha jobbet men hon hade bestämt över hans huvud att han skulle ta det där jobbet i deras byggfirma, och han hade inte ett skit att sätta emot.

Sådär ser en knäckt man ut. Hon har ju blåst livslusten ur honom totalt, det kunde vem som helst se.

Jo just det, det hette konståkning-inte skridskoåkning. Skridskoåkning är för amatörer.

Ja, så kan man se det, men du tror inte bara han har henne som ursäkt för att mesa sig igenom livet och aldrig ta ansvar för det då? För den vibben fick jag iaf. Att han känner sig bekväm med att någon annan pekar med hela jävla handen och sen att detta pekande är riktat rakt mot helvetet är av mindre betydelse, det viktiga är ju att han kan gömma sig bakom hennes beslut så han slipper ta något eget jävla ansvar för sitt liv.
Citera
2021-02-25, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Säsong 23, avsnitt 2
https://www.viafree.se/program/livsstil/lyxfallan/sasong-23/avsnitt-2

Edit: såg nu ni pratade om nån som blev tjurig pga en bilförsäljning. Detta avsnitt är en dåre som freakar ur totalt pga de vill sälja hans hästar.

Också ett avsnitt som jag såg som gjorde mig riktigt förbannad.

Killen ifråga blev fö av med hästarna iaf ett år senare eller nått, tiggde pengar på facebook då kronofogden knackade på dörren, skulle ut med i stil med 200 000 eller nått, fick in 500. Så jag antar han fick hästarna konfiskerade.
Citera
2021-02-25, 23:49
Medlem
Ointelligent, egocentrisk, manipulerande, självömkande, lögnaktig, narcissistisk, grandios. Ja, det var många exempel på dåliga karaktärsdrag där. Ser ut som en arg flodhäst i ansiktet.

Jag tror att Julia har sjukt stark ångest som hon försöker fly från med sin bubbla.

Också helt sjukt att de helt medvetet planerat både brukar och tar alla skyddsnät helt för givet. Föräldrar och bidrag löser sllt. Läste att de försökt ta hjälp sv ”SOC” ekonomiskt innan programmet - INNAN de gjort sig av med sina månatliga utgifter för hennes mongohobby.

Det värsta är att alla bidrag och allt stöd bara gör att de kan fortsätta. Som att låna pengar till en pundare så han ska kunna ”komma på banan igen”. Säkert därför hon vill ha kids också - för att få sympatier
Citera
2021-02-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baalzack
Ointelligent, egocentrisk, manipulerande, självömkande, lögnaktig, narcissistisk, grandios. Ja, det var många exempel på dåliga karaktärsdrag där. Ser ut som en arg flodhäst i ansiktet.

Jag tror att Julia har sjukt stark ångest som hon försöker fly från med sin bubbla.

Också helt sjukt att de helt medvetet planerat både brukar och tar alla skyddsnät helt för givet. Föräldrar och bidrag löser sllt. Läste att de försökt ta hjälp sv ”SOC” ekonomiskt innan programmet - INNAN de gjort sig av med sina månatliga utgifter för hennes mongohobby.

Det värsta är att alla bidrag och allt stöd bara gör att de kan fortsätta. Som att låna pengar till en pundare så han ska kunna ”komma på banan igen”. Säkert därför hon vill ha kids också - för att få sympatier

Kan ge mig fan på att hon är en sån morsa som vill leva sin dröm genom sina barn. Alla ungar ska bli konståkare! Hon ville ju att gubben skulle cykla som hobby och gå med i cykelklubben. Det var ingen fråga om han själv ville.
Citera
2021-02-26, 01:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Julia vill inte sluta ta dyra privatlektioner i skridskor och hon kan inte springa eller cykla för att hennes knän är dåliga. Hon kan inte åka kollektivtrafik för att hennes rygg är dålig. Peter fortsätter att stötta hennes naiva drömmar om en egen konståkningsbutik. 15000 kr back i månaden givet deras skulder så kommer deras hus snart vara tillgängligt på exekutiv aktion igen.
Det är skillnad på konståkning och skridskor.

Citera
2021-02-26, 07:58
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Jävlar vad Magdalena var bra i senaste avsnittet. Kändes som man kollade på gamla klassiska lyxfällan när hon inte köper deras undanflykter. Inte sådär mjuk som de är ofta nuförtiden, hård men rättvis.

Hon har för övrigt lagt upp en bild på Instagram på konståkning och skrivit att hon blir förbannad på de som prioriterar annat framför sina barn. En klar diss mot konståkerskan. Möjligt att detta redan diskuterats i tråden.

Edit: det jag skrev innan om psykiskt sjuka vs korkade. Så kvalar de (särskilt hon) in på det sistnämnda. Såklart nåt psykiskt fel men inget som hindrar henne fysiskt. För det där är en person som uppenbarligen klarar av att göra grejer, jobba osv. men tänker idiotiskt och tar inte till sig av tips från ett proffs. Vilket påverkar barnen. Vad jag märkte av så verkade hon inte ha nån diagnos eller så, utan gör bara idiotiska grejer. Mannen verkade må lite dåligt psykiskt dock, antagligen för han var trött på hennes korkade grejer även om han såklart själv också har en stor del i det.

Nä här köper jag faktiskt kommentarerna från folk i tråden.
Frågan är om det är så idiotiskt. Varför jobba om man kan ljuga sig till bidrag?
Citera
2021-02-26, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insilom
Också ett avsnitt som jag såg som gjorde mig riktigt förbannad.

Killen ifråga blev fö av med hästarna iaf ett år senare eller nått, tiggde pengar på facebook då kronofogden knackade på dörren, skulle ut med i stil med 200 000 eller nått, fick in 500. Så jag antar han fick hästarna konfiskerade.

Jo. Den där tomten minns man. Programledarna kunde ta i lite hårdare ibland. Vad jag kan förstå så då de skriver under kontraktet så har programledarna fria händer. De hade ju kunnat köra över den här tönten och sälja hästkrakarna ändå. Lite för mycket lirkande ibland.

Sen den här människan i senaste avsnittet. Hon kunde alltså inte åka kollektivt på grund av ryggen. Antar att det är hon som håller i all administration i den här byggfirman. Då sitter hon väl ner vid ett skrivbord. Då borde inte ryggen klara det heller om det inte går att t.ex. sitta på en buss på grund av samma rygg.
Citera
2021-02-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Ja, så kan man se det, men du tror inte bara han har henne som ursäkt för att mesa sig igenom livet och aldrig ta ansvar för det då? För den vibben fick jag iaf. Att han känner sig bekväm med att någon annan pekar med hela jävla handen och sen att detta pekande är riktat rakt mot helvetet är av mindre betydelse, det viktiga är ju att han kan gömma sig bakom hennes beslut så han slipper ta något eget jävla ansvar för sitt liv.

Håller med dig där men det är väl kanske inte riktigt helt svart eller vitt. Jag fick nästan lite vibbar att de båda två kanske är lite lätt efterblivna? Det kan nog späda på vissa beteenden. Men ja, han måste ju ta tag i sitt eget liv och säga till kärringen att nu är det du som håller käft för en gångs skull och låter mig bestämma det här
Citera
2021-02-26, 13:20
Medlem
Finns ett avsnitt (ett par år sen) med en kvinna och hennes dotter, där mamman var en riktig babe och dottern såg gräslig ut. Någon som vet vilket avsnitt jag menar?
Citera
2021-02-26, 13:51
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insilom
Jag kan heller inget om företagande men hela hennes snack om hur bra firman går och hur dom fått sin ekonomi på fötter så mycket bättre än om dom gjort som Magdalena ville är ju helt motsägelsefullt.

Att städa upp i ett sånt där ekonomiskt kaos och få en stabil och god ekonomi( som hon påstår att dom nu har) gör man inte i en handvändning ens om man har både vilja och kämpaglöd, frågan är om det ens då går att få 100% ordning på det.

3 miljoner i skulder och 28( tror jag det var) betalningsanmärkningar. Tveksamt om det ens går att komma på fötter helt när man hamnat i en sådan knipa.

Jag skulle nog vilja sticka ut hakan lite och säga att deras ekonomiska situation faktiskt är bättre än för de flesta som deltar i detta program. Sedan kan situationen självklart förvärras tex genom att ge sig in i ännu mer eget företagande som riskerar att generera ännu mera skulder.

De har en fastighet som de köpte 2012 i Bålsta. Sedan dess har priserna stigit. Jag kollade lite på villapriser i Bålsta och villor ligger runt 4-5 miljoner där. En försäljning av bostaden (förutsatt att de säljer själva och inte på exekutiv auktion) skulle om de ha tur radera ut stora delar om inte hela skuldberget, sedan börja om med en hyresrätt (om de har någon borgensman, få vill hyra ut till personer med betalningsanmärkningar).

Deras problem vad jag kan se är oviljan eller oförmågan att ta ett vanligt kneg med månadslön samt att de bör avsluta projekt som helt uppenbarligen slukar pengar. De måste se till att få stabilitet i sitt kassaflöde till familjekassan helt enkelt, och täppa till de onödiga läckagen.

Att driva företag, med allt vad ansvar och arbetsbörda som detta innebär samtidigt som man har fyra barn, två hundar, fyra katter och eget hus kan även få den allra mest energirika person att börja gå in i väggen. Jag tycker att pappan i familjen såg lite trött ut, kanske var det tillfälligt eller jag misstolkat honom, men det finns uppenbara risker att riskera sin hälsa genom att bränna ut sig med att ta på sig så mycket. Om de har kvar sitt företag bara att önska dem lycka till och hoppas att de tar sig igenom situationen.
Senast redigerad av DeValera 2021-02-26 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in